Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Tintin Dubbningar - Röster

Startat av TonyTonka, 16 september 2008 kl. 21:28:49

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

TonyTonka

Finns det Någon mer dubbning med Tintin än Mats Qvistström och Tomas Bolme
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Kloppstock

Javob Styv (Hard) ifrån TV-sporten har du ju

då får du rätt dålig inlevelse för pengarna (Solens Tempel) men i retur upplevelsen att höra
en på bio-medicinsk väg då ensam 30 åring i världshistorien som forfarande kämpar emot målbrottet  :'(

Pigge

#2
När Esselte video gav ut Belvisionserien på VHS så dubbades den av Jonas Bergström som Tintin och Jan Nygren som Kalkyl. Olof Thunberg gjorde Kapten i vissa äventyr (Månen och Krabban tror jag det var) och en annan skådis som jag inte identifeierat gjorde resten av äventyren.

Jonas Bergström är väl i dubbningssammanhang mest känd för sin roll som Robin Hood i Disneyfilmen.

TonyTonka

Finns det creditslistor till episoderna Tintin i Tibet, Den svarta ön och Faraos Cigarrer/Blå Loutus i Tintin-serien från 1991 med Mats Qvistström och Kenneth Middolf som huvudrollerna?

https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Daniel Hofverberg

Tyvärr har jag inga mer uppgifter om 1991 års serie än det som står utsatt i creditlistan. Då dubbningen är så pass gammal är det nog också ganska osannolikt att det fortfarande bevarats officiella creditlistor hos exempelvis SDI Media (dåvarande Sun Studio). Men man kan på goda grunder förutsätta att det är samma skådisar som i de avsnitt som står utsatta, så det är sannolikt inga unika skådisar i enskilda avsnitt.

GaBBe

Citat från: Tonytonka skrivet 11 mars 2010 kl. 20:17:00
Finns det creditslistor till episoderna Tintin i Tibet, Den svarta ön och Faraos Cigarrer/Blå Loutus i Tintin-serien från 1991 med Mats Qvistström och Kenneth Middolf som huvudrollerna?


Jag kan fixa creditlistor till Faraos Cigarrer, Blå Lotus, om du vill.

TonyTonka

gammalt ämne, men men. Någon som kan ordna ljudklipp på dessa?

Jonas Bergström som Tintin
Jacob Hård som Tintin
Olof Thunberg som Haddock
Jan Nygren som Kalkyl
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

TonyTonka

https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Pigge

SVT:s dubbning av Belvisionserien gjordes 1969. Månen tur och retur började sändas i december 1969 i då nystartade TV 2. Ja de andra äventyren dubbades väl under 1970-71 skulle jag tro.

Originaldubben till Solens tempel gjordes 1971.

Originaldubben till Tintin i Hajsjön borde gjorts några år senare.


Elios

Finns det fler än bara fyra dubbningar med Tintin?

Oskar

När tv1000 sänder tintin trorvis mediadubb international/media dubb? Dvd och svt och netflix använder sun studio version.

Steffan Rudvall

Citat från: Oskar skrivet  7 juni 2022 kl. 12:09:24
När tv1000 sänder tintin trorvis mediadubb international/media dubb? Dvd och svt och netflix använder sun studio version.
TV 1000 har ju dock återanvänt dubbningar ibland.

Daniel Hofverberg

Citat från: Oskar skrivet  7 juni 2022 kl. 12:09:24
När tv1000 sänder tintin trorvis mediadubb international/media dubb? Dvd och svt och netflix använder sun studio version.
Jag har beställt studiekopior från Kungliga Biblioteket för att kunna svara på det, och hoppas att de ska hinna komma så jag kan lämna besked innan biblioteket i Skellefteå stänger för semestern. :)

gstone

Citat från: Oskar skrivet  7 juni 2022 kl. 12:09:24
När tv1000 sänder tintin trorvis mediadubb international/media dubb? Dvd och svt och netflix använder sun studio version.

SAmma.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.