Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Vad heter serien?

Startat av TecknatÄlskare, 16 januari 2023 kl. 03:21:18

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

TecknatÄlskare

Fick bara upp ett minne från en serie som jag såklart inte kan namnet på.

Det jag minns är en pojke som är i kanske 12 årsåldern och har massa gosedjur som är väldigt stora (vuxen människas höjd). Om jag inte är ute och cyklar var det ena gosedjuret gult? Har för mig att dessa gosedjuren var i hans källare som ev var hans rum. Har även något minne av en soffa i rummet.

Serien borde ha sänts på Disney Channel eller Nickelodeon.

Steffan Rudvall

Citat från: TecknatÄlskare skrivet 16 januari 2023 kl. 03:21:18Fick bara upp ett minne från en serie som jag såklart inte kan namnet på.

Det jag minns är en pojke som är i kanske 12 årsåldern och har massa gosedjur som är väldigt stora (vuxen människas höjd). Om jag inte är ute och cyklar var det ena gosedjuret gult? Har för mig att dessa gosedjuren var i hans källare som ev var hans rum. Har även något minne av en soffa i rummet.

Serien borde ha sänts på Disney Channel eller Nickelodeon.
Jag tänker på Jag och mina monster men den gick på SVT.

TecknatÄlskare

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 16 januari 2023 kl. 03:23:55Jag tänker på Jag och mina monster men den gick på SVT.
Helt korrekt! Tack så mycket.

TecknatÄlskare

Då behöver jag återigen hjälp eller ja inte riktigt jag. Är en person som sökt efter en serie i flera år men ingen verkar ha kommit fram till svaret. Här är beskrivningen på serien:

"Har en fråga om en tecknad serie, inte alltför gammal tror jag. Den gick på  någon av satellitbarnkanalerna. Handlade om två killar i en konstig värld. Det fanns en kung och en drottning och en liten tjej som gillade att dansa. En massa små konstiga varelser som nästan alltid var glada fanns det, de kunde flyga och jag har för mig att de var lila (kan vara fel). Dansande tjejen lekte med dem har jag också för mig.
En av killarna hade alltid en hatt/mössa på sig.
Tror det fanns en tjej som ständigt var i ett biblioteket.
Den här serien var jättepoppis bland min äldsta dotter men det är några år sen vi såg den och hon kommer inte ens ihåg den. Vet inte hur jag kom på den häromdagen, men nu bara måste jag hitta den.
Finns det nån som känner igen någonting av detta så tar jag gärna emot tips och ledtrådar så att vi kan hitta den. 🙂
Tack!"

MOA

Citat från: TecknatÄlskare skrivet 16 januari 2023 kl. 15:17:29Då behöver jag återigen hjälp eller ja inte riktigt jag. Är en person som sökt efter en serie i flera år men ingen verkar ha kommit fram till svaret. Här är beskrivningen på serien:

"Har en fråga om en tecknad serie, inte alltför gammal tror jag. Den gick på  någon av satellitbarnkanalerna. Handlade om två killar i en konstig värld. Det fanns en kung och en drottning och en liten tjej som gillade att dansa. En massa små konstiga varelser som nästan alltid var glada fanns det, de kunde flyga och jag har för mig att de var lila (kan vara fel). Dansande tjejen lekte med dem har jag också för mig.
En av killarna hade alltid en hatt/mössa på sig.
Tror det fanns en tjej som ständigt var i ett biblioteket.
Den här serien var jättepoppis bland min äldsta dotter men det är några år sen vi såg den och hon kommer inte ens ihåg den. Vet inte hur jag kom på den häromdagen, men nu bara måste jag hitta den.
Finns det nån som känner igen någonting av detta så tar jag gärna emot tips och ledtrådar så att vi kan hitta den. 🙂
Tack!"
Hur gammal e din dotter nu?

Steffan Rudvall

Citat från: MOA skrivet 16 januari 2023 kl. 16:22:55Hur gammal e din dotter nu?
Det är ju inte TecknatÄlskares fråga...

TecknatÄlskare

Citat från: MOA skrivet 16 januari 2023 kl. 16:22:55Hur gammal e din dotter nu?

Jag ställer frågan åt någon annan precis som Stefan Rudvall skrev :)

Lennartsson

Jag fick ett random väldigt vagt minne en bild i huvudet av ett tävlingsprogram på Barnkanalen jag minns inte vad de tävlade om men att de var i en ring som en boxing ring nästan i mitten runt omkring satt publiken

Någon som tycker det låter bekant?

Sabelöga

Citat från: Lennartsson skrivet 17 februari 2024 kl. 19:26:31Jag fick ett random väldigt vagt minne en bild i huvudet av ett tävlingsprogram på Barnkanalen jag minns inte vad de tävlade om men att de var i en ring som en boxing ring nästan i mitten runt omkring satt publiken

Någon som tycker det låter bekant?
Amigo?
Houba !

Lennartsson

Citat från: Sabelöga skrivet 17 februari 2024 kl. 21:38:26Amigo?
Nej, det är något annat men jag minns ingenting förutom det jag skrev tidigare

Steffan Rudvall

Citat från: Lennartsson skrivet 17 februari 2024 kl. 19:26:31Jag fick ett random väldigt vagt minne en bild i huvudet av ett tävlingsprogram på Barnkanalen jag minns inte vad de tävlade om men att de var i en ring som en boxing ring nästan i mitten runt omkring satt publiken

Någon som tycker det låter bekant?
Det låter lite som Rampljuset, en slags talangjakt där publiken bestämde hur länge rampljuset skulle vara tänt.


Lennartsson

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 17 februari 2024 kl. 22:38:51Det låter lite som Rampljuset, en slags talangjakt där publiken bestämde hur länge rampljuset skulle vara tänt.

Exakt den!  :) Tack så jättemycket minnena kommer tillbaka nu

MB

Vet inte om det var en barbserie men vi såg den i skolan det handlade om två judiska systrar som blev adopterade till Sverige under andra världskriget

Erika

Citat från: MB skrivet 28 mars 2024 kl. 13:23:30Vet inte om det var en barbserie men vi såg den i skolan det handlade om två judiska systrar som blev adopterade till Sverige under andra världskriget
En vild chansning, kan det vara En ö i havet?

MB

Citat från: Erika skrivet 28 mars 2024 kl. 13:54:25En vild chansning, kan det vara En ö i havet?
Exakt den, tack så mycket :D

Will Siv

Citat från: MB skrivet 28 mars 2024 kl. 13:23:30Vet inte om det var en barbserie men vi såg den i skolan det handlade om två judiska systrar som blev adopterade till Sverige under andra världskriget
Citat från: Erika skrivet 28 mars 2024 kl. 13:54:25En vild chansning, kan det vara En ö i havet?
Den fick jag se i skolan.

Kust

Söker en serie tror den gick på svt B  / barnkanalen tror språket var på engelska. Handlade om en pojke som besökte en äldre man i hans affär antik affär / secondhand affär. Tror han hade en bok som handlade om någon typ av folk som bodde ute på en ö. På ön fanns en flicka som var ensam på ön som också väntade på att sitt folk skulle komma tillbaka. pojken och flickan var vänner. Det fanns också en kvinna som hade varit en del av det folket och blivit bannlyst och som försökte ta sig tillbaka till ön.

 I ett avsnitt så försökte hon via trä pinnar som visade vart hon skulle gå för att kunna ta sig över till ön utan att sjunka ner i dyn som pojken och flickan hade flyttat för att hindra henne. I ett annat avsnitt så har den äldre mannen lärt pojken SOS i morse som han har nytta av när han blir kidnappad genom att signalera med en ficklampa. Har även för mig att flickan hade speciella krafter  

tror den gick på tv ca 2004 - 2010 

Erika

Citat från: Kust skrivet 19 april 2024 kl. 19:52:27Söker en serie tror den gick på svt B  / barnkanalen tror språket var på engelska. Handlade om en pojke som besökte en äldre man i hans affär antik affär / secondhand affär. Tror han hade en bok som handlade om någon typ av folk som bodde ute på en ö. På ön fanns en flicka som var ensam på ön som också väntade på att sitt folk skulle komma tillbaka. pojken och flickan var vänner. Det fanns också en kvinna som hade varit en del av det folket och blivit bannlyst och som försökte ta sig tillbaka till ön.

 I ett avsnitt så försökte hon via trä pinnar som visade vart hon skulle gå för att kunna ta sig över till ön utan att sjunka ner i dyn som pojken och flickan hade flyttat för att hindra henne. I ett annat avsnitt så har den äldre mannen lärt pojken SOS i morse som han har nytta av när han blir kidnappad genom att signalera med en ficklampa. Har även för mig att flickan hade speciella krafter 

tror den gick på tv ca 2004 - 2010
Kan det vara Äventyr på Ålön (The Secret of Eel Island)?

Kust

Citat från: Erika skrivet 19 april 2024 kl. 21:03:54Kan det vara Äventyr på Ålön (The Secret of Eel Island)?
Jo det var det Tackar :)