Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Paw Patrol

Startat av Igthorn, 16 juli 2022 kl. 08:19:03

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 26 oktober 2023 kl. 17:39:06Hur kan en film som inte ens har gått upp på bio än redan har releasedatum och information om hemmedia-utgåvorna?

https://press.sfstudios.se/line-up/home-entertainment/651576ccd046c/page?type=coming
Frågan är om man kan lita på den informationen...? Visst verkar det väl osannolikt om Paw Patrol: Storfilmen bara ska släppas på Blu-Ray, och inte på DVD...? Det har väl aldrig hänt hittills med någon distributör, även fast jag i och för sig ganska länge har tyckt att det borde gå att slopa DVD...

Steffan Rudvall

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 26 oktober 2023 kl. 20:31:27Frågan är om man kan lita på den informationen...? Visst verkar det väl osannolikt om Paw Patrol: Storfilmen bara ska släppas på Blu-Ray, och inte på DVD...? Det har väl aldrig hänt hittills med någon distributör, även fast jag i och för sig ganska länge har tyckt att det borde gå att slopa DVD...
Jag vet inte om det har hänt med animerade familjefilmer men det är tydligen en grej nu för tiden att bara ge ut på Blu-ray eller att bara ge ut på DVD antagligen väljer man för att spara pengar.

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 26 oktober 2023 kl. 20:34:57Jag vet inte om det har hänt med animerade familjefilmer men det är tydligen en grej nu för tiden att bara ge ut på Blu-ray eller att bara ge ut på DVD antagligen väljer man för att spara pengar.
Jag känner till många filmer som bara släppts på DVD i Sverige, men ingen som bara släppts på Blu-Ray; oavsett genre. Kan du ge exempel?

Steffan Rudvall

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 26 oktober 2023 kl. 20:36:19Jag känner till många filmer som bara släppts på DVD i Sverige, men ingen som bara släppts på Blu-Ray; oavsett genre. Kan du ge exempel?
Bland annat så kommer jag tänka på filmen Big george foreman men också The Machine.

När jag tänker efter så är båda Sony Pictures filmer så det är väl inte så osannolikt att om Sony ska välja så väljer de sitt eget format.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

E

En bättre fråga är: Varför snackar alla om den nya filmen i just den här tråden när den egentligen handlar om SERIEN?

gstone

Citat från: E skrivet 26 oktober 2023 kl. 23:00:53En bättre fråga är: Varför snackar alla om den nya filmen i just den här tråden när den egentligen handlar om SERIEN?
Förlåt :-[
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg