Josefin

OBS! På grund av missbruk kan gäster inte längre skriva inlägg på forumet. Vi ber dig därför att registrera dig som medlem på forumet - det går på 30 sekunder och är givetvis gratis, och sen kan du fortsätta skriva inlägg som vanligt igen. Tack för visad förståelse.

Författare Ämne: Hotell Transylvanien 4  (läst 1554 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Elios

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 5 639
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Hotell Transylvanien 4
« Svar #45 skrivet: 9 oktober 2021 kl. 21:16:49 »
Det är för jävligt att denna ska gå direkt till streaming!!! >:( >:(

Utloggad Zebastian

• Fullständig medlem
  • Antal inlägg: 132
    • Visa profil
« Svar #46 skrivet: 15 januari 2022 kl. 04:33:44 »
Länk borttagen.

När ni har satt på själva filmen gå in på inställningarna och tryck på engelska för att få den svenska dubbningen.
Jag vet att man inte borde posta såna här länkar men det är inte värt för mig i alla fall med Prime. Så jag har sett en bit och av det lilla jag såg verkade som att Wayne spelas av Anders Öjebo i vissa repliker och självklart den som är hans riktiga röst Ole Ornered.
« Senast ändrad: 15 januari 2022 kl. 07:43:57 av Erika »

Utloggad Daniel Hofverberg

• Administratör
  • Antal inlägg: 12 094
    • Visa profil
« Svar #47 skrivet: 15 januari 2022 kl. 09:14:55 »
Jag vet att man inte borde posta såna här länkar men det är inte värt för mig i alla fall med Prime.
Med tanke på att Amazon Prime Video är den billigaste streamingtjänsten - 59 kr per månad för Amazon Prime där både streamingtjänsten plus gratis frakt på allt man handlar från Amazon.se ingår - så måste det åtminstone vara värt att abonnera någon månad för att se filmen ifråga. Dessutom har Amazon Prime Video väldigt mycket, även om i och för sig långt ifrån allt har svensk text eller tal.

Om en film inte går att tillgå på laglig väg ser jag inget fel med att använda mindre lagliga metoder, men när det finns på en streamingtjänst som inte kräver någon slags bindningstid utan går att säga upp efter en enda månad så ser jag ingen som helst användning att vare sig själv använda olagliga sajter eller uppmuntra andra till sådant.

Fråga; vilka är de svenska rösterna i denna film? Han Gunnar Ernblad spela in sina repliker innan han gick bort?
Ja, Gunnar Ernblad medverkar som vanligt, så han hann tydligen spela in sin roll innan han gick bort. :)

Utloggad Zebastian

• Fullständig medlem
  • Antal inlägg: 132
    • Visa profil
« Svar #48 skrivet: 15 januari 2022 kl. 10:41:57 »
Med tanke på att Amazon Prime Video är den billigaste streamingtjänsten - 59 kr per månad för Amazon Prime där både streamingtjänsten plus gratis frakt på allt man handlar från Amazon.se ingår - så måste det åtminstone vara värt att abonnera någon månad för att se filmen ifråga. Dessutom har Amazon Prime Video väldigt mycket, även om i och för sig långt ifrån allt har svensk text eller tal.

Om en film inte går att tillgå på laglig väg ser jag inget fel med att använda mindre lagliga metoder, men när det finns på en streamingtjänst som inte kräver någon slags bindningstid utan går att säga upp efter en enda månad så ser jag ingen som helst användning att vare sig själv använda olagliga sajter eller uppmuntra andra till sådant.
Ja, Gunnar Ernblad medverkar som vanligt, så han hann tydligen spela in sin roll innan han gick bort. :)
Den sidan är dock inte olaglig men ska tydligen vara en gråzon.