Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Hey Arnold på svenska

Startat av gstone, 31 oktober 2020 kl. 20:53:01

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Jag tycker  inte en antisemit som Hey Arnold på svenska borde vara här på forumet. Jag tycker hon biorde blockas, Att säga förintelsen är påhittade är en av dom värsta saker man kan göra  :'( :'(

Jag gillar judar och jag vill inte att folk med sådan åsikter ska vara här.

Att säga att Coronaviruset är påhittade är också en mycket farlig lögn !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Simon Axelsson

Citat från: Hey Arnold på svenska skrivet 31 oktober 2020 kl. 21:17:18

"antisemit= = Sök först vad är en semit och då vet du att man kan inte vara antisemit, för annars måste man vara emot araber och det är jag inte.


Kolla själv upp vad antisemit betyder innan du anklagar andra för förtal.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Simon Axelsson

#2
Citat från: Hey Arnold på svenska skrivet 31 oktober 2020 kl. 22:11:21
"Det bör nämnas att alla de tre stora monoteistiska religionerna judendom, kristendom och islam har grundats av semiter." = Jag har fortfarande inte fel.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Semiter

Nej, kanske inte på den fronten, men antisemitism handlar enbart om judar.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Simon Axelsson

Citat från: Hey Arnold på svenska skrivet 31 oktober 2020 kl. 22:18:17
"antisemetism handlar enbart om judar." = Så Palestinier får man diskriminera och förtrycka för dem är inte judar?

Det har jag aldrig sagt.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Simon Axelsson

#4
Citat från: Hey Arnold på svenska skrivet 31 oktober 2020 kl. 22:23:01
Men du skrev "antisemetism handlar enbart om judar." = Men Palestinier är semiter och blir utsatt av som du kalla för "antisemetism" av Israel.

"Antisemitismen kan ta sig uttryck som fientlighet mot verkliga eller inbillade drag hos den judiska religionen, kulturen eller föreställda rasmässiga egenskaper. Termen myntades av den judiske orientalisten och bibliografen Moritz Steinschneider år 1860 och avsåg då fientlighet mot hela den så kallade semitiska rasen (förutom judar exempelvis araber, assyrier och amharer), men används sedan början av 1900-talet om en fientlig inställning enbart gentemot judar."
Citat från https://sv.wikipedia.org/wiki/Antisemitism

Hat riktat mot palestinier är enligt definition alltså inte antisemitism.

"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

MOA

Vad e detta för onödigt ämne?

Simon Axelsson

Citat från: MOA skrivet 31 oktober 2020 kl. 23:32:03
Vad e detta för onödigt ämne?

Gstone upplever att de uttalanden Hey Arnold på svenska gjort borde få honom bannad från forumet och skapade därför ett ämne att skriva om det i, istället för att direkt höra av sig till forumets moderatorer.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Simon Axelsson

Citat från: Hey Arnold på svenska skrivet 31 oktober 2020 kl. 23:42:22
Så får jag skriva och be att människor som jag inte håller med ska bli bannad från forumet?

Nja, jag skulle säga att det beror på hur upprörande inläggen personen lagt upp är.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Adam Larsson

Citat från: Hey Arnold på svenska skrivet 31 oktober 2020 kl. 23:42:22
Så får jag skriva och be att människor som jag inte håller med ska bli bannad från forumet?
Dock håller ingen med dig om någonting.

Lilla My

Citat från: Hey Arnold på svenska skrivet 31 oktober 2020 kl. 23:58:01
" upprörande inläggen" = Men problemet är att det finns folk som är känsliga som stor del tycker allt är upprörande,,, minsta lilla annorlunda inlägg tycker dem att det är upprörande.

Det finns många inlägg som jag inte tycker om här, men jag tycker att ingen av dem ska försvinna ändå,,, så länge det inte är ren förtal som att kalla mig för pedofil eller nåt annat extremt.

Blir så trött på att du försöker agera snällt lamm hela tiden.

"Fast JAAG vill faktiskt inte att någon ska bannas, JAG är en duktig medlem!! Jag spyr bara min propaganda som jag tror stenhårt på eftersom jag läst massa skit som jag tror är fakta! Jag säger massa ord och låtsas vara den smarta och hatar egentligen både judar och det ena och det andra - men här är jag SÅÅÅÅÅÅ duktig!!"

Newsflash kiddie; jag har läst precis all skit du försöker pracka på oss. Allt om förintelsen, vaccin och fan och hans moster. Skillnaden på oss två är att du går på allt du läser och tror din "läs på lite!"-källkritik bara går åt ett håll, så nu tror du på din alternativa verklighet och kommer göra det för resten av ditt liv och suckar sedan åt "oss", när i själva verket vi kommer leva mycket lyckligare, trevligare och smartare liv är du någonsin kommer göra där du sitter i din ensamhet och är livrädd för människor och 5G och fan vet vad.

Ironiskt att du gillar Hey Arnold - en serie som handlar om att man ska vara snälla mot varandra och hjälpas åt, när det enda du gör är att se ned på oss och oliktänkande och predikar skit du fått för dig är sant.

Sorry för massa kräk. Jag skulle skrivit till dig privat, men eftersom du blockade mig efter att ha skickat massa länkar med propaganda får jag väl skriva här istället.

Ha en bra kväll. Glad halloween osv.

Erika

Jag låser den här tråden, i fortsättningen skickar ni sådant här via PM till oss.