Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Svenska röster som är bättre än originalen

Startat av Steffan Rudvall, 13 juni 2020 kl. 10:01:18

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Will Siv

#30
Sven Wolter som John Silver.

Mats Qviström som Tintin.

Björn Gedda som Bandis.

Charlott Strandberg som Maggie.

Jesper Adefelt som Hicke.

Amy Diamond som Merida.

John Harrysson som Kloker.

Oskar Harrysson som Skepparn.

Will Siv

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 18 februari 2021 kl. 16:29:33
Antagligen var de scratch voices som var så bra så att man behöll dem.
Citat från: Steffan Rudvall skrivet 18 februari 2021 kl. 14:19:01
Edna spelas av Brad Bird och Roz spelas av Bob Peterson båda är anställda på Pixar.
Brad försökte få Lilly Tomlin i rollen, men hon sa till honom att hans tolkning ( av Edna ) var bra nog.

Disneyfantasten

Citat från: Will Stewart skrivet  1 juni 2022 kl. 18:45:16
Sven Wolter som John Silver.

Mats Qviström som Tintin.

Och Tomas Bolme i den rollen också!  :) (Tintin alltså)

Will Siv

Citat från: Disneyfantasten skrivet  1 juni 2022 kl. 19:48:59
Och Tomas Bolme i den rollen också!  :) (Tintin alltså)
Finns det en engelsk dubbning av Belvisions Tintin serie?

Nelvana's Tintin gjordes med engelska som original språk men dom engelska rösterna är inte så starka, särskilt Tintin själv, Sun Studios dubbning, även med sina brister, har faktiskt bättre insatser så därför tog jag med Mats.

Jamie Bell och Jesper Adefelt ligger på samma nivå i filmen, samma med Andy Serkis och Johan Hedenberg.

Disneyfantasten

Citat från: Will Stewart skrivet  1 juni 2022 kl. 20:16:48
Finns det en engelsk dubbning av Belvisions Tintin serie?

Nelvana's Tintin gjordes med engelska som original språk men dom engelska rösterna är inte så starka, särskilt Tintin själv, Sun Studios dubbning, även med sina brister, har faktiskt bättre insatser så därför tog jag med Mats.

Jamie Bell och Jesper Adefelt ligger på samma nivå i filmen, samma med Andy Serkis och Johan Hedenberg.

Jag har faktiskt ingen koll på hur Tintins originalröster låter, men jag tycker iallafall att Tomas Bolme gör utmärkt ifrån sig i den rollen även om Mats Qviström inte kommer långt efter...

Förresten så används originaldubbningen av Tintin i Hajsjön på DVD, därför är det ganska lätt att jämföra med Mats Qviström!  :)

Will Siv

Citat från: JRL skrivet 14 februari 2021 kl. 21:11:47
Ingen som har hört Phineas & Ferb i original kan påstå att det låter bättre än den svenska dubbningen. Det är, enligt min mening, antagligen den snyggaste svenska dubbning som någonsin gjorts av en tv-serie.
Jag föredrar nog Andreas Nilsson som Heinz Doofenscmirtz, men både Ashley Tisdale och Elina Raeder är strålande som Candace ( visserligen har jag inte sett serien på engelska så mycket än )

Will Siv

Citat från: Disneyfantasten skrivet  1 juni 2022 kl. 20:20:09
Jag har faktiskt ingen koll på hur Tintins originalröster låter, men jag tycker iallafall att Tomas Bolme gör utmärkt ifrån sig i den rollen även om Mats Qviström inte kommer långt efter...

Förresten så används originaldubbningen av Tintin i Hajsjön på DVD, därför är det ganska lätt att jämföra med Mats Qviström!  :)
Här:

https://youtu.be/-ymTMZIaGR8

Disneyfantasten

Citat från: Will Stewart skrivet  1 juni 2022 kl. 20:28:14
Här:

https://youtu.be/-ymTMZIaGR8

Jag kände genast igen introt, då var det den serien jag såg som barn, plus filmen Hajsjön...

Jag tror faktiskt inte att jag har sett Belvisions Tintin-serie...

Daniel Hofverberg

Citat från: Will Stewart skrivet  1 juni 2022 kl. 20:16:48
Finns det en engelsk dubbning av Belvisions Tintin serie?
Det finns faktiskt två - en brittisk dubbning och en amerikansk dubbning av Belvision-serien.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  1 juni 2022 kl. 21:01:31
Det finns faktiskt två - en brittisk dubbning och en amerikansk dubbning av Belvision-serien.

Vilka är rösterna ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Will Siv


Will Siv

På tal om Tintin ( ok, nu kommer vi ifrån ämnet lite )

Här är pitch piloten för Nelvanas serie, lägg märke till dom mer detaljrika scenerna som återanvändes för öppningsekvenserna och flera andra skillnader från den färdiga serien ( en bättre röst till Tintin och en karaktär som bara har en här )


https://youtu.be/cHnDFerAJ1Y

Steffan Rudvall

Citat från: Will Stewart skrivet  1 juni 2022 kl. 22:16:06
På tal om Tintin ( ok, nu kommer vi ifrån ämnet lite )

Här är pitch piloten för Nelvanas serie, lägg märke till dom mer detaljrika scenerna som återanvändes för öppningsekvenserna och flera andra skillnader från den färdiga serien ( en bättre röst till Tintin och en karaktär som bara har en här )


https://youtu.be/cHnDFerAJ1Y
Milou ska inte prata, han ska tänka

Will Siv

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  1 juni 2022 kl. 22:23:33
Milou ska inte prata, han ska tänka
Det är som med Gustaf.

Du ser väl att "han" faktiskt inte "talar", man hör bara hans "inner monologue"

Steffan Rudvall

Citat från: Will Stewart skrivet  1 juni 2022 kl. 22:30:23
Det är som med Gustaf.

Du ser väl att "han" faktiskt inte "talar", man hör bara hans "inner monologue"
Ja det är det väl men lite konstigt där för de verkar nästan som att Tintin förstod honom.