Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Super Mario Bros. Filmen (Super Mario Bros, 2023)

Startat av TonyTonka, 23 april 2015 kl. 22:55:28

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.

TonyTonka

Har sett trailern nu, och jag måste säga att animeringen ändå är rätt så trogen animeringen från spelen.

Men jag antar att Mario inte längre kommer att bryta på italienska då det väl är en stereotyp.
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

MOA

Citat från: Skokaka skrivet  7 oktober 2022 kl. 17:57:34Jack Black var ju självklart ännu bättre som Bowser än man förväntat sig. Osäker på Chris Pratt som Mario, men han är annars kanske yngre i denna. Det ser ju ut som en film som visar hur allt började. Mario kanske kommer från människovärlden, då han är förvirrad när han hamnade i Svampriket. Jag är också glad att Toad har en ljus röst som han ska ha.

Jag tycker också om att karaktärer från äldre spel är med också. Pingvinerna som vi ser liknar dom från Super Mario 64 och Foreman Spike kommer att vara med i filmen, som är en karaktär från längesedan... Tänk om nya karaktärer kommer också vara med, som är skapade av filmen?

Figurerna ser ut som en blandning med deras vanliga utseenden och Illumination figurer, vilket är underbart. Marios utseende påminner mig hur bra Sonic såg ut i hans filmer. Skulle vara kul om Sonic gjorde en cameo i filmen och att Mario gör en cameo i Sonics tredje film, tycker jag. ;D
Hoppas de kommer en till trailer där Luigi pratar

Steffan Rudvall

Citat från: Skokaka skrivet  7 oktober 2022 kl. 17:59:20OM han kan låta lite mörkare än Po... Osäker om det vore möjligt, dock...
Jack Black kan ju tydligen det så varför inte Lawrence som är castad efter honom? Lawrence är ju förresten hårdrockssångare.
Citat från: TonyTonka skrivet  7 oktober 2022 kl. 18:27:01Har sett trailern nu, och jag måste säga att animeringen ändå är rätt så trogen animeringen från spelen.

Men jag antar att Mario inte längre kommer att bryta på italienska då det väl är en stereotyp.
Det handlar inte om stereotypen. Det handlar om att de ville ha Chris Pratt. Sen så säger ju vissa att Charles inte skulle klara av en film då han i spelen inte alls pratar så mycket.

Oskar

Citat från: gstone skrivet  7 oktober 2022 kl. 16:43:22Kommer filmen ha Kändis röster ?
Det är filmbolaget som beställde vika röster och man utgår från röstprov T.ex en studio tar in skådespelare och kändisar för att göra röstprov sedan skicka röstprov till filmbolaget och ljusna på röstprov och beställer vika röster som ska spela en figur.

gstone

Undrar om Mario kommer bryta på italienska i den svenska dubbningn ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Lillefot

Citat från: gstone skrivet  7 oktober 2022 kl. 22:47:57Undrar om Mario kommer bryta på italienska i den svenska dubbningn ?
Jag skulle inte förvänta mig det, men chansen finns.

Har även funderatt på en sak. Yoshi har inte bekräftats för filmen, men om det nu blir så att han dyker upp och pratar (och innan ni säger emot, det finns exempel från spelen där Yoshi har textdialog på tydlig engelska. Super Mario World och Galaxy 2 är några exempel), vem tror ni skulle kunna bli en bra skådespelare till honom?

På engelska har jag inga bra val som jag kommer på just nu. Men på svenska hade jag gärna hört Kim Sulocki, eftersom han är bra på att göra karaktärer med ljusa röster. Med lite tid skulle han säkert bli rätt lik Kazumi Totakas insats.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

Skokaka

Citat från: Lillefot skrivet  7 oktober 2022 kl. 23:20:55Jag skulle inte förvänta mig det, men chansen finns.

Har även funderatt på en sak. Yoshi har inte bekräftats för filmen, men om det nu blir så att han dyker upp och pratar (och innan ni säger emot, det finns exempel från spelen där Yoshi har textdialog på tydlig engelska. Super Mario World och Galaxy 2 är några exempel), vem tror ni skulle kunna bli en bra skådespelare till honom?

På engelska har jag inga bra val som jag kommer på just nu. Men på svenska hade jag gärna hört Kim Sulocki, eftersom han är bra på att göra karaktärer med ljusa röster. Med lite tid skulle han säkert bli rätt lik Kazumi Totakas insats.
Ja, Kim eller Linus Wahlgren kanske funkar...

Lillefot

Citat från: Skokaka skrivet  7 oktober 2022 kl. 23:46:41Ja, Kim eller Linus Wahlgren kanske funkar...
Linus låter som ett bra val det med.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

Steffan Rudvall

Varför inte Hasse Jonsson som Yoshi? Det skulle ändå vara ett callback till det tecknade serierna liksom att Mario ändå är med på ett sätt.

Lillefot

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  8 oktober 2022 kl. 00:05:24Varför inte Hasse Jonsson som Yoshi? Det skulle ändå vara ett callback till det tecknade serierna liksom att Mario ändå är med på ett sätt.
Det var en intressant synpunkt du tog upp, och skulle vara en fin och speciell touch till den svenska dubbningen.

Själv känner jag dock att Hasses stämma skulle bli aningen för hes eller "krasslig" som Yoshi, om vi utgår ifrån hur han lät som Toad i Super Mario Bros. Super Show. Och det är inget som jag personligen associerar med Yoshi.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

Steffan Rudvall

Citat från: Lillefot skrivet  8 oktober 2022 kl. 00:19:37Det var en intressant synpunkt du tog upp, och skulle vara en fin och speciell touch till den svenska dubbningen.

Själv känner jag dock att Hasses stämma skulle bli aningen för hes som Yoshi, om vi utgår ifrån hur han lät som Toad i Super Mario Bros. Super Show. Och det är inget som jag personligen associerar med Yoshi.
Jag tänkte mig mer en pitchad röst, alltså att Hasse Jonsson pratar med en ljus röst som sedan pitchas upp.

Skokaka

Jag tänkte på Linus Wahlgren då han tydligen har också varit Diddy Kong i Donkey Kong Country serien och Andrew Sabiston gjorde rösten där och också Yoshi i Super Mario World serien.

Om Hasse var Yoshi så borde väl rösten vara pitchad, förstås... 

Steffan Rudvall

Citat från: Skokaka skrivet  8 oktober 2022 kl. 00:25:14Om Hasse var Yoshi så borde väl rösten vara pitchad, förstås...
Yoshi bör väl vara väldigt pitchad i spelen också eller det låter så.

Will Siv

här är mina förslag på Bowsers röst:

Johan Hedenberg.
Steffan Karlsén.
Benke Skogholt.
Adam Fietz.

Mathilda Gustafsson

Citat från: Will Stewart skrivet  8 oktober 2022 kl. 00:28:09här är mina förslag på Bowsers röst:

Johan Hedenberg.
Steffan Karlsén.
Benke Skogholt.
Adam Fietz.
Stephan Karlsén.