Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Trollsagor

Startat av Lilla My, 8 januari 2012 kl. 03:08:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Lilla My


Någon som kan hjälpa mig identifiera röstskådespelarna till Trollsagor? Jag känner lätt igen röster men brukar vara kass på röstskådespelares namn och så vidare. Den enda jag direkt kan säga är Nick Atkinson såklart, men resten har jag ingen aning om. Blev så nyfiken nu när jag äntligen hittade ett avsnitt på svenska, och känner igen praktiskt taget alla röster;


http://www.youtube.com/watch?v=_faHiOLjibw

Ursäkta om tråden tagits upp innan eller så, men jag hittade inget när jag sökte :)

Föresten, är Trollsagor en dansk eller engelsk serie? Den säger ju "Troll Tales" i öppningen men har läst lite överallt att serien är dansk, så man undrar ju lite.

Daniel Hofverberg

Det ligger redan ute en relativt komplett creditlista på Trollsagor här på sajten:

http://www.dubbningshemsidan.se/credits/trollsagor/

Den listan är allt som Eurotroll har bevarat och allt som stått utsatt på Disney Channel (på den tiden när de visade serien), och bör innefatta de allra flesta rollfigurer.

Serien är ett danskt-kanadensiskt samarbete, som huvudsakligen är animerad i Danmark och bygger på en dansk roman (av författaren Henning Kure), men serien är inspelad på engelska som originalspråk. Trollsagor är producerad av A-Film och Egmont Imagination i Köpenhamn samt Ocean Group i Kanada (det är de förstnämnda som gjort merparten av animationen). Tyska TV-kanalen ZDF har också varit inblandade på ett hörn, precis som med väldigt många andra filmer och serier.

Anders

Näcken är i alla fall Mattias Knave, som jag hör i nästa del. Men han kanske bara medverkade i ett avsnitt.
Nästa gång, Gadget! Nästa gång!

Lilla My

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  8 januari 2012 kl. 03:37:44
Det ligger redan ute en relativt komplett creditlista på Trollsagor här på sajten:

http://www.dubbningshemsidan.se/credits/trollsagor/

Men jag hittade inget när jag sökte på hemsidan ??? Antar att det är min dator eller mitt internet som inte vill som jag vill. Den brukar vara dålig med att söka och surfa. Men tack i alla fall ;D

Cadpig

Faktiskt en bra serie som av någon obegriplig anledning dök upp på Toon Disney sensommaren 2006. Kommer på mig själv med att sakna den titt som tätt.

Lilla My

Oh ja, jag har alltid älskat den serien :) Den för så många minnen med sig också. Kommer fortfarande ihåg hur jag kollade på den sent på sommarkvällarna, medan pappa grillade. Sedan gick man ut och lekte från just den serien med kompisarna innan dem stack hem. Haha, usch. Man växer upp för fort. ;D

Skulle gärna vilja höra den danska dubben också. Är som sagt kär i danska, och det känns på något sett som serien är bättre på det språket. Eller möjligtvis ungerska.

Elios

Denna serie gick ju på Disney Channel. Men hur stor chans kan det vara att den också kommer att gå på nya Disney Plus?

gstone

Jag tror den enda anledningen att eurotroll dubbade serien är för den handlar om troll.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

MOA

Citat från: gstone skrivet  8 januari 2021 kl. 15:02:30
Jag tror den enda anledningen att eurotroll dubbade serien är för den handlar om troll.
Bra pun