Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Dink den lilla dinosaurien

Startat av quintero.barcelona, 4 september 2013 kl. 15:29:12

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

quintero.barcelona

Är det någon som vet hur många Vhs filmer det släpptes om "Dink den lilla dinosaurien"?
Har två st av dem: Shylers vän och Himlen rasar ner! Vet att det finns en tredje som jag inte har som heter Ingen Återvändo.
Skulle vara kul att veta hur många som finns?

Mvh Dennis Q

Daniel Hofverberg

Såvitt jag vet är det bara just de tre VHS-filmerna som släppts med Dink, den lille dinosaurien - Shylers vän, Himlen rasar ner och Ingen återvändo. Varje film innehåller två avsnitt (à 22 minuter), så totalt är det alltså bara 6 av de 21 producerade avsnitten som släppts på VHS.

Alla 21 avsnitten (13 avsnitt i säsong ett och 8 avsnitt i säsong två) har däremot sänts på FilmNet, första gången 1993. FilmNet hade samma dubbning som VHS-filmerna, som jag tror att Eurotroll gjorde även fast jag inte är 100% säker. Jag tror att jag ska ha alla avsnitten inspelade från FilmNet, men jag är inte säker då det var länge sen jag såg på mina gamla VHS-band.

I dagsläget kommer jag inte ihåg huruvida någon annan kanal än FilmNet också sänt serien.

Det var i alla fall en riktigt trevlig serie, så det är väldigt tråkigt att den inte släppts på DVD någonstans i världen.