Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Skådespelare som du gillar i roller som andra inte gillar

Startat av Mathilda Gustafsson, 11 mars 2021 kl. 20:38:11

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mathilda Gustafsson

Finns det några skådespelare som ni gillar i en viss roll men som andra hatar?

Steffan Rudvall

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 11 mars 2021 kl. 20:38:11
Finns det några skådespelare som ni gillar i en viss roll men som andra hatar?
Jag gillar Jan Modin som Benjamin Syrsa och förstår inte vad är för fel på hans insats.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 11 mars 2021 kl. 20:39:21
Jag gillar Jan Modin som Benjamin Syrsa och förstår inte vad är för fel på hans insats.

Samma här...

Samma sak tycker jag med bl.a. Myrra Malmberg som Ariel, Anders Öjebo som Sebastian/Timon, Bo Maniette som Jafar/Pumbaa, Ingemar Carlehed som Kung Triton, ect.

MOA

Jag e nog faktiskt en av få som gillar Peter Wanngren som Tiger men int Thomas Hellberg

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 11 mars 2021 kl. 20:48:55
Samma här...

Samma sak tycker jag med bl.a. Myrra Malmberg som Ariel, Anders Öjebo som Sebastian/Timon, Bo Maniette som Jafar/Pumbaa, Ingemar Carlehed som Kung Triton, ect.
Jag tycker att Myrra är väldigt bra som Ariel.

Anders Öjebo tycker jag är den bästa som både Sebastian och Timon.

Bo Maniette är bäst som Jafar, Kapten Krok och Pumbaa.

Ingemar är också den bäste som både Triton och berättaren i Nalle Puh.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 11 mars 2021 kl. 20:51:32
För mig är det tvärt om jag gillar Thomas och tycker att att Peter bara är medelmåttig han är okej men är inte så lik orginalrösten.

Peter Wanngren är helt okej som Tiger, inte perfekt i rollen, men han är inte så hemsk som andra säger även om jag absolut utan tvekan föredrar Thomas Hellberg och Rolf Lydahl framför honom (fast Steve Kratz och Jan Malmsjö är också bra som Tiger/Tigger, Anders Beckman tycker jag minst även om han fortfarande är helt okej som Tiger)

Däremot tycker jag verkligen inte om Olli Markenros som Nalle Puh trots att jag är delvis uppväxt med och van vid honom och hörde honom först, där är Guy De La Berg absolut överlägsen! Och nuvarande Jan Jönsson är helt tråkig och malplacerad i rollen...

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 11 mars 2021 kl. 20:56:37
Jag tycker att Myrra är väldigt bra som Ariel.

Anders Öjebo tycker jag är den bästa som både Sebastian och Timon.

Bo Maniette är bäst som Jafar, Kapten Krok och Pumbaa.

Ingemar är också den bäste som både Triton och berättaren i Nalle Puh.

Tycker jag med, de är faktiskt mest lika originalrösterna och fick även göra rollen mer...

Jag är kanske en av de få som tycker att Myrra Malmberg är den bästa Ariel-rösten och som föredrar henne framför Sissel, inte för att Sissel på något sätt är dålig men man hör hennes norska brytning genom stora delar av filmen...

Värt att nämna att jag även tycker att Malmberg är bäst som Lena, Meg och Jasmine, den sistnämnda är dock den enda karaktären som folk associerar som henne medan jag tycker att hon är Disneys svenska prinsess-drottning (i konkurrens med Lizette Pålsson)

Adam Larsson

Ibland känns det som att det bara är jag som gillar Steffan som är Hermione Granger...

Disneyfantasten

Jag vet att många ogillar Michael Blomqvist och Pontus Gustafsson som Nasse, personligen tycker jag dock att Blomqvist är näst bäst efter Jörgen Lantz medan Gustafsson tar tredje plats... Däremot gillar jag inte varesig Marie Isedal eller Gunnel Fred, båda är helt enkelt för tillgjorda och feminina, så varför Doreen Denning valde att anlita kvinnor till att dubba Nasse är iallafall bortom mitt förstånd...

Jag är en av de som absolut föredrar Ayla Kabaca, Christel Körner och Monica Forsberg framför Karin Miller i rollen som Kängu, Karin låter helt enkelt för gammal för rollen, hade jag varit på MediaDubb så hade jag istället anlitat Margareta Sjödin, Suzanne Reuter alt. Anna-Lotta Larsson...

Apro på Larsson, jag vet att många inte är så förtjusta i hennes insats som Snövit för att hon inte har någon nämnvärd likhet med originalrösten, jag tycker dock att hon är helt okej även om jag gillar Lizette Pålsson mycket bättre...

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 11 mars 2021 kl. 21:41:02
Jag vet att många ogillar Michael Blomqvist och Pontus Gustafsson som Nasse, personligen tycker jag dock att Blomqvist är näst bäst efter Jörgen Lantz medan Gustafsson tar tredje plats... Däremot gillar jag inte varesig Marie Isedal eller Gunnel Fred, båda är helt enkelt för tillgjorda och feminina, så varför Doreen Denning valde att anlita kvinnor till att dubba Nasse är iallafall bortom mitt förstånd...

Jag är en av de som absolut föredrar Ayla Kabaca, Christel Körner och Monica Forsberg framför Karin Miller i rollen som Kängu, Karin låter helt enkelt för gammal för rollen, hade jag varit på MediaDubb så hade jag istället anlitat Margareta Sjödin, Suzanne Reuter alt. Anna-Lotta Larsson...

Apro på Larsson, jag vet att många inte är så förtjusta i hennes insats som Snövit för att hon inte har någon nämnvärd likhet med originalrösten, jag tycker dock att hon är helt okej även om jag gillar Lizette Pålsson mycket bättre...
Karin låter mer som en mormor och passar inte som kängu och jag håller med om att kvinnor inte borde spela Nasse.

Henrik Karlsson

#9
Jag gillar Folke Rydberg som Långben han är nog min favorit efter Hans Lindgren.


Steffan Rudvall

Citat från: Adam Larsson skrivet 11 mars 2021 kl. 21:31:37
Ibland känns det som att det bara är jag som gillar Steffan som är Hermione Granger...
Du är absolut den enda eftersom att jag gjorde det för att du skulle sluta tjata. Självklart passar jag inte alls eftersom att jag inte är en 11-årig flicka.

gstone

Ulf Klävik som Hertigen och Gunilla Åkesson som Gudmorden.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.