Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Den officiella röstprovstråden

Startat av TonyTonka, 22 januari 2019 kl. 19:29:33

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Adam Larsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 25 november 2020 kl. 20:45:14
Det är klart jag menade röstprov! Fördömda autokorrektering!

Förresten så är det inte helt omöjligt! Det finns ju trots allt klipp med Peter Pan här som Alexander fixat med hjälp av en kontakt och klipp med Snövits originaldubbning finns med på YouTube och den kom ut bara 2-3 år efter denna, så nog tror jag att det kan finnas en möjlighet...
Jo men Snövits orginaldubbning är inte försvunnen som Törnrosas.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 25 november 2020 kl. 20:49:40
Varför tog ni bort mina beskrivningar av Mandarks röst !!!!! >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:(
För att det var opassande och diskriminerande.

Från och med nu försöker vi hålla oss till ämnet, utan att ta till personangrepp och diskriminering. :)

Disneyfantasten

Citat från: Adam Larsson skrivet 25 november 2020 kl. 20:54:02
Jo men Snövits orginaldubbning är inte försvunnen som Törnrosas.

Helt försvunnen tror jag inte att den är! Det KAN finnas!  :)  ;)  Så jag tror vi kan hålla tummarna för det!  :)

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 25 november 2020 kl. 21:25:01
Helt försvunnen tror jag inte att den är! Det KAN finnas!  :)  ;)  Så jag tror vi kan hålla tummarna för det!  :)
Tror du den kan finnas på Kungliga biblioteket?


Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 25 november 2020 kl. 21:31:56
Tror du den kan finnas på Kungliga biblioteket?

Möjligen! Det finns med Peter Pan och Taran och Den Magiska Kitteln, sen finns det även (om än mindre lagliga) med Snövit och De Sju Dvärgarna och Pongo och De 101 Dalmatinerna!

Tyvärr bor jag på tok för långt ifrån dem för att kunna ha tillgång till dem dessutom så måste man också ha specialtillstånd...

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 25 november 2020 kl. 21:41:45
Tyvärr bor jag på tok för långt ifrån dem för att kunna ha tillgång till dem dessutom så måste man också ha specialtillstånd...
Jag bor också för långt ifrån dem och jag har inget specialtillstånd men det skulle ju ändå vara tryggt att veta att den inte är försvunnen.

Vad gäller Pongo och de 101 Dalmatinerna orginalldubbning så har jag för mig att vissa scener har givits ut på VHS med den dubbningen.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 25 november 2020 kl. 21:48:48
Jag bor också för långt ifrån dem och jag har inget specialtillstånd men det skulle ju ändå vara tryggt att veta att den inte är försvunnen.

Vad gäller Pongo och de 101 Dalmatinerna orginalldubbning så har jag för mig att vissa scener har givits ut på VHS med den dubbningen.

Det kan vi diskutera vidare i "Pongo och De 101 Dalmatinerna" tråden!

Åter till ämnet; några ljudklipp på Shegos alla tre röster?

Adam Larsson

Finns det någon som har ljudklipp på Joakim Bergström som Joakim von Anka?

Disneyfantasten

Citat från: Adam Larsson skrivet 27 november 2020 kl. 01:10:30
Finns det någon som har ljudklipp på Joakim Bergström som Joakim von Anka?

Du menar pappan Jonas Bergström?


gstone

Ta till baka mina roliga kommentarer om Mandark !!!!!! >:( >:( >:( >:( >:(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.


Steffan Rudvall


Disneyfantasten

#89
Citat från: Steffan Rudvall skrivet 20 december 2020 kl. 01:16:02
Tyvärr har jag bara röstprov på Myrra Malmberg som Sheego

Tack, då har jag hört hennes insats och kan säga att den enligt mig inte var särskilt lyckad, helt enkelt malplacerad, trots att Malmberg absolut är en duktig, skicklig, talangfull och utmärkt skådespelare...