Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

James Horner

Startat av moviefan, 22 december 2017 kl. 17:45:15

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

moviefan

JH skrev filmmusik, till många bra filmer. En del av dem är animerade och dubbades. Balto, är en given favorit, med mycket bra dubb. De andra är Landet för längesedan, Resan till Amerika, samt andra filmen.  Det var en gång en skog, har också mycket bra filmmusik. Förutom dessa, så skrev James Horner musiken till storfilmer som, Titanic, Avatar, A Beautiful Mind mfl.

moviefan

#1
Kom på att James skrev musiken till en spelfilm från Disney, som heter Nattygann och Varghunden. Likaså Älskling jag krympte barnen.

moviefan

De filmer som jag tycker har bra musik från Horners sida är

Balto
Landet för längesedan
Titanic
Once Upon A Forest
Den Perfekta Stormen
Jumanji
Spiderwick
A Beautiful Mind
Bicentennial Man

mfl...

Musiken till äldre filmerna är lite bättre än de senare verken. Gillar ni hans musik ?

moviefan

Vila i Frid James Horner 1952-2015

Bra musik från James sida

Titanic
Avatar
Balto
Land Before Time
Once Upon A Forest
A Beautiful Mind
mfl......   

Richardo

Synd att man inte använder orkester-musik längre i långfilmer.

moviefan

Citat från: Noah skrivet  2 september 2018 kl. 20:33:28

håller helt med :)

Varför inte orkester musik idag ?  Horners musik är mycket bra, passande till handlingen. 

jacobbs

Jag är också fan av James Horner. Han skrev bra saker. Jag hör att han också skriver lite musik till
spelautomater. Vila i fred JH. Vi kommer alltid att minnas titanic och avatar

moviefan