Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Josefin Nilsson (Dokumentär)

Startat av Elios, 29 december 2019 kl. 18:00:18

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Elios

Har länge velat se den dokumentären. Den finns inte kvar på Svt Play. Vart kan jag hitta den någon annanstans? Den verkar onekligen intressant.

Daniel Hofverberg

Tyvärr fälldes dokumentären av Granskningsnämnden, och SVT tvingades därför ta bort den från SVT Play. :(

Just nu verkar den heller inte finnas någon annanstans på nätet... :(

Elios

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 29 december 2019 kl. 20:53:40
Tyvärr fälldes dokumentären av Granskningsnämnden, och SVT tvingades därför ta bort den från SVT Play. :(

Just nu verkar den heller inte finnas någon annanstans på nätet... :(

Hann du se den? Var det för något om förtalet på Örjan Ramberg?

Daniel Hofverberg

Jag såg dokumentären i våras, och jag tycker den var mycket välgjord, stark och gripande.

Granskningsnämnden fällde programmet för "respekt för privatliv". Du kan läsa mer om det här:
https://www.svt.se/kultur/granskningsnamndens-beslut-om-svt-s-dokumentar-om-josefin-nilsson

Personligen tycker jag det är att göra en höna av en fjäder. Örjan Ramberg nämndes aldrig vid namn i dokumentären, och såvitt jag kunnat bedöma nämndes inte tillräckligt för att kunna identifiera honom - det är bara genom det kvällstidningarna också skrivit om den så kallade "ex-pojkvännen" som det ens varit möjligt att lista ut vem det rör sig om; och efter det har ju flera tidningar t.o.m. nämnt Örjan Ramberg vid namn.

Elios

#4
Jag hoppas verkligen det kommer finnas någon chans att se den igen.  ::)

Richardo

Vad innebär det att bli fälld av Granskningsnämnden?

Vilka konsekvenser ger det, förutom att materialet i fråga tas bort?