Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Skägg

Startat av TonyTonka, 19 juli 2022 kl. 00:20:44

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

TonyTonka

Ni här på forumet som har skäggväxt, kör ni med skägg eller brukar ni raka er? Själv rakar jag mig någon enstaka gång, men oftast låter jag det växa, satsar nämligen på att få samma skägg som typ Phoebus och Flynn Rider.

(Och ja, jag är högst medveten om att detta kan misstas för en tramstråd, men frågeställningen är seriöst menad. xD)
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Lillefot

#1
Personligen avskyr jag att ha skägg, det kliar och känns generellt sett inte skönt. Brukar därför raka mig ungefär var tredje-fjärde dag, med raklödder för annars blir huden i ansiktet min irriterad.

En dag kanske tjänster finns som kan ta bort de gener som är ansvariga för skäggväxt, om man vill. Jag vet i alla fall att jag skulle pröjsa bra för det.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

Grimner

Mitt smeknamn bland vänner är, på fullaste allvar, bara "Skägget". Själv titulerar jag mig lite mer formellt som "Lord Lurven von Skäggmeister". ;D
Jag är nämligen välsignad med en alldeles oerhörd hårväxt, vilket inkluderar mitt skägg såväl som håret på hjässan; båda når mig till midjan i skrivande stund. Att raka sig är meningslöst, ty om jag är slätrakad på morgonen har jag stubb vid lunch och helskägg innan nästa soluppgång, och inom två veckor har jag återgått till den längd jag bär nu. Dessutom så föredrar jag att stoltsera med ett långt skägg, dels på grund av min religions seder (asatro), dels på grund av personliga preferenser och stil.
Jag började få fjun på hakan redan vid elva års ålder och har haft helskägg sedan jag var tretton. Eftersom att jag utvecklades snabbt på andra sätt också (längd, röstläge, intelligens och ordförråd) brukade jag i tonåren ofta misstas för att tillhöra skolans personal... eller bara vara en uteliggare som irrat sig in på skolområdet. ::)
Tyckte aldrig heller om att raka mig, eftersom att det ändå fortsatte växa tillbaka redan då, och jag är i grund och botten en väldigt lat person. Så till min mors stora förtret ("min son skall vara kristen, rakad och hetero!") har jag behållit skägget sedan dess. Vanligtvis bär jag det som tveskägg, vilket är dess naturliga form, men ibland låter jag binda ihop det till en fläta... och en gång färgade jag det rosa. 8)
Piratkopiering är inte stöld - det är bevarande!
Stöld innebär förstörelse och förlust. Digital duplicering är skapande, och möjliggör för alla, oavsett bakgrund eller resurser, att ta del av livets mångfald. Det är inte bara etiskt, utan en ren dygd.
Tack till alla som fildelar. Ni är hjältar.

MOA

Skulle inte förvåna mig om jag får skägg,jag har som sagt väldigt grov hårväxt :D

Adam

Jag har egentligen tänkt att behålla min nuvarande skepparkrans tills jag får jämnare växt (om jag nu får det), så att jag kan variera mellan olika skäggfrisyrer. Länge har jag tänkt på att ha en sådan här skäggfrisyr (ungefär som Lemmy Kilmister, Ralf Gyllenhammar, eller den som Metallicas James Hetfield hade under en period mellan sent 1980-tal till mitten av 1990-talet):
Glöm inte att tänka smart och kritiskt.
✌🤘

Disneyfantasten

Jag rakar av mig skägget på söndagar.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Skokaka

Eftersom att jag är orolig att hårväxt får mig att se fruktansvärd ut så rakar jag mig när det blir för mycket. Jag har en elektrisk rakapparat, så det gör inte ont.

Goliat

Jag trimmar oftast men sparar faktiskt ut nu, sparat i ett par månader och ska inte trimma före jul. :D

Soscla

Citat från: Grimner skrivet 19 juli 2022 kl. 00:45:08
Mitt smeknamn bland vänner är, på fullaste allvar, bara "Skägget".  Vanligtvis bär jag det som tveskägg, vilket är dess naturliga form, men ibland låter jag binda ihop det till en fläta... och en gång färgade jag det rosa. 8)

Jag vill seeeee!
It's so fluffy I'm gonna die!

Grimner

Citat från: Soscla skrivet 23 juli 2022 kl. 19:22:54
Jag vill seeeee!
Dessvärre har jag nog inga bilder av mig själv när skägget var rosa... förresten skulle det kanske inte förhålla sig till forumets regler att visa upp någonting så sexigt. 8)
Piratkopiering är inte stöld - det är bevarande!
Stöld innebär förstörelse och förlust. Digital duplicering är skapande, och möjliggör för alla, oavsett bakgrund eller resurser, att ta del av livets mångfald. Det är inte bara etiskt, utan en ren dygd.
Tack till alla som fildelar. Ni är hjältar.

Goliat

Jag har inte rakat mig på ett halvår, och kommer låta det växa till jul hade jag tänkt. Stylar skägget dock lite.

gstone

Jag vill inte ha Skägg.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Goliat


MOA

Citat från: Goliat skrivet 27 juli 2022 kl. 20:38:29
Raka bort det då. 😁
Han har nog redan gjort de
Farsan tycker jag e som Skägigga Damen På Cirkus för att jag har så mycket hår