Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Den trevliga och positiva tråden!

Startat av Adam Larsson, 25 februari 2022 kl. 21:31:04

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.

MOA

MOA

Skokaka

Nåja, nu så verkar mobilen ha allt det viktigaste, i hela fall. :)

MOA

Citat från: Skokaka skrivet  2 september 2024 kl. 21:21:53Nåja, nu så verkar mobilen ha allt det viktigaste, i hela fall. :)
Ursäkta om Skokaka nämnt detta tidigare men vad är det för telefon du fick nu igen? Minns att Telia förstörde allt, jag har Fello

Skokaka

Citat från: MOA skrivet  2 september 2024 kl. 21:34:19Ursäkta om Skokaka nämnt detta tidigare men vad är det för telefon du fick nu igen? Minns att Telia förstörde allt, jag har Fello
Samsung.

MOA

Citat från: Skokaka skrivet  2 september 2024 kl. 21:55:54Samsung.
Samsung är bäst! Hade varit värre om du skaffat en iPhone som man bara kan tappa i golvet en gång så att hela skärmen spricker. Världens sämsta telefon, kommer aldrig skaffa iPhone, nästa telefon kan nog bli en Sony men är långt ifrån säker nu

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Anders M Olsson

Citat från: MOA skrivet  2 september 2024 kl. 23:35:24Samsung är bäst! Hade varit värre om du skaffat en iPhone som man bara kan tappa i golvet en gång så att hela skärmen spricker. Världens sämsta telefon, kommer aldrig skaffa iPhone, nästa telefon kan nog bli en Sony men är långt ifrån säker nu
Om jag har förstått saken rätt har din far tappat två iPhone-telefoner som båda har gått sönder. Det är dock ett alldeles för litet underlag för att man ska kunna dra några slutsatser. Statistiskt sett behöver man titta på minst 1000 fall innan man kan dra några säkra slutsatser.

Som jämförelse kan jag berätta att jag för flera år sen köpte två penninglotter i julklapp till mina föräldrar, en till min mor och en till min far. Båda utföll med 5000 kronors vinst. Men av den händelsen skulle jag aldrig dra slutsatsen att alla penninglotter utfaller med 5000 kronors vinst. Det skulle vara lika orimligt som att av bara två fall dra slutsatsen att alla iPhones alltid går sönder om man tappar dem.

Alla telefoner. även Samsung, kan gå sönder om man tappar dem, frågan är bara hur vanligt det är? Förmodligen är det ingen större skillnad i det avseendet mellan iPhone, Samsung eller andra fabrikat.

Man kan minska risken om man använder ett skyddande fodral. Om man behöver en verkligt oöm telefon finns det speciella "ruggade" telefoner, från t.ex. CAT och Blackview.

Jag kan också tillägga att jag har haft ganska många mobiler genom åren, bl.a. tre iPhones. Det finns nog inte en av dem som jag aldrig har tappat, men den enda av mina telefoner som nånsin har gått sönder var en Microsoft-telefon, och det var inte ens när jag tappade den. Den bara "dog" en dag så att jag fick skicka in den på reparation.

Att jag har bytt telefon lite då och då har aldrig varit för att de har gått sönder, utan för att tekniken har "sprungit ifrån" dem. Inget stöd för nya generationer mobilnät, operativsystem och appar som inte går att uppdatera, batterier som inte längre tillverkas o.s.v.

MOA

Citat från: Anders M Olsson skrivet  3 september 2024 kl. 12:10:11Om jag har förstått saken rätt har din far tappat två iPhone-telefoner som båda har gått sönder. Det är dock ett alldeles för litet underlag för att man ska kunna dra några slutsatser. Statistiskt sett behöver man titta på minst 1000 fall innan man kan dra några säkra slutsatser.
Farsan har aldrig ägt iPhone, han tappade 2 Samsung i golvet som fick stora sprickor. Båda var från jobbet & dom vill nog inte ha tillbaks den första på grund av sprickorna. Det är långt ifrån det som morfar gjorde

Anders M Olsson

Citat från: MOA skrivet  3 september 2024 kl. 13:49:53Farsan har aldrig ägt iPhone, han tappade 2 Samsung i golvet som fick stora sprickor. Båda var från jobbet & dom vill nog inte ha tillbaks den första på grund av sprickorna. Det är långt ifrån det som morfar gjorde
I så fall är det väl Samsung som du borde kalla "världens sämsta telefon" som inte tål att tappas i golvet, inte iPhone?

Daniel Hofverberg

Citat från: MOA skrivet  2 september 2024 kl. 23:35:24Samsung är bäst! Hade varit värre om du skaffat en iPhone som man bara kan tappa i golvet en gång så att hela skärmen spricker. Världens sämsta telefon, kommer aldrig skaffa iPhone, nästa telefon kan nog bli en Sony men är långt ifrån säker nu
Jag skulle heller aldrig skaffa en iPhone (eller äppelskrutt, som min bror så fyndigt kallar dem för), men det beror inte på just skaderisken - den tror jag inte skiljer sig nämnvärt mellan olika märken.

Citat från: Anders M Olsson skrivet  3 september 2024 kl. 12:10:11Jag kan också tillägga att jag har haft ganska många mobiler genom åren, bl.a. tre iPhones. Det finns nog inte en av dem som jag aldrig har tappat, men den enda av mina telefoner som nånsin har gått sönder var en Microsoft-telefon, och det var inte ens när jag tappade den. Den bara "dog" en dag så att jag fick skicka in den på reparation.
Jag har heller aldrig varit med om att någon mobil har slutat fungera eller ens fått sprucken skärm av att tappa dem, men min förra telefon (Huawei) däremot fick sprucken baksida (bakstycke) efter att den gled ur fickan; då ju alltför många telefoner nuförtiden har baksida i glas som är väldigt ömtåligt och "halkigt". Jag brydde mig inte om att få den lagad (det kändes oproportionerligt dyrt), då själva skärmen och telefonen i sig fortfarande var hel; även fast baksidan inte såg så vacker ut.

Efter det har jag lärt mig att skaffa skydd för baksidan, för att minska risken att det ska hända igen, då det med de halkiga glasbakstyckena är så väldigt lätt hänt att de faller i golvet och spricker. Plus förstås skärmskydd, men det hade jag redan innan.

Min Huawei fick mot slutet enorma problem med batteriet - batteriet blev tomt så fort man kom ut i kylan - och så är ju inte Huawei så hållbar heller nu när dem inte längre får nya versioner av Android på grund av Kina/USA-konflikten. Så jag köpte en ny Samsung A54 på Black Friday-rean ifjol, och då såg jag till att redan från start köpa sånt där gummiskydd för baksidan, då även den har en sådan besvärlig halkig baksida...

MOA

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  3 september 2024 kl. 14:34:40Jag skulle heller aldrig skaffa en iPhone (eller äppelskrutt, som min bror så fyndigt kallar dem för), men det beror inte på just skaderisken - den tror jag inte skiljer sig nämnvärt mellan olika märken.
Där har vi det: Skaffa aldrig äppelskrutt till iPhone

Skokaka

Tydligen så är MOA redan klar med spelet... Nåja, det gick snabbt, wow. :o Jag kan väl då säga: Bra kämpat! 👍

MOA

Citat från: Skokaka skrivet  4 september 2024 kl. 21:59:09Tydligen så är MOA redan klar med spelet... Nåja, det gick snabbt, wow. :o Jag kan väl då säga: Bra kämpat! 👍
Super Mario 64, snart blir det Sunshine