Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Disney+ (Disneys streamingtjänst)

Startat av gstone, 29 augusti 2018 kl. 22:30:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Lillefot

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet  9 januari 2024 kl. 03:15:12https://www.theverge.com/23901586/streaming-service-prices-netflix-disney-hulu-peacock-max
Den sidan säger inget specifikt om vilka filmer/serier som skulle tas bort, men om Disney planerar att göra det igen får vi hoppas att de åtminstone i god tid varnar deras prenumeranter.

För förra gången de gjorde det var det, rent ut sagt väldigt illa skött. :(
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

Scoobydoofan1

Citat från: Lillefot skrivet  9 januari 2024 kl. 03:22:00Den sidan säger inget specifikt om vilka filmer/serier som skulle tas bort, men om Disney planerar att göra det igen får vi hoppas att de åtminstone i god tid varnar deras prenumeranter.

Inte? Der är är inte en stor överraskning med tanken på att dom erbjuder med annonser som normal tv nu för tiden.

KurageDHH

Daniel Hofverberg

Citat från: KurageDHH skrivet  9 januari 2024 kl. 08:11:18Där står det ju ingenting om att Disney skulle ta bort ännu fler från deras streamingtjänst.
Jag kan heller inte hitta något i artikeln om att ännu mer planeras att tas bort. Dessutom framgår det heller inte hur mycket (om något) som står i artikeln som är relevant i Europa, och hur mycket som bara gäller för USA...

Citat från: Lillefot skrivet  9 januari 2024 kl. 03:22:00Den sidan säger inget specifikt om vilka filmer/serier som skulle tas bort, men om Disney planerar att göra det igen får vi hoppas att de åtminstone i god tid varnar deras prenumeranter.

Ja, precis - förra gången de tog bort en massa originalfilmer och serier var det oerhört illa skött. :(

Det minsta man kan begära är att i god tid förvarna abonnenter på ett tydligt sätt, så att alla hinner se klart serier de är mitt inne i; och hinner se de filmer de länge har planerat att se... Senast fick vi inte ens veta att något skulle tas bort förrän det redan var borta, och det är oerhört dålig stil.

TonyTonka

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  9 januari 2024 kl. 09:57:37Jag kan heller inte hitta något i artikeln om att ännu mer planeras att tas bort. Dessutom framgår det heller inte hur mycket (om något) som står i artikeln som är relevant i Europa, och hur mycket som bara gäller för USA...
Ja, precis - förra gången de tog bort en massa originalfilmer och serier var det oerhört illa skött. :(

Det minsta man kan begära är att i god tid förvarna abonnenter på ett tydligt sätt, så att alla hinner se klart serier de är mitt inne i; och hinner se de filmer de länge har planerat att se... Senast fick vi inte ens veta att något skulle tas bort förrän det redan var borta, och det är oerhört dålig stil.

Var ett tag sedan jag var inne på Disney+ nu, Vad har tagits bort?  ???
- Why do farts smell so funny?
- They're made of laughing gas!
~Timon and Pumbaa's Jungle Games

Lillefot

Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

Scoobydoofan1

Daniel Hofverberg

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet  9 januari 2024 kl. 11:59:18Inte förvånad över den delen, Disney är inte den enda som tar bort ifrån sin streamingtjänst.
Självklart inte, och det kommer inte bli sista gången heller.

Det är bara tillvägagångssättet som har varit förvånande och misskött - då Disney+ aldrig informerade sina kunder om att någonting skulle försvinna, utan på sin höjd via en läckt lista på olika sajter på nätet en vecka i förväg. Dels är det långt ifrån alla som har sett dessa listor, och dels är en vecka verkligen inte mycket förvarning för att hinna se hela TV-serier...

Sen var det väl några egenproduktioner som togs bort helt utan minsta lilla förvarning via pressen också...

Det märkliga i sammanhanget är dock att det enda som Disney+ hittills har tagit bort är deras egenproduktioner, som Disney själva äger alla rättigheter till - inköpt material har hittills inte tagits bort, vilket ju vore betydligt mer logiskt om det handlar om att spara pengar...

Scoobydoofan1

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  9 januari 2024 kl. 12:16:01Självklart inte, och det kommer inte bli sista gången heller.

Det är bara tillvägagångssättet som har varit förvånande och misskött - då Disney+ aldrig informerade sina kunder om att någonting skulle försvinna, utan på sin höjd via en läckt lista på olika sajter på nätet en vecka i förväg. Dels är det långt ifrån alla som har sett dessa listor, och dels är en vecka verkligen inte mycket förvarning för att hinna se hela TV-serier...

Sen var det väl några egenproduktioner som togs bort helt utan minsta lilla förvarning via pressen också...

Det märkliga i sammanhanget är dock att det enda som Disney+ hittills har tagit bort är deras egenproduktioner, som Disney själva äger alla rättigheter till - inköpt material har hittills inte tagits bort, vilket ju vore betydligt mer logiskt om det handlar om att spara pengar...
Har inte Warner Bros gjort avtal med Netflix, samma sak med Paramount+ då vissa av deras serier är tillgängliga på Netflix, tror ni att det kan delvis återvända innan det fanns så många streamingtjänster med tanken att dom tar bort en del från sina egna och gör avtal med att göra dom tillgängliga på andra streamingtjänster?

Jabberjaw

Hur går det egentligen med serien Buzz Lightyear Rymdjägare (Buzz Lightyear of Star Command) från 2000 på Disney+ tjänsten? Väldigt tråkigt att inte den svenska dubbningen finns tillgänglig, eller har den kommit nu. Jag har ganska många avsnitt inspelade från Disney Channel under 2000-talets mitt, men saknar ~20 avsnitt fortfarande :(

Den och Lloyd i Rymden. Är väl i princip bara dessa två och Lilla Djungelboken som saknas med svenskt ljud på Disney Plus senast jag kollade efter saknade avsnitt. :-[

gstone

Citat från: Jabberjaw skrivet 18 januari 2024 kl. 22:58:08Hur går det egentligen med serien Buzz Lightyear Rymdjägare (Buzz Lightyear of Star Command) från 2000 på Disney+ tjänsten? Väldigt tråkigt att inte den svenska dubbningen finns tillgänglig, eller har den kommit nu. Jag har ganska många avsnitt inspelade från Disney Channel under 2000-talets mitt, men saknar ~20 avsnitt fortfarande :(

Den serien finns tyvär inte på Disney Plus i något land :( :'(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: Jabberjaw skrivet 18 januari 2024 kl. 22:58:08Den och Lloyd i Rymden.
Fast Lloyd u Rymden är en dålig serie så det gör inget alls ;D ;D
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

gstone

Citat från: Jabberjaw skrivet 18 januari 2024 kl. 22:58:08Hur går det egentligen med serien Buzz Lightyear Rymdjägare (Buzz Lightyear of Star Command) från 2000 på Disney+ tjänsten? Väldigt tråkigt att inte den svenska dubbningen finns tillgänglig, eller har den kommit nu. Jag har ganska många avsnitt inspelade från Disney Channel under 2000-talets mitt, men saknar ~20 avsnitt fortfarande :(

Den och Lloyd i Rymden. Är väl i princip bara dessa två och Lilla Djungelboken som saknas med svenskt ljud på Disney Plus senast jag kollade efter saknade avsnitt. :-[
Även Aladdin serien finns inte heller :'(
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 18 januari 2024 kl. 23:08:11Även Aladdin serien finns inte heller :'(
Det är fortfarande ett flertal serier som fattas...

Jabberjaw

Citat från: gstone skrivet 18 januari 2024 kl. 23:08:11Även Aladdin serien finns inte heller :'(
Citat från: gstone skrivet 18 januari 2024 kl. 23:06:18Den serien finns tyvär inte på Disney Plus i något land :( :'(
Jätte märkligt. Då kanske det jag läst på Reddit stämmer trots allt. Att dom som äger serien inte alls tycker om den och helst vill låsa in serien i arkiven, vilket dom lyckats med.. :-\ :-[

Vart kan man läsa vilka serier som kommer på Disney+ och vilka som ska tas bort snart

Saknas även Herkules fortfarande...? som dom vägrar erkänna har en svensk dubbning. Som tur är har någon lagt upp den på archive.org så man kan kolla. :D