Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Varför funkar inte Disney Channels e-mailadress mera?

Startat av KurageDHH, 22 januari 2022 kl. 10:12:20

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

KurageDHH

Disney Channel hade ju e-mail förut:

Vad hände egentligen? Det mailet fungerar inte mer. Vad skall man göra för att kontakta Disney Channel?
Jag håller på att jaga efter svar om när Disney-kanalen hade tänkt att sända Amphibia (säsong 2) och nyare animerade The Ghost and Molly McGee (som redan ha fått svensk/norsk/dansk dubb på amerikanska Disney+).

Anders M Olsson

Citat från: KurageDHH skrivet 22 januari 2022 kl. 10:12:20
Disney Channel hade ju e-mail förut:

Vad hände egentligen? Det mailet fungerar inte mer. Vad skall man göra för att kontakta Disney Channel?
Jag håller på att jaga efter svar om när Disney-kanalen hade tänkt att sända Amphibia (säsong 2) och nyare animerade The Ghost and Molly McGee (som redan ha fått svensk/norsk/dansk dubb på amerikanska Disney+).

Om jag ska vara ärlig tror jag egentligen inte att Disney är speciellt intresserad av att få feedback från sina slutkunder.

Därför har de - liksom flera andra stora företag - gjort det så besvärligt som möjligt att kontakta dem.

På den här webbsidan hittar jag dock en viss möjlighet:
https://support.disney.com/hc/sv/articles/115005423366-Hur-kan-jag-ge-feedback-p%C3%A5-Disney-Channel-
CitatHur kan jag ge feedback på Disney Channel?

Vänligen besök vårt hjälpcenter på help.disneyplus.com om du har frågor eller feedback relaterat till Disney+ (inklusive Disney Channel). Här kan du få hjälp med ditt konto, föreslå funktioner, serier eller filmer och mycket mer.

Men varför är du så angelägen om att Disney Channel ska sända serierna när du ändå kan se dem på amerikanska Disney+ med VPN? Om något har svensk dubb på Disney+ i USA kommer det ganska säkert så småningom även på Disney+ här i Sverige och Norden.

Det skulle inte heller förvåna mig om Disney på sikt kommer att lägga ner de kvarvarande linjära kanalerna helt, så varför bry sig? Jag har dem inte längre, och tycker jag får mycket mer för pengarna genom att abonnera på Disney+.

Jag är inte helt säker (rätta mig om jag har fel), men jag tror dessutom inte att någon operatör vidaresänder Disney Channel i HD i Sverige sen Comhem slutade distribuera kanalen. Även det är väl i så fall ett gott skäl att lämna den lågupplösta linjära kanalen och se programmen i högre kvalité på streaming?

KurageDHH

#2
Citat från: Anders M Olsson skrivet 22 januari 2022 kl. 11:08:02
Om jag ska vara ärlig tror jag egentligen inte att Disney är speciellt intresserad av att få feedback från sina slutkunder.

Därför har de - liksom flera andra stora företag - gjort det så besvärligt som möjligt att kontakta dem.

På den här webbsidan hittar jag dock en viss möjlighet:
https://support.disney.com/hc/sv/articles/115005423366-Hur-kan-jag-ge-feedback-p%C3%A5-Disney-Channel-
Men varför är du så angelägen om att Disney Channel ska sända serierna när du ändå kan se dem på amerikanska Disney+ med VPN? Om något har svensk dubb på Disney+ i USA kommer det ganska säkert så småningom även på Disney+ här i Sverige och Norden.

Det skulle inte heller förvåna mig om Disney på sikt kommer att lägga ner de kvarvarande linjära kanalerna helt, så varför bry sig? Jag har dem inte längre, och tycker jag får mycket mer för pengarna genom att abonnera på Disney+.

Jag är inte helt säker (rätta mig om jag har fel), men jag tror dessutom inte att någon operatör vidaresänder Disney Channel i HD i Sverige sen Comhem slutade distribuera kanalen. Även det är väl i så fall ett gott skäl att lämna den lågupplösta linjära kanalen och se programmen i högre kvalité på streaming?

Jag tror inte att det finns planer (just nu/eller under flera år framåt?) på att lägga ner Disneykanalerna i Norden så länge det finns andra barnkanaler (Barnkanalen, Cartoon Network, Boomerang, Nickelodeon, Nick Jr och Nicktoons).
Jag tror att Amphibia (s2) och The Ghost and Molly McGee kommer förmodligen att visas på Disney Channel innan den hamnade på Disney+ (det brukar ju alltid va så att många serier/säsonger producerade av Disney Channel och Disney Junior visas först på deras linjärkanaler innan den kan även visas på Disney+ i Norden efter nån månad eller år).
Trots att det är klart att jag kan se dem via amerikanska Disney+ med VPN, vill jag ändå att det skall finnas nåt datum på när de skall börja sändas i Norden (på riktigt).

Dom som jobbar för Disney+ har ingenting med Disney Channel att göra. Därför är det ingen idé att gå in på help.disneyplus.com eftersom dom har inget svar relaterat till Disney Channel och/eller Disney Junior.
Därför letar jag efter svar från nån av dom som ansvarar för Disneykanalerna som vet (om det finns nån som kan svara på mina frågor) när dessa skall sändas.

Anders M Olsson

#3
Citat från: KurageDHH skrivet 22 januari 2022 kl. 12:31:57
Dom som jobbar för Disney+ har ingenting med Disney Channel att göra. Därför är det ingen idé att gå in på help.disneyplus.com eftersom dom har inget svar relaterat till Disney Channel och/eller Disney Junior.

Hur vet du det? Det står ju i svart på vitt på deras webbplats att det är dit man ska vända sig med frågor om Disney Channel.

Det är vanligt att företag organiserar om. Även om Disney+ och de linjära tv-kanalerna har varit olika avdelningar tidigare är det inte alls omöjligt att de numera är sammanslagna. Texten på supportsidan talar för det, liksom att det inte längre går att skicka mail till den gamla adressen.

Eller så har de en gemensam supportavdelning som betjänar båda funktionerna.

KurageDHH

Citat från: Anders M Olsson skrivet 22 januari 2022 kl. 15:05:03
Hur vet du det? Det står ju i svart på vitt på deras webbplats att det är dit man ska vända sig med frågor om Disney Channel.

Det är vanligt att företag organiserar om. Även om Disney+ och de linjära tv-kanalerna har varit olika avdelningar tidigare är det inte alls omöjligt att de numera är sammanslagna. Texten på supportsidan talar för det, liksom att det inte längre går att skicka mail till den gamla adressen.

Eller så har de en gemensam supportavdelning som betjänar båda funktionerna.

Jag har varit kontakt med en av Disney+-supportrarna (via disneyplus.com) för en stund sedan. Han har sagt att dom är bara supportrar för Disney+ och inte kan svara om Disney Channel (som jag trodde). Så feedback på Disney Channel via Disney+ hjälpsida är förmodligen en stor fet vit lögn? >:(

Anders M Olsson

Citat från: KurageDHH skrivet 23 januari 2022 kl. 11:01:41
Jag har varit kontakt med en av Disney+-supportrarna (via disneyplus.com) för en stund sedan. Han har sagt att dom är bara supportrar för Disney+ och inte kan svara om Disney Channel (som jag trodde). Så feedback på Disney Channel via Disney+ hjälpsida är förmodligen en stor fet vit lögn? >:(

Då kan du passa på att påtala för supporten där att det står fel på webbsidan, och be att de rättar uppgiften. Samtidigt kan du också fråga dem om de rätta kontaktuppgifterna till Disney Channel.

Chansen är nog större att personer som jobbar på Disney vet det än att vi som bara är medlemmar på Dubbningshemsidans forum gör det.

Själv abonnerar jag som sagt inte längre på Disney Channel, så för mig personligen kvittar det lika.

KurageDHH

Citat från: Anders M Olsson skrivet 22 januari 2022 kl. 11:08:02
Men varför är du så angelägen om att Disney Channel ska sända serierna när du ändå kan se dem på amerikanska Disney+ med VPN? Om något har svensk dubb på Disney+ i USA kommer det ganska säkert så småningom även på Disney+ här i Sverige och Norden.

Om jag känner Disney rätt så kommer dom aldrig att ge sig upp hoppet om att spärra ExpressVPN och Surfshark permanent.
Dom kommer förmodligen fortsätta att försöka till dom har lyckats till slut.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.


gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.


KurageDHH

Det är omöjligt nu för tiden att kontakta Disney Channel. Varför??

gstone

Citat från: KurageDHH skrivet 31 januari 2022 kl. 22:17:22
Det är omöjligt nu för tiden att kontakta Disney Channel. Varför??

Dom vill antaligen inte bli störda.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.