Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Konstiga scener i filmer och serier

Startat av Skokaka, 21 juni 2023 kl. 21:06:11

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Skokaka

Okej, jag vet att det redan fanns en tråd om "Konstiga dialoger i filmer" men eftersom den tråden handlar om dialoger så tänkte jag att göra en annan tråd för att det inte ska kännas "off-topic" men jag vet inte om det ens är off-topic. Men i hela fall, poängen med den här tråden är i hela fall om scener från filmer och serier och inte bara dialoger som vi tycker är konstiga och undrar över.

En scen som jag tar upp som ett exempel är i Aristocats när Roquefort säger: "TYST!" och då slutar Edgar och katterna att slåss tills Roquefort öppnade kistan...

Den scenen är i hela fall fortfarande rolig. ;D Men i hela fall... Poängen är ju tre saker som jag tycker är konstigt med den scenen:

För det första, varför även Edgar stannar till är bara konstigt då han är skurken och borde inte lyssna på Roquefort och bara fortsätta att slåss. För det andra, han ser musen öppna kistan MITT framför honom, och logiskt sätt så borde han tänka att göra något åt det men istället så struntar han i detta. Och för det tredje, som jag verkligen undrar över: HUR kan Edgar förstå vad musen sa?! I den här filmen så förstår väl människorna inte vad djuren säger, eller hur? ??? Själv så kan det förmodligen vara egentligen som så att han hörde ett högt pipande och stannar därför också till i chock?

Någon som hajar grejen med detta? Och fanns det några scener i något som ni också förvirrar er på?

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet 21 juni 2023 kl. 21:06:11Okej, jag vet att det redan fanns en tråd om "Konstiga dialoger i filmer" men eftersom den tråden handlar om dialoger så tänkte jag att göra en annan tråd för att det inte ska kännas "off-topic" men jag vet inte om det ens är off-topic. Men i hela fall, poängen med den här tråden är i hela fall om scener från filmer och serier och inte bara dialoger som vi tycker är konstiga och undrar över.

En scen som jag tar upp som ett exempel är i Aristocats när Roquefort säger: "TYST!" och då slutar Edgar och katterna att slåss tills Roquefort öppnade kistan...

Den scenen är i hela fall fortfarande rolig. ;D Men i hela fall... Poängen är ju tre saker som jag tycker är konstigt med den scenen:

För det första, varför även Edgar stannar till är bara konstigt då han är skurken och borde inte lyssna på Roquefort och bara fortsätta att slåss. För det andra, han ser musen öppna kistan MITT framför honom, och logiskt sätt så borde han tänka att göra något åt det men istället så struntar han i detta. Och för det tredje, som jag verkligen undrar över: HUR kan Edgar förstå vad musen sa?! I den här filmen så förstår väl människorna inte vad djuren säger, eller hur? ??? Själv så kan det förmodligen vara egentligen som så att han hörde ett högt pipande och stannar därför också till i chock?

Någon som hajar grejen med detta? Och fanns det några scener i något som ni också förvirrar er på?

Inte bara det, när Edgar sedan landar i kofferten och locket stängs så åker den ut på gården, i ena scenen är hänglåset inte där, men i nästa scen är den det.

En annan konstig scen är i Dumbo där Casey Juniors vagnar hela tiden försvinner och kommer tillbaka åtskilliga gånger under filmens gång, om ni förstår vad jag menar, om ni är lika noggranna och har samma detektiv-ögon som jag så förstår ni säkert exakt vad jag menar.

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 21 juni 2023 kl. 21:13:19Inte bara det, när Edgar sedan landar i kofferten och locket stängs så åker den ut på gården, i ena scenen är hänglåset inte där, men i nästa scen är den det.

En annan konstig scen är i Dumbo där Casey Juniors vagnar hela tiden försvinner och kommer tillbaka åtskilliga gånger under filmens gång, om ni förstår vad jag menar, om ni är lika noggranna och har samma detektiv-ögon som jag så förstår ni säkert exakt vad jag menar.
Animationsfel, kanske?

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet 21 juni 2023 kl. 21:18:14Animationsfel, kanske?

Det är fullt möjligt, samma sak med att Skrället tappade sin hatt i Mästerdetektiven Basil Mus men sedan återfick den, har han kanske reserv-hattar?

Eller när Toker rycker i ytterdörr-handtaget tills det går av så att han flyger baklänges, för att sedan i nästa scen när han springer ut vara tillbaka i Snövit och De Sju Dvärgarna.

Eller sen att flaskan som Jeppe kastar mot Sergeant Rapp innehåller champagne, men när den sedan krossas mot väggen så är den plötsligt tom i De 101 Dalmatinerna.

gstone

För barn är dom flesta scener som har med eller antyder till sex konstiga ;D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.


Disneyfantasten

I ett avsnitt av Musses Verkstad när Pluto räddar tre kattungar som sätter dit Pluto tre gånger (först med pianot som sedan faller genom golvet ner i källaren, sedan laga nattamat och sedan göra om några tavlor) så att Musse sätter Pluto i kojan, så är det Plutos samveten som berättar för Musse vad som verkligen hände, borde det inte ha varit Musses egna samveten som borde säga detta till honom...?

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 30 december 2023 kl. 21:58:32borde det inte ha varit Musses egna samveten som borde säga detta till honom...?
Jo, hur kan någon annans samvete tala till en? Men det är väl det man kallar cartoon logic.

Skokaka

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 30 december 2023 kl. 22:20:07Jo, hur kan någon annans samvete tala till en? Men det är väl det man kallar cartoon logic.
Har för mig att ett liknande skämt hände i Kejsarens nya skola en gång.

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet 31 december 2023 kl. 00:35:15Har för mig att ett liknande skämt hände i Kejsarens nya skola en gång.
Nu har jag inte sett serien på år och dar, men jag gissar väl att det är Kronks två samveten som pratar med någon annan?

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 31 december 2023 kl. 09:38:56Nu har jag inte sett serien på år och dar, men jag gissar väl att det är Kronks två samveten som pratar med någon annan?
Kommer också inte riktigt ihåg heller, men det är två samveten som pratar med Kuzco, tror jag. Förmodligen Kronks samveten. Och Kuzco påminner dom att de pratar med fel person.