Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Rupert Tv Series

Startat av Scoobydoofan1, 12 december 2023 kl. 09:17:39

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Scoobydoofan1

Undrar om serien Rupert Tv serien från 1991 dubbades till svenska och av vilket dubbningsbolag om det är nån som har information om det. Har serien ens dubbats till svenska? Den är traditionell när det gäller animationen. Det är 2D animation.

Daniel Hofverberg

Ja, Rupert sändes först på FilmNet/K-TV 1994 - 1995 och några år senare på TV3. Jag är ganska säker på att serien var svenskdubbad på båda kanalerna.

Däremot minns jag faktiskt inte om serien hade samma dubbning på båda kanalerna, eller om det var olika dubbning. Någon annan som minns det...?

Scoobydoofan1

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 12 december 2023 kl. 10:13:30Ja, Rupert sändes först på FilmNet/K-TV 1994 - 1995 och några år senare på TV3. Jag är ganska säker på att serien var svenskdubbad på båda kanalerna.

Däremot minns jag faktiskt inte om serien hade samma dubbning på båda kanalerna, eller om det var olika dubbning. Någon annan som minns det...?
Inte bara det men är det nån som har inspelningar eller är serien förlorad när det gäller den svenska dubbningen?

Jabberjaw

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 12 december 2023 kl. 09:17:39Undrar om serien Rupert Tv serien från 1991 dubbades till svenska och av vilket dubbningsbolag om det är nån som har information om det. Har serien ens dubbats till svenska? Den är traditionell när det gäller animationen. Det är 2D animation.
Björnen Rupert tråd.

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 12 december 2023 kl. 10:13:30Ja, Rupert sändes först på FilmNet/K-TV 1994 - 1995 och några år senare på TV3. Jag är ganska säker på att serien var svenskdubbad på båda kanalerna.

Däremot minns jag faktiskt inte om serien hade samma dubbning på båda kanalerna, eller om det var olika dubbning. Någon annan som minns det...?
Det är inte helt säkert att FilmNet visade samma dubbning, men eftersom jag inte har några inspelningar därifrån vad jag minns rakt av så är jag inte 100% säker. Se tråden länkad ovan.

Heller inte helt säkert vilka versioner av Rupert som FilmNet sänt. Mer information finns även i tråden.