Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Intervjuer på Dubbningshemsidan

Startat av Daniel Hofverberg, 23 augusti 2008 kl. 11:42:13

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Erika


Daniel Hofverberg

Den frågan hade jag faktiskt redan hunnit skriva upp på eget bevåg, men tack ändå.

Oscar Isaksson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 17 maj 2012 kl. 16:11:00
Den frågan hade jag faktiskt redan hunnit skriva upp på eget bevåg, men tack ändå.


Daniel: det bästa skulle nog vara att visa oss vilka frågor som du har valt att skriva, så det inte bara blir en massa upprepningar från oss andra.

TonyTonka

Mitt bidrag blir:
Hur fick du rollen som Musse Pigg?
Vilken slags roll är lättast/svårast att göra?
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Daniel Hofverberg

Tonytonka: Tack, dina frågor är uppskrivna. Och jag är också väldigt nyfiken på att få veta hur det kom sig att Anders började spela Musse, då väl Sven-Erik Vikström fortfarande var godkänd för den rollen då.

Citat från: Oscar Isaksson skrivet 17 maj 2012 kl. 17:16:57
Daniel: det bästa skulle nog vara att visa oss vilka frågor som du har valt att skriva, så det inte bara blir en massa upprepningar från oss andra.
Det enda jag hade skrivit upp innan var Erikas fråga, då jag tyckte att den var ganska given.

Oscar Isaksson

När jag pratade med Lennart Olsson på KM Studio fick jag svar på de flesta frågor som jag hade. För övrigt berättade han att den första dubbningsinsatsen Anders gjorde var en papegoja i slutet av 80-talet (dock mindes inte Lennart vad figuren hette) så min fråga är om det verkligen var Anders första röstjobb eller om han har en annan historia plus att jag skulle vilja veta vad figuren hette.

Elios

Här är en fråga jag undrar:

Hur hade det låtit om du spelade Kalle Anka?
Och vem anser du vara den mest fantastiska kvinnliga dubbaren i branshcen?

Lisa

Hade varit kul att veta vad han gör nu? Dubbar han ofta? Vad jobbar han annars med nu? Typ nåt sånt...

Eller också "Vad är svårast när man dubbar?"

Daniel Hofverberg

Tyvärr fick jag just besked att Anders Öjebo har blivit sjuk, så intervjun imorgon är uppskjuten.  :(

Jag vet ännu inga fler detaljer och heller inte när intervjun blir av istället, men det betyder i alla fall att det alltså nu finns mer gott om tid att komma på och bidra med fler frågor. Med andra ord fortsätt att skicka in era frågor till Anders, tills jag har fått veta något nytt datum för intervjun.

Elios

Aj aj vad tråkigt. Hoppas verkligen det blir av för de tidigare intervjuerna har ju inte blivit av.
Bara man inte skjuter upp det för många gånger för då brukar det ALDRIG bli av, för när jag eller mina kompisar har skjutit upp och skjutit upp så har det inte blivit av för en senare.  :-\

TonyTonka

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 18 maj 2012 kl. 20:54:54
Tyvärr fick jag just besked att Anders Öjebo har blivit sjuk, så intervjun imorgon är uppskjuten.  :(

Jag vet ännu inga fler detaljer och heller inte när intervjun blir av istället, men det betyder i alla fall att det alltså nu finns mer gott om tid att komma på och bidra med fler frågor. Med andra ord fortsätt att skicka in era frågor till Anders, tills jag har fått veta något nytt datum för intervjun.
Tråkigt, hoppas att Anders blir frisk fort igen.  :(
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Ariel

Vad synd, hoppas han blir bättre snart. :(

Har i alla fall kommit på en fråga;
"Vilken rollfigur ('karaktär') tycker du har varit roligast att dubba?"

Förresten, hur blir det med intervjun med Amanda Renberg, är den helt inställd eller kommer den att bli av?
Och om det blir någon intervju med Amanda så vill jag gärna bidra med samma fråga till henne med, om det fortfarande går.
Knowledge talks, wisdom listens.

JRL

Citat från: Oscar Isaksson skrivet 17 maj 2012 kl. 20:09:11
När jag pratade med Lennart Olsson på KM Studio fick jag svar på de flesta frågor som jag hade. För övrigt berättade han att den första dubbningsinsatsen Anders gjorde var en papegoja i slutet av 80-talet (dock mindes inte Lennart vad figuren hette) så min fråga är om det verkligen var Anders första röstjobb eller om han har en annan historia plus att jag skulle vilja veta vad figuren hette.

Vågar sätta skallen på att det var Artie Deco i "Bumbibjörnarna" som åsyftades (som dock var tukan och inte papegoja).

Kul dock att det äntligen är en intervju på gång med honom, han är en av de absolut största svenska dubbarna! :)

Elios

Hur mår Anders? Har han tid så intervjun kommer snart?

Daniel Hofverberg

Tyvärr har vår intervjuansvarige tydligen inte lyckats få tag i Anders Öjebo på sistone, och efter att han tillfrisknat har han tydligen varit på semester. Men jag hoppas att det kan bli av snart.

Däremot har jag en trevlig nyhet. Steve Kratz har svarat och har tackat ja till intervju, som troligtvis kommer att genomföras om drygt två veckor. Med andra ord vill jag alltså få in alla frågor ni vill ställa till Steve Kratz inom de närmaste veckorna.

Jag har ännu inget exakt datum för intervjun, men tar ändå tacksamt emot frågor så fort som möjligt.