Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Generationer.

Startat av Will Siv, 19 maj 2024 kl. 19:58:06

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Rufus

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 26 maj 2024 kl. 21:48:47Nu går jag emot vad jag själv kommer skriva, men jag har märkt att på senare tid svävar många trådar ut i långa politiska diskussioner som egentligen inte har något med trådens huvudsak att göra. Kan vi inte lära oss att förstå att alla har sina egna åsikter?

I och med att den här avdelningen heter Off-topic, borde det vara vara okej med utsvävningar just här. 

Rufus

Citat från: Jonas9881 skrivet 26 maj 2024 kl. 22:22:24Politik?

Nä nu förstår jag inte, är det någon i denna tråd som har pratat om partier och åsikter om vad man själv gillar om partierna?

Visst det kan bli ibland meningar som inte handlar om ämnet, men det blir så ibland i alla tråder skulle jag tro. Det är inte så lätt att följa ämnet precis 100% om man vill säga något litet i samma inlägg som inte handlar exakt om ämnet.

Det blev en liten diskussion kring hon/han/hen. Ordet "hen" infördes av Miljöpartiet för några decennier sedan. Man kan väl säga att vi som inte sympatiserar med MP inte riktigt har anammat och accepterat ordet "hen" på samma sätt som sympatisörer. På så vis är "hen" politiskt.

Steffan Rudvall

Citat från: Rufus skrivet 27 maj 2024 kl. 07:36:28I och med att den här avdelningen heter Off-topic, borde det vara vara okej med utsvävningar just här.
@Daniel Hofverberg får gärna komma med ett svar då det är hans forum, men jag uppfattar Off-topic som att det handlar om sådant som inte passar in på andra avdelningar av forumet. Det vill säga att namnet inte säger att man kan sväva ut och totalt gå ifrån ämnet.

Rufus

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 27 maj 2024 kl. 07:57:47@Daniel Hofverberg får gärna komma med ett svar då det är hans forum, men jag uppfattar Off-topic som att det handlar om sådant som inte passar in på andra avdelningar av forumet. Det vill säga att namnet inte säger att man kan sväva ut och totalt gå ifrån ämnet.

Jag förstår hur du tänker, men det brukar även vara så att man som moderator inte är lika hård angående off-topic i den delen av forumet som inte handlar om forumets specialinriktning. 

Daniel Hofverberg

Citat från: Rufus skrivet 27 maj 2024 kl. 07:37:51Det blev en liten diskussion kring hon/han/hen. Ordet "hen" infördes av Miljöpartiet för några decennier sedan. Man kan väl säga att vi som inte sympatiserar med MP inte riktigt har anammat och accepterat ordet "hen" på samma sätt som sympatisörer. På så vis är "hen" politiskt.
Jag är heller inte jätteförtjust i ordet hen, men finns det något bättre alternativ? För än så länge har jag inte hört något annat ord föreslås eller användas någonstans i Sverige...

I alla dagstidningar verkar hen också användas regelbundet nuförtiden, oavsett politisk färg; varför ordet får anses vara väletablerat i dagens läge.

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 27 maj 2024 kl. 07:57:47@Daniel Hofverberg får gärna komma med ett svar då det är hans forum, men jag uppfattar Off-topic som att det handlar om sådant som inte passar in på andra avdelningar av forumet. Det vill säga att namnet inte säger att man kan sväva ut och totalt gå ifrån ämnet.
Både och, skulle jag vilja säga. Ja, off-topic handlar egentligen om alla trådar som inte hör hemma på någon annan avdelning; och trådar bör förstås ändå inte sväva ut alltför mycket - men rimliga utsvävningar och avstickare tycker jag känns okej, då det känns onödigt att skapa nya trådar om något inte förväntas leda till fler än några få inlägg. :)

Men blir det en alltför stor diskussion/avstickare är det bättre att flytta över de inläggen till en ny tråd istället. Det har vi gjort ibland, men kanske skulle man vinna på att göra det i ännu högre utsträckning.

MOA

Jag är otroligt glad över att vara lika gammal som detta spel
Metroid_--_Zero_Mission_(box_art.jpg

Will Siv

Citat från: MOA skrivet Igår kl. 19:17:01Jag är otroligt glad över att vara lika gammal som detta spel
Metroid_--_Zero_Mission_(box_art.jpg
Jag med den här:
Screenshot_20240619-194739~2.png
- what.

MOA