Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Katten Felix och fåglarna röster ?

Startat av gstone, 25 oktober 2020 kl. 21:27:21

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

MOA


Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 25 oktober 2020 kl. 21:27:21
Vilka är rösterna i dvd:en Katten Felix och fåglarna ?

https://www.discshop.se/filmer/dvd/katten_felix_och_faglarna/P80992
Jag har inte den här filmen men jag skulle gissa på att den är dubbad i Köpenhamn
Citat från: MOA skrivet 25 oktober 2020 kl. 21:28:07
Svensk Tale*?
Den är antagligen gjort i Danmark

MOA

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 25 oktober 2020 kl. 21:28:59
Jag har inte den här filmen men jag skulle gissa på att den är dubbad i KöpenhamnDen är antagligen gjort i Danmark
Av Sun Studio


MOA


Daniel Hofverberg

Katten Felix och fåglarna är dubbad av Salut Audio/Video i Köpenhamn, som även distribuerade DVD-utgåvan. Den har samma dubbning som VHS-utgåvan, som Svensk Filmindustri gav ut.

Skådespelarna som medverkar är:
Håkan Mohede
Kenneth Milldoff
Anja Schmidt
Elin Abelin


Jag återkommer inom kort med närmare detaljer om alla rollerna i alla sex filmerna som hör till serien Hollywood Classics. :)


Citat från: MOA skrivet 25 oktober 2020 kl. 21:30:56
Av Sun Studio
Citat från: Steffan Rudvall skrivet 25 oktober 2020 kl. 21:31:46
Nej, Adaptor skulle jag tro
Ni har fel båda två - dubben gjordes av Salut Audio/Video. Men det företaget drevs ju av brodern till Sun Studios grundare Svend Christiansen, så Sun Studio är väl närmare det rätta svaret...

Steffan Rudvall

Visst är det så att Hollywood classics har lektorsdubbning eller?

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 25 oktober 2020 kl. 21:40:51
Visst är det så att Hollywood classics har lektorsdubbning eller?
Nej, alla sex filmerna i serien har riktiga dubbningar. Det rör sig om lågbudgetdubbningar med begränsat antal skådespelare, men man hör inte originalljudet i bakgrunden.

Däremot är dubbningen bitvis lite klantigt gjord, och bl.a. förekommer det flera gånger att man vid sånger hör både originalljudet och svensk sång på det -  så det verkar som att man vid dubbningen har missat att sångerna låg i M&E-spåret och spelat in svensk sång i alla fall (vilket inte låter vackert...!)... :(

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 25 oktober 2020 kl. 21:45:49
Nej, alla sex filmerna i serien har riktiga dubbningar. Det rör sig om lågbudgetdubbningar med begränsat antal skådespelare, men man hör inte originalljudet i bakgrunden.

Däremot är dubbningen bitvis lite klantigt gjord, och bl.a. förekommer det flera gånger att man vid sånger hör både originalljudet och svensk sång på det -  så det verkar som att man vid dubbningen har missat att sångerna låg i M&E-spåret och spelat in svensk sång i alla fall (vilket inte låter vackert...!)... :(

Jag äger en film i den serien !

Den heter Elmer med nya vänner  ;D

Oli Markenros spelar Snurre där.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 25 oktober 2020 kl. 21:51:04
Jag äger en film i den serien !

Den heter Elmer med nya vänner  ;D

Oli Markenros spelar Snurre där.
Jag äger alla sex filmerna i serien, vissa på VHS, andra på DVD och vissa på båda. De senaste två månaderna har jag och Erika ägnat mycket tid åt att identifiera samtliga rollfigurer i alla sex filmerna - plus att jag har tagit hjälp av Håkan Mohede vid de fall där vi gått bet. :)

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 25 oktober 2020 kl. 21:53:18
Jag äger alla sex filmerna i serien, vissa på VHS, andra på DVD och vissa på båda. De senaste två månaderna har jag och Erika ägnat mycket tid åt att identifiera samtliga rollfigurer i alla sex filmerna - plus att jag har tagit hjälp av Håkan Mohede vid de fall där vi gått bet. :)

Vilka var då med i Elmer med nya vänner   ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 25 oktober 2020 kl. 21:54:53
Vilka var då med i Elmer med nya vänner   ?
Jag återkommer om det. Jag måste sammanställa informationen jag fått från Erika tillsammans med mailkorrespondens med Håkan Mohede, och det har jag inte riktigt hunnit göra än. :)

I Katten Felix och fåglarna behövdes däremot inte Håkans hjälp, därav att jag kunde veta vilka som medverkade där utantill. :)

MOA

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 25 oktober 2020 kl. 21:37:49
Katten Felix och fåglarna är dubbad av Salut Audio/Video i Köpenhamn, som även distribuerade DVD-utgåvan. Den har samma dubbning som VHS-utgåvan, som Svensk Filmindustri gav ut.

Skådespelarna som medverkar är:
Håkan Mohede
Kenneth Milldoff
Anja Schmidt
Elin Abelin


Jag återkommer inom kort med närmare detaljer om alla rollerna i alla sex filmerna som hör till serien Hollywood Classics. :)

Ni har fel båda två - dubben gjordes av Salut Audio/Video. Men det företaget drevs ju av brodern till Sun Studios grundare Svend Christiansen, så Sun Studio är väl närmare det rätta svaret...
Trodde att dessa VA skulle medverka

Steffan Rudvall

#14
Citat från: MOA skrivet 25 oktober 2020 kl. 23:32:42
Trodde att dessa VA skulle medverka
De medverkar i de flesta svenska dubbningar gjorda i Köpenhamn

MOA

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 25 oktober 2020 kl. 23:40:02
De medverkar i de flesta svenska dubbningar gjorda i Köpenhamn
De va mest Milldoff & Mohede jag hade i tankarna