Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Scooby doo serier

Startat av Scoobydoofan1, 1 mars 2020 kl. 17:20:12

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Scoobydoofan1

Hejsan undrar vilka Scooby doo serier finns på svenska och vart man kan kolla på dom? Letar efter The Scooby doo show med mediadubb versionen.

Samlaren

The New Scooby Doo Show (Den går i omgångar på Boomerang)
Whats New Scooby Doo (Den går i omgångar på Boomerang)
Scooby Doo Where Are you (Den har gått på TV3, Cartoon Network och kanske går på Boomerang ibalnd)
The New Scooby Movies  (Vet ej om man fortfarande kan se den på HBO Nordic, Men går då och då på Boomernag)
The New Scooby Mystires (Tror den endast gått på TV3)
Scrabby och Scooby Doo (Den har gått på TV3, Cartoon Network och Boomerang)
The New Scrabby och Scooby Doo  (Den har vad jag vet endast gått på TV3)
Sportfånarna (Om man räknar den som en Scooby Doo Serie) (Den har vad jag vet endast gått på TV3)
Be cool Scooby Doo (Den går nog fortfarande på Boometang och finns på HBO Nordic)
Shaggy och Scooby Spanar vidare (Har gått på CN och kanske på Boomerang)
Scooby Doo och Mystiregänget (Har gått på CN och Boomerang)
Scooby Doo och de 13 gastarna (Här har avsnitt 2-13 gått på CN och Boomerang och 1 har endast gått på TV3)
Valpen Scooby Doo (Har gått på TV3, CN och Boomerang)

Jag kan ha glömt någon serie men som du ser så finns de flesta dubbade (Jag har själv de flesta av de här seriena)

Scoobydoofan1

#2
Citat från: Samlaren skrivet  2 mars 2020 kl. 17:48:07The New Scooby Doo Show (Den går i omgångar på Boomerang)
Whats New Scooby Doo (Den går i omgångar på Boomerang)
Scooby Doo Where Are you (Den har gått på TV3, Cartoon Network och kanske går på Boomerang ibalnd)
The New Scooby Movies  (Vet ej om man fortfarande kan se den på HBO Nordic, Men går då och då på Boomernag)
The New Scooby Mystires (Tror den endast gått på TV3)
Scrabby och Scooby Doo (Den har gått på TV3, Cartoon Network och Boomerang)
The New Scrabby och Scooby Doo  (Den har vad jag vet endast gått på TV3)
Sportfånarna (Om man räknar den som en Scooby Doo Serie) (Den har vad jag vet endast gått på TV3)
Be cool Scooby Doo (Den går nog fortfarande på Boometang och finns på HBO Nordic)
Shaggy och Scooby Spanar vidare (Har gått på CN och kanske på Boomerang)
Scooby Doo och Mystiregänget (Har gått på CN och Boomerang)
Scooby Doo och de 13 gastarna (Här har avsnitt 2-13 gått på CN och Boomerang och 1 har endast gått på TV3)
Valpen Scooby Doo (Har gått på TV3, CN och Boomerang)

Jag kan ha glömt någon serie men som du ser så finns de flesta dubbade (Jag har själv de flesta av de här seriena)
Vet att the Scooby doo movies serien finns att köpa på tradera för 1000 kr, sökte efter att kolla på The Scooby doo show med mediadubb versionen.

Steffan Rudvall

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet  2 mars 2020 kl. 19:35:35
Jag vet att the Scooby doo movies serien finns att köpa på tradera för 1000 kr, jag letar efter att kolla på The Scooby doo show med mediadubb versionen.
På dvd är det Sun Studios dubbning.

Scoobydoofan1

#4
Citat från: Steffan Rudvall skrivet  2 mars 2020 kl. 20:04:45På dvd är det Sun Studios dubbning.
Synd, iallafall så lyckades Scooby doo och de 13 gastar dvd från polen med svensk, norsk, engelska, polsk och ungersk ljudspår dyka uå. När det gäller det svenska ljudspråket så är det mediadubb som har dubbad den serien.

Samlaren

dock så gavs aldrig avsnitt 1 ut på dvd det är avsnitt 2-13 på dvdn också.

Scoobydoofan1

Citat från: Samlaren skrivet  2 mars 2020 kl. 21:45:01
dock så gavs aldrig avsnitt 1 ut på dvd det är avsnitt 2-13 på dvdn också.
Vilken scooby doo serie är det du pratar om, också vilka avsnitt är det?

Samlaren

Scooby Doo och de 13 gastarna  avsnitt 1 har bara visas några gånger på TV och det är på TV3 och aldrig givits ut på dvd med svenskt tal.

Avsnitt 1 är en prolog hur de hittar demonernas kista och introt till de andra avsnitten är hämtat från det avsnittet.

Scoobydoofan1

#8
Citat från: Samlaren skrivet  2 mars 2020 kl. 22:10:19
Scooby Doo och de 13 gastarna  avsnitt 1 har bara visas några gånger på TV och det är på TV3 och aldrig givits ut på dvd med svenskt tal.
Inte i Sverige iallafall, men tydligen i polen så har alla avsnitt blivit utgivna på polsk dvd där inklusive med svensk dubbning. Undrar också är den serien så sällsynt att hitta på tv?

gstone

Jag ser rätt mycket framemot nya Datoranimerad Scooby-Doo filmen i sommar HOPPAS VERKLIGEN jag kan se den på engelska på bio !!

Det kommer också en ny SvampBob film och Minioner 2 blir en  SUPERLKUL SOMMAR !!
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet  2 mars 2020 kl. 22:13:25
Inte i Sverige iallafall, men tydligen i polen så har alla avsnitt blivit utgivna på polsk dvd där inklusive med svensk dubbning. Undrar också är den serien så sällsynt att hitta på tv?
Den har inte visats på några år.

Scoobydoofan1

#11
Citat från: Steffan Rudvall skrivet  5 mars 2020 kl. 11:50:22Den har inte visats på några år.
Inte bra, brukar dom ens visa dom gamla Scooby doo serierna eller ignoreras dom serierna av tv kanalerna?

Scoobydoofan1

#12
Citat från: gstone skrivet  5 mars 2020 kl. 11:12:35Jag ser rätt mycket framemot nya Datoranimerad Scooby-Doo filmen i sommar HOPPAS VERKLIGEN jag kan se den på engelska på bio !!

Det kommer också en ny SvampBob film och Minioner 2 blir en  SUPERLKUL SOMMAR !!
Måste säga att den animeringen börjar bli jobbig med tanken på att nästan alla filmer är animerade i den formaten.

Steffan Rudvall

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet  6 mars 2020 kl. 07:40:02
Inte bra, brukar dom ens vida dom gamla Scooby doo serierna eller ignoreras dom serierna av tv kanalerna?
Boomerang burkar göra det i bland.

Scoobydoofan1

#14
Citat från: Steffan Rudvall skrivet  6 mars 2020 kl. 20:46:20Boomerang burkar göra det i bland.
Har kollat, dom visar bara nya Scooby doo serier, dom visar inte ens familjen flinta längre.