Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Nya filmer

Startat av moviefan, 14 april 2022 kl. 23:11:20

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: Anders M Olsson skrivet 23 juni 2022 kl. 17:58:55
Det bästa resultatet får man antagligen med den norska Blu-rayutgåvan i kombination med de svenska texterna från TriArtPlay.

Självklart kan man även ta texterna från den svenska DVD-utgåvan, men eftersom texterna lagras grafiskt på DVD måste man OCR-läsa dem, och helst även korrekturläsa dem manuellt, vilket tar både tid och arbete.
Jo, precis - OCR av grafiska undertexter från DVD vill man ju helst slippa, då det kan ta ganska lång tid för att gå igenom och korrigera alla de tecken som OCR-automatiken tagit fel på. Så det kan nog vara värt 39 kr för att hyra filmen från TriArt Play för att slippa det arbetet och få en ren textbaserad textningsfil.

Med största sannolikhet lär det ju vara exakt samma undertexter på DVD som på TriArt Play; bara det att versionen på DVD redan är omkonverterad till grafisk form.

Nu kan man ju alltid hoppas att vissa filmer faktiskt har 5.1-ljud på TriArt Play, men det faktum att jag inte lyckats hitta någon sådan är ju onekligen inget gott tecken...

Anders M Olsson

De oskyldiga finns fr.o.m. idag på Amazon Prime Video där filmen ingår i abonnemanget. Kvalitén är väldigt bra och inte långt ifrån Blu-raykvalité: Full HD-upplösning, förhållandevis hög bitrate, 5.1-ljud i 640kbps och Dolby Digital+, undertexter på svenska, danska, norska och finska.

Man kan abonnera på Amazon Prime för 59 kronor i månaden, vilket jag tycker är ett väldigt bra pris. Märk väl att det inte bara är streamingtjänsten som ingår, utan även gratis och prioriterad frakt när man handlar på amazon.se.

Men jag upptäckte nyss att man även kan betala årsvis, och då kostar det 549 kronor för ett helt år, vilket bara blir 45:75 i månaden. Det kan knappast bli mer prisvärt än så! När jag såg det var det inte mycket att fundera på, utan jag bytte till årlig betalning.

moviefan



Ny långfilm om sockerexperimentet, den är nog mycket bra och intressant.  Baserad på verkliga händelser, vet tyvärr inget om premiär.  

Lillefot

Citat från: moviefan skrivet 22 augusti 2022 kl. 20:08:54


Ny långfilm om sockerexperimentet, den är nog mycket bra och intressant.  Baserad på verkliga händelser, vet tyvärr inget om premiär. 
Mycket intressant, mina lärare på Birgittaskolan tog upp den händelsen och det vi fick veta om den lämnade stora spår i minnet. Och trailern lockar verkligen.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

gstone

Citat från: moviefan skrivet 22 augusti 2022 kl. 20:08:54


Ny långfilm om sockerexperimentet, den är nog mycket bra och intressant.  Baserad på verkliga händelser, vet tyvärr inget om premiär. 
Det var vidrigt gjort.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

moviefan

Kommer ni se nya Avatar filmen ?  

Anders M Olsson

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 11 september 2022 kl. 18:27:34Det finns en dansk utgåvan på Amazon som har svenskt tal men den är väldigt dyr. Bättre att leta på Tradera.
Svarar du inte i fel tråd nu? Det där gäller ju Anastasia som har en egen tråd här:
https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?msg=20532

Jag misstänker att svaret hör till moviefans fråga här:
https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?msg=139686
 

Steffan Rudvall

Citat från: Anders M Olsson skrivet 16 september 2022 kl. 09:13:15Svarar du inte i fel tråd nu? Det där gäller ju Anastasia som har en egen tråd här:
https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?msg=20532

Jag misstänker att svaret hör till moviefans fråga här:
https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?msg=139686
Du har rätt, jag förstår inte hur inlägget kunde hamna här.

moviefan

Ska ni se någon nyare film framöver ?  

moviefan

Citat från: gstone skrivet 22 augusti 2022 kl. 22:27:32Det var vidrigt gjort.

Sockerexperimentet kommer till SF Anytime i slutet av November  ;)

MOA

Tror att de fanns en sida som hette Nya Filmer,den var inget mer än en olaglig piratsida fullproppad med porreklam

gstone

Citat från: MOA skrivet  7 november 2023 kl. 16:55:42Tror att de fanns en sida som hette Nya Filmer,den var inget mer än en olaglig piratsida fullproppad med porreklam
Äckligt 🤮🙁
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

MOA

Citat från: gstone skrivet  7 november 2023 kl. 17:01:28Äckligt 🤮🙁
Den användes bara när jag & kompisarna titta på skräckfilm,aldrig använd på min dator

Mathilda Gustafsson

Citat från: MOA skrivet  7 november 2023 kl. 16:55:42Tror att de fanns en sida som hette Nya Filmer,den var inget mer än en olaglig piratsida fullproppad med porreklam
Skiten finns fortfarande men nu begär Piraterna att man ska betala pengar varje månad för att kunna använda den. Vem skulle göra något så dumt?

Daniel Hofverberg

Citat från: moviefan skrivet  7 november 2023 kl. 16:38:52Sockerexperimentet kommer till SF Anytime i slutet av November  ;)
Det var ju verkligen inte en sekund för tidigt - då filmen hade biopremiär i februari tycker jag det är oacceptabelt långsamt att ta 9 månader att släppas som digital hyr- och köpfilm; och den verkar inte släppas alls på DVD eller Blu-Ray. :(

Frågan är om filmen släpps som både hyr- och köpfilm den 20 november, eller bara köpfilm? Tyvärr är det ju inte helt ovanligt att filmer först släpps som digital köpfilm, för att sedan dröja några veckor till innan de kommer som hyrfilm...
(Och det här är en typisk sådan film som jag sannolikt bara kommer vilja se en gång inom överskådlig tid, varför det mest troligt bara är intressant för mig att hyra den)