Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Pinocchio 2022

Startat av Steffan Rudvall, 31 maj 2022 kl. 17:38:04

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.


Lilla My


gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.


gstone

Citat från: MOA skrivet 31 maj 2022 kl. 19:24:34
När de precis släppts en dålig Pinocchio film...
Vad e förväntningarna?

Den här är av Disney så den är nog bra.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 31 maj 2022 kl. 22:47:12
Den här är av Disney så den är nog bra.

Dock är alla Disneys nyinspelningar på deras tecknade klassiker antingen mediokra eller dåliga... (med undantag för 101 Dalmatiner 1996 & 102 Dalmatiner 2000)

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 31 maj 2022 kl. 23:08:44
Dock är alla Disneys nyinspelningar på deras tecknade klassiker antingen mediokra eller dåliga... (med undantag för 101 Dalmatiner 1996 & 102 Dalmatiner 2000)

Det kan jag inte hålla med om ;)
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Scoobydoofan1

Citat från: Lilla My skrivet 31 maj 2022 kl. 18:30:41
Åh gud..
Varför är du överraskad? Det fanns ingen tveka om att Disney fortsätter ner den här linjen med att göra om filmerna till live action, att det är den här filmen är inte en stor chock med tanken på att det här en av filmerna i deras film bibliotek. Förvänta dig inte nånting nytt från den här filmen. Det är ju bara att kolla på deras tidigare live action filmer sen askungen släpptes i cinema.

gstone

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet  1 juni 2022 kl. 20:28:51
Varför är du överraskad? Det fanns ingen tveka om att Disney fortsätter ner den här linjen med att göra om filmerna till live action, att det är den här filmen är inte en stor chock med tanken på att det här en av filmerna i deras film bibliotek. Förvänta dig inte nånting nytt från den här filmen. Det är ju bara att kolla på deras tidigare live action filmer sen askungen släpptes i cinema.

SLUTA >:(

Jag ser framemot filmen.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet  1 juni 2022 kl. 21:33:04
SLUTA >:(

Jag ser framemot filmen.
Vi har ju förklara det här för dig flera gånger, Alla har rätt till sin egen åsikt!

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten


Steffan Rudvall


Lilla My

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet  1 juni 2022 kl. 20:28:51
Varför är du överraskad? Det fanns ingen tveka om att Disney fortsätter ner den här linjen med att göra om filmerna till live action, att det är den här filmen är inte en stor chock med tanken på att det här en av filmerna i deras film bibliotek. Förvänta dig inte nånting nytt från den här filmen. Det är ju bara att kolla på deras tidigare live action filmer sen askungen släpptes i cinema.

Är inte överraskad, visste att den här skulle komma, i år till och med. Är både positivt och negativt överraskad av själva trailern bara, den korta pop-ballad-tolkningen av "When you wish" vi hör en minut in fick mig att rysa av obehag.

Pinocchio är en av mina favorit-sagor punkt, och dessutom min favorit-Disneyfilm, så jag är enormt kritiskt lagt redan. Dock är just Pinocchio en film (både orginal-sagan och Disney's tecknade) som absolut kan funka som live action blandat med högdefinierad animering, det har fungerat förut:
https://youtu.be/y8UDuUVwUzg (för övrigt en FANTASTIK film om man vill se mer eller mindre hur den riktiga sagan utspelade sig)

... DOCK är det ju ett problem i sig; Italien gjorde en fantastisk version av Pinocchio 2019 redan, och Disney's gamla version fungerar på alla plan fortfarande då den är fenomenalt tidlös. Så anledningen till att de gör den här nya är ju enbart för att tjäna pengar, och den mentaliteten avskyr jag.

Bottom line; Jag har hoppet uppe mycket mer för den här än t.ex. Mulan eller Lejonkungen - men eftersom det är fucking Disney är mina förväntningar ändå fortfarande låga som fan.

Scoobydoofan1

Citat från: Lilla My skrivet  1 juni 2022 kl. 21:40:38
Är inte överraskad, visste att den här skulle komma, i år till och med. Är både positivt och negativt överraskad av själva trailern bara, den korta pop-ballad-tolkningen av "When you wish" vi hör en minut in fick mig att rysa av obehag.

Pinocchio är en av mina favorit-sagor punkt, och dessutom min favorit-Disneyfilm, så jag är enormt kritiskt lagt redan. Dock är just Pinocchio en film (både orginal-sagan och Disney's tecknade) som absolut kan funka som live action blandat med högdefinierad animering, det har fungerat förut:
https://youtu.be/y8UDuUVwUzg (för övrigt en FANTASTIK film om man vill se mer eller mindre hur den riktiga sagan utspelade sig)

... DOCK är det ju ett problem i sig; Italien gjorde en fantastisk version av Pinocchio 2019 redan, och Disney's gamla version fungerar på alla plan fortfarande då den är fenomenalt tidlös. Så anledningen till att de gör den här nya är ju enbart för att tjäna pengar, och den mentaliteten avskyr jag.

Bottom line; Jag har hoppet uppe mycket mer för den här än t.ex. Mulan eller Lejonkungen - men eftersom det är fucking Disney är mina förväntningar ändå fortfarande låga som fan.
Kan förstå det med tanken på hur dom andra live action Disney filmerna är, Aladdin är ett exempel på en dålig film. Det är nog bara bättre att undvika dom här filmerna men med tanken på att det är Disney så är förväntningarna ändå ganska låga eller so finns det inga förväntningar.