Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Skräckfilmer

Startat av moviefan, 6 augusti 2016 kl. 20:03:06

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

moviefan

Vilka gillar ni ? Jag gillar mest spökfilmer, med hemsökta platser m.m. Vilka har ni sett ? Vilka rekomenderar ni ?

Lilla My

Tycker typ inga skräckfilmer är bra längre. De försöker för mycket och det slutar bara med att jag skrattar åt dem. With that said så älskar jag Ringu-serien, är jäkligt taggad på att börja läsa orginalböckerna. Sedan är Dark Floors en höjdare också, men av fel anledningar, jag och min kompis skrattade så vi grät åt den.

jimstrom

Jag är ingen jättestor skräckfilms fantast. Men jag gillar filmer som kastar om reglerna i dom flesta clichéartade skräckfilmer.

Filmer som Jacobs Ladder, Hyresgästen och Repulsion är högintressanta just för att man inte kan förvänta sig vad som kommer hända härnäst.
"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)

TonyTonka

Jag älskar filmen Scream, mest på grund av karaktären Stu Macher, men så är jag ju också ett stort fan av hans skådespelare Matthew Lillard.  :D
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Daniel Hofverberg

Jag tycker också mycket om Scream.

Annars är jag också väldigt förtjust i klassiska The Blair Witch Project.

Dock måste jag medge att jag har stora luckor i min "allmänbildning" när det kommer till lite äldre skräckfilmer - det är i stort sett bara de senaste 10 åren som jag har uppskattat rysare, så bland filmer äldre än så är det tyvärr mycket jag inte har sett. Och heller inte riktigt har tid att se just nu, då nysläppta filmer tar upp mycket av min tid...

Anders M Olsson

Jag ser i princip aldrig på skräckfilmer numera. Förr i tiden såg jag ibland på en eller annan, mest beroende på grupptrycket från kompisarna. Det hörde t.ex. till allmänbildningen att ha sett Exorcisten, men jag tyckte (och tycker fortfarande) att det är en riktig skitfilm. Skräckfilmer har egentligen aldrig tilltalat mig.

Den enda skräckfilm jag har sett under de senaste 10-15 åren är Haunted Castle som är en datoranimerad IMAX-film i  3D. Den såg jag i England, mest för att jag aldrig hade sett någon IMAX film i 3D tidigare, och jag var lite nyfiken på tekniken. Men som film är Haunted Castle ganska värdelös, och historien är lövtunn.

Ipax7

Event horizon kommer alltid att hålla en speciell plats i mitt hjärta, hemsökt rymdskepp med Sam Neill och Laurence Fishburne :D
Det var lägligt, nu sticker vi - Miles Mayhem

Daniel Hofverberg

På tal om skräckfilmer kan jag faktiskt rekommendera Lights Out av svenska David F. Sandberg, som har biopremiär imorgon. Jag såg den i förmiddags på pressvisning, och den var oväntat nog riktigt bra. Visserligen inte någon av de bästa skräckfilmerna jag sett, men bättre än de flesta jag sett på senare år. :)

Elios

Kan väl säga att jag inte är något fan av just skräckfilmer. Men av det jag har sätt så gillar jag väl Terror på Elm Street filmerna allra mest. Annars tycker jag väl med om filmerna om Paranormal Activity.  :o

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  9 augusti 2016 kl. 21:47:44
På tal om skräckfilmer kan jag faktiskt rekommendera Lights Out av svenska David F. Sandberg, som har biopremiär imorgon. Jag såg den i förmiddags på pressvisning, och den var oväntat nog riktigt bra. Visserligen inte någon av de bästa skräckfilmerna jag sett, men bättre än de flesta jag sett på senare år. :)


Den ser jag verkligen fram emot. Tror den kommer att vara riktigt bra!  ;D

Daniel Hofverberg

Citat från: Elios skrivet  9 augusti 2016 kl. 23:12:47
Tror den kommer att vara riktigt bra!  ;D
Ja, jag tycker i alla fall att den är riktigt bra. Skriver recension just nu, så förhoppningsvis kommer den upp innan premiären.

Dock har jag ännu inte sett kortfilmen som den bygger på.

moviefan

#10


Den här är en favorit hos mig,denna kan jag rekomendera. Den har bra story, bra effekter, och mycket bra regi. Denna bygger på en verklig händelse.  :D

Andra som är bra

The Ring
Jag vet vad du gjorde förra sommaren + 2an
Amityville Horror
Annabelle
Skeleton Key

   mfl


Lilla My

The Haunting in Connecticut är, ursäkta, skrattretande. Kollade på den med en vän och tyckte filmen i sig var helt okej (lite tråkig dock), men jag är väldigt allergisk emot att ta en verklig historia (som oftast är skrämmande och ganska creepy som de är i.o.m. att det har hänt på riktigt) och sedan förstora upp det och dekorera det som fan till oigenkännlighet "for da spooks". Av samma anledning tycker jag inte om Annabelle heller. Jag förstår folk som tycker om de filmerna men jag själv tycker bara det blir löjligt.

moviefan

Jag gillar filmer i stil som Connecticut, The Ring och andra spökfilmer, mer än splatterfilmer, tex. Saw Hostel mfl. Visst Saw serien är ju bra. Men spökfilmer är bättre.

moviefan

Har ni sett Trick R Treat ?  Jag tycker om den. Den har cool halloween rekvisita.

putte920

Den bästa skräckfilmen är enligt mig Carpenters - Halloween. Utan den hade nog inte Fredagen den 13e ens gjorts, och inte alla dom andra slasherfilmerna heller. Så Halloween öppnade en port skulle man kunna säga.