Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

En annorlunda värld (Strange World, 2022)

Startat av Steffan Rudvall, 12 februari 2022 kl. 17:59:00

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Snälla stötta den här filmen på bio.

Den har disneys första homosexuela huvudperson i en animerad film.Det är ett stort steg för HBTQ personer !

Vi behöver stötta filmen

Vi behöver se den här fiilm för alla gay personer skull !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Jag skulle vilja ha credits till  En annorlunda värld.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 24 november 2022 kl. 12:19:04Jag skulle vilja ha credits till  En annorlunda värld.
Som bekant går det inte längre att få credits till Disney-filmer förrän efter premiärdagen, och även efter det är det besvärligt att få svar från Disney Character Voices - det kan ta allt från några dagar till några månader att få svar, eller t.o.m. ännu längre... :(

Så snabbaste sättet att få tag i dubbcredits är om någon som ser En annorlunda värld på bio kan fotografera av dubbcreditsen som förhoppningsvis visas under och/eller efter sluttexterna.

Steffan Rudvall

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 24 november 2022 kl. 13:09:43Som bekant går det inte längre att få credits till Disney-filmer förrän efter premiärdagen, och även efter det är det besvärligt att få svar från Disney Character Voices - det kan ta allt från några dagar till några månader att få svar, eller t.o.m. ännu längre... :(

Så snabbaste sättet att få tag i dubbcredits är om någon som ser En annorlunda värld på bio kan fotografera av dubbcreditsen som förhoppningsvis visas under och/eller efter sluttexterna.
Biografföreståndaren som hjälpte med credits till Lightyear kan kanske vara till hjälp...

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Nu när En Annorlunda Världkommit ut vilja jag veta vilka dom svenska rösterna är.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 24 november 2022 kl. 13:30:33Biografföreståndaren som hjälpte med credits till Lightyear kan kanske vara till hjälp...
Såvitt jag kan läsa mig till verkar det tyvärr som att biografen ifråga inte kommer att visa En annorlunda värld, och i så fall lär hen ju inte kunna hjälpa till. :(
(Men jag kan förstås fråga för säkerhets skull)

Citat från: gstone skrivet 25 november 2022 kl. 08:58:57Nu när En Annorlunda Världkommit ut vilja jag veta vilka dom svenska rösterna är.
Enda alternativet är nog att du eller någon annan fotograferar av dubbcreditsen när ni går på bio, tyvärr. Annars lär det sannolikt inte gå att få svar innan filmen släpps på Disney+ eller Blu-Ray (då det ofta tar flera månader att få svar från Disney Character Voices nuförtiden)... :(

gstone

 Tousin Chiza, Dinah Yonas Manna och Ayla Kabaca är röster i filmen
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 25 november 2022 kl. 12:54:13 Tousin Chiza, Dinah Yonas Manna och Ayla Kabaca är röster i filmen
Dinah Tonas Manna har jag aldrig hört talas om förut...

Men Tusse var med i Encanto förra året så detta blir hans andra dubbning, vet dock att han är känd från andra sammanhang än dubbning, han framträdde som gäst i Sommarlov i år och (SPOILER) avslöjades att vara årets sommarskugga.

Ayla Kabaca, som varit programledare i Bomibompa, har medverkat i många dubbningar, till exempel som Kängu i Nalle Puh sedan 2003, GoGo Tomago i Big Hero 6, Magica De Hex i såväl Nya DuckTales som 2020-års omdubbning av gamla DuckTales, Mei i Mulan 2, med flera.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 25 november 2022 kl. 12:58:47Dinah Tonas Manna har jag aldrig hört talas om förut...

Men Tusse var med i Encanto förra året så detta blir hans andra dubbning, vet dock att han är känd från andra sammanhang än dubbning, han framträdde som gäst i Sommarlov i år och (SPOILER) avslöjades att vara årets sommarskugga.

Ayla Kabaca, som varit programledare i Bomibompa, har medverkat i många dubbningar, till exempel som Kängu i Nalle Puh sedan 2003, GoGo Tomago i Big Hero 6, Magica De Hex i såväl Nya DuckTales som 2020-års omdubbning av gamla DuckTales, Mei i Mulan 2, med flera.
Både Tusse och Dinah Yonas har varit med i Melodifestivalen där de båda har vunnit. Tusse vann förra året med låten Voices och året innan vann The Mamas där Dinah Yonas är en av medlemmarna med låten Move.

Disneyfantasten


Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 25 november 2022 kl. 13:06:14Både Tusse och Dinah Yonas har varit med i Melodifestivalen där de båda har vunnit. Tusse vann förra året med låten Voices och året innan vann The Mamas där Dinah Yonas är en av medlemmarna med låten Move.
Är det låten där de sjunger Million Voices? (bara konstaterande)

Okej, The Mamas har jag definitivt hört talas om, då förstår jag.