Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Bästa Rösten

Startat av MOA, 9 juni 2022 kl. 19:12:30

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 11 maj 2023 kl. 15:30:55Originalröster i en framtida film?Vilka skulle då va dom svenska rösterna?
Tja... Kanske Dick Eriksson, Mikaela Tidermark Nelson och Jan Åström? ???

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 11 maj 2023 kl. 16:14:47Tja... Kanske Dick Eriksson, Mikaela Tidermark Nelson och Jan Åström? ???
Bara för att han int spelade Bowser?Ja han hade nog blivit väldigt bra som Ganon

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 11 maj 2023 kl. 16:41:42Bara för att han int spelade Bowser?Ja han hade nog blivit väldigt bra som Ganon
Jag tycker att han verkar vara en bra ersättare till Gunnar Ernblad, så ja. ;)

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 11 maj 2023 kl. 17:00:41Jag tycker att han verkar vara en bra ersättare till Gunnar Ernblad, så ja. ;)
Jag älskar Jan Åström8)

Disneyfantasten

Fråga till MOA: hur kommer det sig att du även inkluderar engelska röster i dina bedömningar?

(jag menar, att jämföra engelska röster med svenska i en bedömning är väl inte riktigt rättvist eftersom det engelska är originalet och dubbning är en form av tolkning)

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet 11 maj 2023 kl. 17:59:15Fråga till MOA: hur kommer det sig att du även inkluderar engelska röster i dina bedömningar?

(jag menar, att jämföra engelska röster med svenska i en bedömning är väl inte riktigt rättvist eftersom det engelska är originalet och dubbning är en form av tolkning)
Jämför Jämför Jämför!Hade de bara vart svenska röster hade int blivit en lista värd namnet

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 11 maj 2023 kl. 18:56:28Jämför Jämför Jämför!Hade de bara vart svenska röster hade int blivit en lista värd namnet
Jag antar för att de inte har tillräckligt många Svenska röster? Också eftersom de Engelska eller Japanska rösterna kanske låter bättre om man jämför? Bara en gissning.

Disneyfantasten

Citat från: MOA skrivet 11 maj 2023 kl. 18:56:28Jämför Jämför Jämför!Hade de bara vart svenska röster hade int blivit en lista värd namnet

Hur tänker du då kring personer som var påtänkta, personer som tillfrågades, personer som var i studion och personer som gjorde röstprov?

Och hur tänkter du kring personer som du tror hade gjort bra tolkningar?

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet 11 maj 2023 kl. 18:59:59Hur tänker du då kring personer som var påtänkta, personer som tillfrågades, personer som var i studion och personer som gjorde röstprov?

Och hur tänkter du kring personer som du tror hade gjort bra tolkningar?
Ingen tanke alls

MOA

Nästa karaktär är Sheik som är Zelda som kille. Jag kommer gå igenom alla hans röster och berätta vilken som är min favorit.

Sheik Hyrule Warriors.jpg

Jun Mizusawa
Den första rösten är Jun Mizusawa som spelade Sheik i Ocarina Of Time till Super Smash Bros 3DS/Wii U. Hon pratar med riktigt bra inlevelse och är Zelda med en maskulin röst. Riktigt bra start och den officiella spelrösten är också den första för första gången

Saori Seto
Den andra rösten Saori Seto har enbart spelat Sheik I Hyrule Warriors. Riktigt bra inlevelse med en annan maskulin röst. Inte lika bra som Zelda men Saori Seto kan spela Sheik i fler spel.

Ayumi Fujimora
Den senaste rösten är Ayumi Fujimora som spelade Sheik i Super Smash Bros Ultimate. Riktigt bra inlevelse och återigen är detta Zelda med maskulin röst. Av alla som spelat Sheik är detta min favorit, han låter riktigt badass. Ayumi Fujimora borde spela Sheik i fler spel.

Så här blir alltså Toplistan:
3.Jun Mizusawa
2.Saori Seto
1.Ayumi Fujimora

Disneyfantasten

Citat från: MOA skrivet 11 maj 2023 kl. 19:49:54Ingen tanke alls
Du gör som du vill, men jag kommer att göra så med mina iallafall.

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 16 maj 2023 kl. 12:59:43Nästa karaktär är Sheik som är Zelda som kille. Jag kommer gå igenom alla hans röster och berätta vilken som är min favorit.

Sheik Hyrule Warriors.jpg

Jun Mizusawa
Den första rösten är Jun Mizusawa som spelade Sheik i Ocarina Of Time till Super Smash Bros 3DS/Wii U. Hon pratar med riktigt bra inlevelse och är Zelda med en maskulin röst. Riktigt bra start och den officiella spelrösten är också den första för första gången

Saori Seto
Den andra rösten Saori Seto har enbart spelat Sheik I Hyrule Warriors. Riktigt bra inlevelse med en annan maskulin röst. Inte lika bra som Zelda men Saori Seto kan spela Sheik i fler spel.

Ayumi Fujimora
Den senaste rösten är Ayumi Fujimora som spelade Sheik i Super Smash Bros Ultimate. Riktigt bra inlevelse och återigen är detta Zelda med maskulin röst. Av alla som spelat Sheik är detta min favorit, han låter riktigt badass. Ayumi Fujimora borde spela Sheik i fler spel.

Så här blir alltså Toplistan:
3.Jun Mizusawa
2.Saori Seto
1.Ayumi Fujimora
Inga dåliga röster den här gången ser jag. :D Och är inte Sheik och Zelda samma karaktär? ???

Elios

Citat från: Skokaka skrivet 16 maj 2023 kl. 13:05:51Inga dåliga röster den här gången ser jag. :D Och är inte Sheik och Zelda samma karaktär? ???
Jo det trodde jag också alltid. 

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 16 maj 2023 kl. 13:05:51Inga dåliga röster den här gången ser jag. :D Och är inte Sheik och Zelda samma karaktär? ???
Sheik e Zelda som kille
Citat från: Disneyfantasten skrivet 16 maj 2023 kl. 13:04:27Du gör som du vill, men jag kommer att göra så med mina iallafall.
Vi gör alla olika

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 16 maj 2023 kl. 13:37:42Sheik e Zelda som killeVi gör alla olika
Undrar hur hon blir till en kille.