Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Värsta anmerad filmer ?

Startat av gstone, 14 januari 2023 kl. 18:54:14

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.


Will Siv

Citat från: Skokaka skrivet 28 mars 2023 kl. 21:59:32Jag tänkte för länge sedan först nämna några exempel i tråden om ett liknande ämne, men eftersom den här tråden handlar om tecknade filmer... Visst älskar jag tecknade filmer, men här är en lista över några tecknade filmer som jag tyvärr är inte så galen i:...

The Emoji Movie
En Isbjörn i New York
Blixten och det magiska huset
Lilla Kycklingen
Skönheten och Odjuret - Belles magiska värld
Ringaren i Notre Dame II
Atlantis - Milos återkomst
Milo mot Mars
Bee Movie
Önskedraken
Sammys äventyr
Happy Feet 2
Teen Titans Go! Filmen
The Adventures of Tom Thumb and Thumbelina
Gnomeo och Julia

Yogi Björn (Spelfilmen)
Hacke Hackspett (Spelfilmen)
Sausage Party
Vídeo Brinquedos Filmer
Och...🤢 Foodfight! (Usch!)

Det finns visst många andra filmer, men jag tog dessa för att jag inte ville ta upp förmodligen ännu sämre filmer med värre animation, så de flesta av de filmerna som jag nämnde (nåja, förutom de två sista förstås) har i hela fall okej animation...
Håller inte alls med om "Milo's Återkomst", jag tycker faktiskt den är en av dom bästa av "DVD uppföljarna",  fast att den egentligen är tre avsnitt av en planerad TV serie ( och den hade nog varit en riktigt bra serie :) ).

Och imponerande att nästan alla rösterna från original filmen kom tillbaka ( t.o.m Hans Lindgren ).


Har inte mycket att säga om dom andra, fast jag räknar inte spelfilmerna som "animerade filmer" ( annars kan man även kalla exempelvis: "Avatar" för en "animerad film" ) och "Bee Movie" är nästan "Så dålig att den är bra".

Will Siv

Citat från: Dubinterested skrivet 28 mars 2023 kl. 22:44:50
Animationen är "sub par" ( pågrund av den låga budgeten ), men den är välskriven och lång ifrån dålig.

Den har ibland kallats "för den bästa animerade filmen med den sämsta animationen"

Skokaka

Citat från: Will Siv skrivet 28 mars 2023 kl. 23:07:24Håller inte alls med om "Milo's Återkomst", jag tycker faktiskt den är en av dom bästa av "DVD uppföljarna",  fast att den egentligen är tre avsnitt av en planerad TV serie ( och den hade nog varit en riktigt bra serie :) ).

Och imponerande att nästan alla rösterna från original filmen kom tillbaka ( t.o.m Hans Lindgren ).


Har inte mycket att säga om dom andra, fast jag räknar inte spelfilmerna som "animerade filmer" ( annars kan man även kalla exempelvis: "Avatar" för en "animerad film" ) och "Bee Movie" är nästan "Så dålig att den är bra".
Jag tog med spelfilmer eftersom jag var helt slagen. Och jag är nog ensam om detta, men jag har annars ingenting emot spelfilmer baserade på tecknade serier, men de två jag tog var undantag... Och jag föredrar annars de tecknade varianterna. Tänkte på att huvudfigurerna är ju datoranimerade och jag tänkte komma upp med minst 33 tecknade filmer, men som sagt, jag var helt slagen... :-\

MOA


Disneyfantasten

Citat från: Dubinterested skrivet 28 mars 2023 kl. 22:44:50
Har aldrig sett den men den ser inget vidare ut även om jag måste medge att den svenska casting-listan ser mycket bra ut.

Daniel Hofverberg

Citat från: Will Siv skrivet 28 mars 2023 kl. 23:09:28Animationen är "sub par" ( pågrund av den låga budgeten ), men den är välskriven och lång ifrån dålig.
Precis, själva animationen i Sanningen om Rödluvan lämnar en del övrigt att önska, men filmen i sig är ganska bra och underhållande. Långt ifrån någon "värsta animerad film"; tvärtom kan jag komma på mängder som är sämre...

Skokaka

Citat från: Dubinterested skrivet 28 mars 2023 kl. 22:44:50
Uppföljaren ses som en av de sämsta animerade filmerna, även om animationen i den var en stor improvisation, vilket är ironiskt. Men eftersom jag har dålig smak så tyckte jag att uppföljaren hade några bra saker i den. Men den första var i hela fall bättre enligt mig.

MOA

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 29 mars 2023 kl. 14:38:44Precis, själva animationen i Sanningen om Rödluvan lämnar en del övrigt att önska, men filmen i sig är ganska bra och underhållande. Långt ifrån någon "värsta animerad film"; tvärtom kan jag komma på mängder som är sämre...
Geten var bäst ;D

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet 30 mars 2023 kl. 00:21:50Uppföljaren ses som en av de sämsta animerade filmerna, även om animationen i den var en stor improvisation, vilket är ironiskt. Men eftersom jag har dålig smak så tyckte jag att uppföljaren hade några bra saker i den. Men den första var i hela fall bättre enligt mig.
Har aldrig sett någon av dem, men gjorde en uppsökning nyss och tycker att 2an verkar ha bättre animation.

Det var på tal om att göra en uppföljare till Lilla Kycklingen, undrar om animationen och filmen överlag hade varit bättre eller sämre än första filmen överlag...

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 30 mars 2023 kl. 09:26:46Har aldrig sett någon av dem, men gjorde en uppsökning nyss och tycker att 2an verkar ha bättre animation.

Det var på tal om att göra en uppföljare till Lilla Kycklingen, undrar om animationen och filmen överlag hade varit bättre eller sämre än första filmen överlag...
Pernilla Wahlgren spelar Rödluvan i Sanningen om Rödluvan.
Hon och Ewa Fröling gjord i alla fall et bra jobb.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Skokaka

Citat från: gstone skrivet 30 mars 2023 kl. 15:20:18Pernilla Wahlgren spelar Rödluvan i Sanningen om Rödluvan.
Hon och Ewa Fröling gjord i alla fall et bra jobb.
I originalet är det Patrick Warburton som gjorde rösten till Vargen, och som vanligt så har Fredrik Hiller dubbat honom. :D

gstone

Citat från: Dubinterested skrivet 28 mars 2023 kl. 22:44:50

Jag har faktiskt hört att uppföljaren är mycket mycket värre.

Jämfört med den är nog det här ett mästerverk.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: gstone skrivet 31 mars 2023 kl. 15:34:03Jag har faktiskt hört att uppföljaren är mycket mycket värre.

Jämfört med den är nog det här ett mästerverk.
Föe övrigt kan nämnas att Hoodwinked 2 var David Ogden Stiers sista röst roll i en animerad film innan tyvär gick bort :'( :'(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Walking with Dinosaurs - The movie måste nog vara en av dom värsta animerade filmerna :-\

I alla fall på senare år.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.