Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Dubbar du om 2 år?

Startat av Christian Hedlund, 21 oktober 2004 kl. 16:06:23

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 8 gäster tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Helt sant. Förmodligen har väl det här mycket att göra med hur länge en serie förväntas gå. För en enstaka långfilm eller en kortvarig serie med få beställda avsnitt, är det förmodligen fullt möjligt för barn att kunna få ledigt från skola eller så de stunder som behövs för att kunna vara i dubbstudion. Men är det långvariga serier, så säger sunt förnuft att barn inte gärna kan börja få ledigt i kanske flera månader i sträck...

clash

Men de flesta ameriakska karaktärer spelas av ungdomar och barn. Och japanska röster är det svårt att säga vilken ålder det är.
Pepper Ann//Winx Club/Trollz/Creepschool äger

Peter

Citat från: clash skrivet  1 november 2005 kl. 11:26:13
Och japanska röster är det svårt att säga vilken ålder det är.

Japanska röster är generellt sett mycket svåra att åtskilja. Det är ett himla liv på dem allihopa och de säger "hgh", "åhu" och "ghah" för ofta.  8)
----
Peter

GaBBe

Citat från: Peter Tägtström skrivet  8 november 2005 kl. 14:30:08
Citat från: clash skrivet  1 november 2005 kl. 11:26:13
Och japanska röster är det svårt att säga vilken ålder det är.

Japanska röster är generellt sett mycket svåra att åtskilja. Det är ett himla liv på dem allihopa och de säger "hgh", "åhu" och "ghah" för ofta.  8)
Sant sant..

clash

Pepper Ann//Winx Club/Trollz/Creepschool äger

Christian Hedlund

Insåg precis att det gått 2 år sen frågan ställdes i ämnet ... hur har det gått? Jag dubbar inte, gör mer reklam dock och jobbar inom radio ... Vad gör ni? Har ni kommit någonstans?
Christian Hedlund
Voice Actor - Content Creator
Youtube.com/1man20voices
Rostskadespelarna.se
1man20voices.com

Kloppstock

#51
Nej jag har inte kommit nånstans. (visserligen har jag alldrig hävdat nåt annat officiellt)

Dock är jag Imitatör privat,(om det räknas) har inte visat upp det för många, då jag upptäckte förmågan så sent som när jag var 17 år
Som 7 årig spoling imiterade jag visserligen Carl Billt (så dom vuxna skrattade) men väste mig inte vid det.
Jag började lyssna på P1:s Humor I Public Service, samt Salva, och då märkte jag att jag kunde låta väldigt likt göra Göran Gabriellsons och Jörgen Mörnbecks imitationer där.
Nu har jag utökat registret genom att börja producera lite egna "gubbar" (dock med sparsam tackt)

bla roar jag mig nu med att imitera figurer jag hört i just dubbningar genom min uppväxt. bla från Tintin TV Serien(horror!),Kalkyls obehagliga stämma, ;)Dupontarna etc,etc,etc
Även karaktärer från Yu'Gio har fått sig "a tribute"som säger over there, och många fler
Men jag är för feg för att våga visa upp imitationer för främlingar.

Annars antar jag att imitations teknik kan vara en tillgång i dubbarsamanhang, men så klart måste man ochså ha skådis talang och det överlåter jag till andra att avgöra, men om kortet faller på plats hoppas jag åtminstonde att jag hörs nångång i framtiden?,
Den som lever får se






Christian Hedlund

Citat från: Kloppstock skrivet 22 mars 2006 kl. 15:01:38
Nej jag har inte kommit nånstans. (visserligen har jag alldrig hävdat nåt annat officiellt)

Dock är jag Imitatör privat,(om det räknas) har inte visat upp det för många, då jag upptäckte förmågan så sent som när jag var 17 år
Som 7 årig spoling imiterade jag visserligen Carl Billt (så dom vuxna skrattade) men väste mig inte vid det.
Jag började lyssna på P1:s Humor I Public Service, samt Salva, och då märkte jag att jag kunde låta väldigt likt göra Göran Gabriellsons och Jörgen Mörnbecks imitationer där.
Nu har jag utökat registret genom att börja producera lite egna "gubbar" (dock med sparsam tackt)

bla roar jag mig nu med att imitera figurer jag hört i just dubbningar genom min uppväxt. bla från Tintin TV Serien(horror!),Kalkyls obehagliga stämma, ;)Dupontarna etc,etc,etc
Även karaktärer från Yu'Gio har fått sig "a tribute"som säger over there, och många fler
Men jag är för feg för att våga visa upp imitationer för främlingar.

Annars antar jag att imitations teknik kan vara en tillgång i dubbarsamanhang, men så klart måste man ochså ha skådis talang och det överlåter jag till andra att avgöra, men om kortet faller på plats hoppas jag åtminstonde att jag hörs nångång i framtiden?,
Den som lever får se


Roligt att höra ...

Hur gammal är du idag?
Har du några röstprov?
Christian Hedlund
Voice Actor - Content Creator
Youtube.com/1man20voices
Rostskadespelarna.se
1man20voices.com

Peter

Jag har ju som säkert märkt redan dubbat en del på mitt eget vis (drygt 38 avsnitt är jag uppe i tror jag). Visst siktar jag också på dubbningsbranschen, om mina tjänster skulle önskas en dag.

Titta för övrigt förbi min nya hemsida! Den har fortfarande litegrann som behöver fixas, men annars är den helt soft!

www.petertagtstrom.se
----
Peter

Kloppstock

#54
Är idag 20 år.

Har inga röstprov

clash

Jag dubbar på egen hand. Då kostar det inget att hyra in skådisar:)
Pepper Ann//Winx Club/Trollz/Creepschool äger

Peter

Citat från: clash skrivet 26 mars 2006 kl. 21:28:03
Jag dubbar på egen hand. Då kostar det inget att hyra in skådisar:)

Gör du hemmagjorda dubbar?
----
Peter

clash

Japp, kollar först på klippet och skriver ner replikerna och översätter på svenska. Det är kul och hjälper en lite om man vill komma in i dubb-branchen. Det e ju både tecknat och otecknat man kan dubba. Fast det kan ju bli svårt med mun-rörelserna ibland.
Pepper Ann//Winx Club/Trollz/Creepschool äger

Christian Hedlund

Citat från: Kloppstock skrivet 23 mars 2006 kl. 19:33:28
Är idag 20 år.

Har inga röstprov

Kanske dags att fixa? :D

Är precis som du också imitatör .. fast kanske mer proffisionellt ...

Peter .. gillde din sida ... har du kollat in min?
Christian Hedlund
Voice Actor - Content Creator
Youtube.com/1man20voices
Rostskadespelarna.se
1man20voices.com

Kloppstock

#59
Måhända  :-\  Jag lägger solklart din hemsida som nr:1 för ev framtida nyttobruk :D

har du imiterat i några officiella sammanhang vi hört? 

Imiterar du kändisar ochså?
senaste veckan har jag stjälv strykigt runt i kåken i Leif Silberskis onda skepnad ;D