Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Önska creditlistor

Startat av TonyTonka, 15 februari 2009 kl. 16:06:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 19 mars 2022 kl. 12:43:12
Jag skulle vilja ha credits till Rabbit Academy UPPDRAG: RÄDDA PÅSKEN.
Oj, den filmen har helt gått mig förbi, men jag ser att den hade biopremiär igår. Jag ska genast maila distributören Njutafilms och fråga efter creditlista. :)

Njutafilms brukar i alla fall vanligtvis anlita Nordic United för sina dubbningar, så jag skulle förmoda att de har dubbat även den här.

E

#2446
Mira och Maria (Mira og Maria) (2003)

Mira: Greta Gandini
Maria: Astrid Gandini

Översättare: Åse Hellerud
Redigerare: Karin Nyquist
Ljudbearbetning: Carl Heleander

Röstregi: Johanna Westman
Svensk bearbetning: Monica Malmberg


Källa:
https://www.youtube.com/watch?v=UOlFIHGgXZ8

Denna danska serie visades ofta i Björnes Magasin och svenska creditsen visas 18:42 i videon jag länkar till.

Sabelöga

Citat från: E skrivet 20 mars 2022 kl. 11:00:14
Mira och Maria (2003)

Mira: Greta Gandini
Maria: Astrid Gandini

Översättare: Åse Hellerud
Redigerare: Karin Nyquist
Ljudbearbetning: Carl Heleander

Röstregi: Johanna Westman
Svensk bearbetning: Monica Malmberg


Källa:
https://www.youtube.com/watch?v=UOlFIHGgXZ8

Detta är en dansk serie som visades ofta i Björnes Magasin och svenska creditsen visas 18:42 i videon jag länkar till.
Å fyfan. De vare länge senn man såg! Tror inte jag tittade så värst på Björnes magasin som liten. Visades det någon annanstans också måntro?
Houba !

E

Citat från: Sabelöga / Raltseye skrivet 20 mars 2022 kl. 11:12:04
Visades det någon annanstans också måntro?
Har ingen aning tyvärr för det var bara i Björne som jag såg det som liten.

Disneyfantasten

Kan ni fixa credits till de resterande Svanprinsessan-filmerna? (d.v.s. film 4 och uppåt)

Jag är nyfiken på rollbesättningarna.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 20 mars 2022 kl. 13:16:22
Kan ni fixa credits till de resterande Svanprinsessan-filmerna? (d.v.s. film 4 och uppåt)

Jag är nyfiken på rollbesättningarna.

Jag med .
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Jag vill ha credits till Boog & Elliot 3 – Cirkusvänner.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: Disneyfantasten skrivet 20 mars 2022 kl. 13:16:22
Kan ni fixa credits till de resterande Svanprinsessan-filmerna? (d.v.s. film 4 och uppåt)

Jag är nyfiken på rollbesättningarna.
Jag har försökt att få tag i creditlistor till de nyare Svanprinsessan-filmerna i flera år, men har tyvärr inte haft någon framgång. Distributören Universal Sony Pictures har inte behagat sig att svara på något av mina mail överhuvudtaget... :'(

Nu finns ju inte den distributören kvar längre, utan SF Studios har tagit över distributionen av Universals filmer. Det är väl inte särskilt troligt att de skulle ha fått creditlistor till filmer som gavs ut innan de tog över distributionen, men kanske kan SF Studios åtminstone ha någon kontaktinformation till någon på Sony Pictures som kan ha hand om creditlistor - nu när dem inte längre finns i Sverige så innebär väl det antagligen någon på huvudkontoret i USA (eller möjligen i London). Så chansen att få fram något är nog inte så jättestor, men det är värt ett försök i alla fall. :)

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 20 mars 2022 kl. 20:28:25
Jag har försökt att få tag i creditlistor till de nyare Svanprinsessan-filmerna i flera år, men har tyvärr inte haft någon framgång. Distributören Universal Sony Pictures har inte behagat sig att svara på något av mina mail överhuvudtaget... :'(

Nu finns ju inte den distributören kvar längre, utan SF Studios har tagit över distributionen av Universals filmer. Det är väl inte särskilt troligt att de skulle ha fått creditlistor till filmer som gavs ut innan de tog över distributionen, men kanske kan SF Studios åtminstone ha någon kontaktinformation till någon på Sony Pictures som kan ha hand om creditlistor - nu när dem inte längre finns i Sverige så innebär väl det antagligen någon på huvudkontoret i USA (eller möjligen i London). Så chansen att få fram något är nog inte så jättestor, men det är värt ett försök i alla fall. :)

Förlåt men Svanprinsessan har väl aldrig distribuerats av varesig Universal eller Somy Pictures, eller har jag fel?  ???

Nåja, kan du kanske också fixa denna?;

Citat från: Disneyfantasten skrivet 19 mars 2022 kl. 22:54:21
Draktränaren 2 (2014);

Svenska röster;

>Hicke = Jesper Adefelt

>Valka = Gunnel Fred

>Tryggvåld = Johan Hedenberg

>Astrid = Norea Sjöquist

>Eret = Björn Bengtsson

>Drago = Jan Åström

>Gape = Johannes Brost

>Flåbusa = Emma Lewin Sundberg

>Flåbuse = Carl-Magnus Liljedahl

>Fiskfot = Johan Hillgren

>Snor-Per = Anton Körberg

>Övriga röster;
- Adam Fietz
- Göran Gillinger
- Ole Ornered
- Steve Kratz
- Annica Smedius
- Dominique Pålsson Wiklund

Svensk version;

Översättare: Robert Cronholt

Regissör: Maria Rydberg
              Kristian Ståhlgren

Inspelningstekniker: Angela Åkerblom

Produktionskoordinator: Beatrice Geijer

Mix: Deluxe Media

Dubbstudio: Cineast Dub AB

Samt Landet För Längesedan 2-6, 9 & 14, Wallace och Gromit Otroliga Äventyr, Bartok En Riktig Hjälte, Storkarna, Rädda Willy 3, Pagemaster Den Magiska Resan, Dumma Mej 3, Grinchen (2018) och Rex och Hans Vänner?

Daniel Hofverberg

Citat från: Disneyfantasten skrivet 20 mars 2022 kl. 20:37:05
Förlåt men Svanprinsessan har väl aldrig distribuerats av varesig Universal eller Somy Pictures, eller har jag fel?  ???
Jo, från den fjärde filmen och framåt verkar Svanprinsessan ha distribuerats av Sony Pictures över hela världen - och den sista filmen som gavs ut fysiskt på DVD var det Universal Sony Pictures Home Entertainment AB som gav ut. Det var alltså ett samägt distributionsbolag som Universal Pictures och Sony Pictures ägde hälften var av, men som lades ned 2021 då SF Studios istället tog över distributionen av deras fysiska medier i Norden och Baltikum.

De tre första Svanprinsessan-filmerna var det väl däremot Egmont Film som distribuerade, om inte mitt minne sviker mig; åtminstone ursprungligen.

gstone

Kan du få fram credits till  Boog & Elliot 3 – Cirkusvänner ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Kan ni fixa creditlistor till filmerna Rudolf Med Den Röda Mulen (1998) och Rudolf Med Den Röda Mulen 2 (2001)?

Det är två helt olika filmer, den förstnämnda är handritad och andrenämnda är datoranimerad, jag tror faktiskt inte att filmerna är kopplade till varandra.

Sabelöga

Jag skulle vilja ha creditlista till Lily & Morris - Vänner för evigt (Myši patří do nebe, Même les souris vont au paradis) när den kommer ut 8 april.
Houba !

Daniel Hofverberg

Citat från: Sabelöga / Raltseye skrivet 21 mars 2022 kl. 14:56:06
Jag skulle vilja ha creditlista till Lily & Morris - Vänner för evigt (Myši patří do nebe, Même les souris vont au paradis) när den kommer ut 8 april.
Lily & Morris - Vänner för evigt verkar distribueras av TriArt Film i Sverige. Därifrån brukar det oftast gå att få fram creditlistor, men dock inte alltid. Men jag ska göra vad jag kan, så får vi hålla tummarna att de svarar och är hjälpsamma. :)

gstone

Jag skulle vilja ha credits till Victor och Josefine.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.