Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Spelhallen är tillbaka!

Startat av Daniel Hofverberg, 21 mars 2008 kl. 00:11:14

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

ddubbning

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 16 oktober 2008 kl. 02:06:05


Edit: Stryk det jag sa... Det visade sig att installationen inte hade funkat helt, då det fortfarande fanns rester kvar av den gamla versionen på servern. Nu har jag provat igen, och det fungerade felfritt för mig i IE 6.0. Men frågan är om den här versionen också funkar i IE 7.0...


Jag har nu testat , och det funkar helt felfritt att spara poängen, dessutom syns nu Submit Score-skylten.

Daniel Hofverberg

Så bra - låt oss bara hoppas att det fortsätter att fungera för alla...

Daniel Hofverberg

Jag har nu bytt ut Triathlon till en ny version, som fungerar bättre. Den förra versionen hade en irriterande bugg som gjorde att Instructions-knappen inte funkade, så det gick inte att få instruktioner om hur man spelar (knappar, etc), fast spelet i sig fungerade. Med den nya versionen ska allting återigen fungera. Tyvärr har detta dock medfört att de gamla topplisteresultaten för Triathlon har försvunnit.

Daniel Hofverberg

Efter att jag inte rört spelhallen på över ett år, så har den nu börjat få en välförtjänst översyn. Det svårnavigerade och minst sagt begränsade Super Mario Brothers 2 har tagits bort och ersatts av ett nytt snarlikt spel; Super Mario Flash som är mer omfattande och mer lättstyrt (men dock inte särskilt lätt att komma långt i).

Jag har även tagit bort ett par andra av de minst använda spelen, för att istället få plats med nya spel.

Jag tar tacksamt emot era synpunkter på spel som inte tjänar något att ha kvar, eventuella buggar samt tips på nya spel.

Elios

Vad kul skulle man kunna önska spelet Mario tetris.

Daniel Hofverberg

Visst skulle jag kunna ordna Mario Tetris, men personligen har jag svårt att se poängen med det - utifrån det lilla jag sett verkar det vara en ren Tetris-kopia, och vi har redan två dylika spel här på sajten.

Vad säger ni andra om saken?

Daniel Hofverberg

Ett förtydligande beträffande ett av de nya spelen: I Ett småkryps liv finns en liten logisk miss vid slutskedet. När man spelat klart och fått Game Over får man välja mellan alternativen "Play Again" och "Instructions". Där ska man klicka på "Play Again" för att spara resultatet och gå till topplistan. Det måste röra sig om en programmeringsmiss i spelet, som jag tyvärr inte kan göra något åt.

Daniel Hofverberg

Jag har lagt märke till att topplistan för spelet Prince of Persia fortfarande är helt tom, fastän det är ganska många registrerade spelomgångar. Min stora fråga är ju därför: Är det något fel på spelet så att poängregistrering inte funkar, eller är det ingen som lyckats att fullfölja spelet och varit i läge att komma med på topplistan?

Någon som har spelat spelet, och har någon teori? Jag vill ju förstås att alla spelen ska fungera korrekt, men då jag själv alltid tyckt om de klassiska spelversionerna av Prince of Persia (d.v.s. inte specifikt Flash-versionen) så vill jag ogärna ta bort spelet i första taget...

ddubbning

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  7 april 2010 kl. 02:17:30
Jag har lagt märke till att topplistan för spelet Prince of Persia fortfarande är helt tom, fastän det är ganska många registrerade spelomgångar. Min stora fråga är ju därför: Är det något fel på spelet så att poängregistrering inte funkar, eller är det ingen som lyckats att fullfölja spelet och varit i läge att komma med på topplistan?

Någon som har spelat spelet, och har någon teori? Jag vill ju förstås att alla spelen ska fungera korrekt, men då jag själv alltid tyckt om de klassiska spelversionerna av Prince of Persia (d.v.s. inte specifikt Flash-versionen) så vill jag ogärna ta bort spelet i första taget...


Att topplistan är tom är inte så märkligt. Det är nämligen så att när man "dör" på en ban , får man inte börja om banan med ett "liv" mindre, vilket väl borde vara det logiska, istället måste man klicka på texten Reset och då börjar banan om med fullt antal liv. Man kan alltså inte "dö helt", så att man kommer till topplistan och poängen registreras. Så är det ju på många av de andra spelen, men märkligt nog inte för Prince of Persia. Nu kan det ju dock vara så att man kommer till topplistan om tiden går ut , jag har dock inte på länge spelat så länge att så varit fallet, därför kan jag inte uttala mig om hur det är med den saken. Men det faktum att topplistan är tom talar nog för att man märkligt nog aldrig kommer till den.

Inom parantes kan man ju också tillägga att det inte är världens lättaste spel, men det är en annan sak...

Daniel Hofverberg

Jag har också lagt märke till det lite märkliga fenomenet, men frågan är ju om man får möjlighet att spara poängen om tiden går ut eller om man lyckas att komma tillräckligt långt i spelet (eller kanske rentav måste klara hela), eller om det inte fungerar med topplistesparning överhuvudtaget...

Jag håller med att det är ett ganska svårt spel, och jag upplever det som svårare än de gamla klassiska TV-spelsversionerna av Prince of Persia; men det kanske bara är jag som förträngt hur de var...

ddubbning

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  7 april 2010 kl. 16:02:30
Jag har också lagt märke till det lite märkliga fenomenet, men frågan är ju om man får möjlighet att spara poängen om tiden går ut eller om man lyckas att komma tillräckligt långt i spelet (eller kanske rentav måste klara hela), eller om det inte fungerar med topplistesparning överhuvudtaget...

Jag håller med att det är ett ganska svårt spel, och jag upplever det som svårare än de gamla klassiska TV-spelsversionerna av Prince of Persia; men det kanske bara är jag som förträngt hur de var...


Jag prövade nu att inte göra något när spelet var igång för att med flit låta tiden gå ut. Kruxet är bara att klockan som ju börjar på 0.00 går framåt och verkar gå framåt i all oändlighet, den verkar alltså aldrig sluta. Det logiska borde väl vara att klockan skulle räkna baklänges och sluta med 0.00 som är fallet i många spel, men så är det alltså inte i Prince of Persia.

Vad som händer om man klarar hela spelet vet jag ej, helt enkelt eftersom jag aldrig lyckats med det, det är svårt bara att komma särskilt långt på den allra första banan.

Förmodligen funkar nog inte topplistesparning alls för detta spel, jag har i alla fall aldrig varit med om någon sådan de gånger jag har spelat spelet.

Daniel Hofverberg

Intressant, och jag håller med att det är väldigt svårt att ens kunna ta sig igenom första banan.

Jag har i alla fall anmält saken till utvecklingsteamet som gjort spelet, så får de undersöka om topplistan fungerar eller inte. Det är möjligt att det funkar som det är meningen, men personligen tycker jag att det känns vansinne om man behöver fullfölja ett helt spel med Gud vet hur många banor för att få poängen lagrad...

ddubbning

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  8 april 2010 kl. 09:29:22
Intressant, och jag håller med att det är väldigt svårt att ens kunna ta sig igenom första banan.

Jag har i alla fall anmält saken till utvecklingsteamet som gjort spelet, så får de undersöka om topplistan fungerar eller inte. Det är möjligt att det funkar som det är meningen, men personligen tycker jag att det känns vansinne om man behöver fullfölja ett helt spel med Gud vet hur många banor för att få poängen lagrad...


Tack för att du har anmält felet, vi får hoppas att det åtgärdas så snart som möjligt! Nej, det verkar onekligen lite märkligt om det ska vara så svårt att få sina poäng registrerade.

Henrik

Jag provade precis att spela Prince of Persia och jag håller med om att det är väldigt svårt. Men jag läste i instruktionerna att man har åtta minuter på sig innan tiden går ut, så jag tog mig så långt jag kunde utan att behöva dö och ställde mig och väntade på att tiden skulle gå ut för att se vad som skulle hända. När åtta minuter hade gått kom det upp en skärm med Game Over och fyra alternativ som om jag minns rätt var Reset, Return to Main Menu, Enter Sweepstakes och Send a Postcard. Inget av alternativen tog mig till någon topplista, så det verkar som att man måste klara hela spelet för att kunna komma med på topplistan.

ddubbning

Citat från: Henrik skrivet 10 april 2010 kl. 10:14:48
Jag provade precis att spela Prince of Persia och jag håller med om att det är väldigt svårt. Men jag läste i instruktionerna att man har åtta minuter på sig innan tiden går ut, så jag tog mig så långt jag kunde utan att behöva dö och ställde mig och väntade på att tiden skulle gå ut för att se vad som skulle hända. När åtta minuter hade gått kom det upp en skärm med Game Over och fyra alternativ som om jag minns rätt var Reset, Return to Main Menu, Enter Sweepstakes och Send a Postcard. Inget av alternativen tog mig till någon topplista, så det verkar som att man måste klara hela spelet för att kunna komma med på topplistan.

Aha, det där med 8 minuter kände jag inte till, tack för upplysningen. Det verkar märkligt att man måste klara hela spelet för att få registrera sig på topplistan.