Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

HBO Nordic/HBO Max

Startat av Samlaren, 27 mars 2020 kl. 15:54:30

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

BullenHofors

#Daniel Hof ..  jag undrar om man kan köpa häxans spöke på dvd med svensk tal någonstans?


Har för mig discshop sålde den filmen för många år sen.      :)

Steffan Rudvall

Citat från: BullenHofors skrivet  2 januari 2022 kl. 14:28:37
#Daniel Hof ..  jag undrar om man kan köpa häxans spöke på dvd med svensk tal någonstans?


Har för mig discshop sålde den filmen för många år sen.      :)
Inte med svenskt tal den finns inte utgiven på DVD med svenskt tal utan bara på VHS.

BullenHofors

Ah! Oki.    Jag som har letat som tok efter den filmen till min samling.    :(   trodde de fanns svenskt tal på dvd,n faktiskt:)   tack för svar  ;)

Samlaren

Citat från: Simon Axelsson skrivet  1 januari 2022 kl. 17:22:30
Det gör de dock i början av varje vecka på sin Instagram och Twitter, fast någon sådan lista kom inte den här veckan, men utöver det har de släppt en lista varje vecka.

Dock så är det enbart nya serier och inte seeier som kommer till HBO äldre serier alltså som kommer till HBO Max EU

Samlaren

Citat från: BullenHofors skrivet  2 januari 2022 kl. 13:39:42
scooby doo häxans spöke  (svenskt tal finns ju:)
samurai jack


Har för mig jag såg Samuraj jack på hbo max ?
Men det var engelskt tal,   trodde de skulle vara svenskt tal ..  för det gick ju på Cartoon network för många år sen med svenskt tal:)

Den fanns också på HBO Nordic endast med engelskt tal. Konstigt att den dock inte finns med svenskt tal och endast under adduelt swim då den här serien kan ses av barn.

Undra om det är Warner som äger det svenska ljudet.

KurageDHH

Citat från: Samlaren skrivet  3 januari 2022 kl. 11:18:14
Den fanns också på HBO Nordic endast med engelskt tal. Konstigt att den dock inte finns med svenskt tal och endast under adduelt swim då den här serien kan ses av barn.

Undra om det är Warner som äger det svenska ljudet.

Femte och sista säsongen av Samurai Jack var dock inte riktat till barn. Där har man gått över till mörkare toner och innehåller en del blodiga scener (som man inte haft förut i tidigare säsonger). Det är därför serien är under Adult Swim tillsammans med fyra tidigare barnvänliga säsonger och som saknar svensk tal.

Scoobydoofan1

Citat från: KurageDHH skrivet  3 januari 2022 kl. 13:22:09
Femte och sista säsongen av Samurai Jack var dock inte riktat till barn. Där har man gått över till mörkare toner och innehåller en del blodiga scener (som man inte haft förut i tidigare säsonger). Det är därför serien är under Adult Swim tillsammans med fyra tidigare barnvänliga säsonger och som saknar svensk tal.
Dubbades den serien till svenska?

Goliat

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet  3 januari 2022 kl. 21:38:54
Dubbades den serien till svenska?

IAF första 4 säsongerna. Sista vet jag inte, lyckades aldrig se den på CN när den gick där.

Goliat

Är det någon som vet om Samuraj Jack säsong 5 någonsin dubbades till Svenska?

KurageDHH

Citat från: Tecknad Film skrivet  7 januari 2022 kl. 12:02:27
Är det någon som vet om Samuraj Jack säsong 5 någonsin dubbades till Svenska?

Den säsongen har visat (först) på Viafree istället för Cartoon Network under 2018-19 innan Adult Swim-kanalen flyttade över till HBO Nordic året därpå (2020), så nej, den säsongen har inte dubbat till svenska.

Samlaren

Utbuder är fortsatt dålig med dubbad animerat. Ska man ge dem mer tid eller ska man redan nu börja fundera på om HBO Max bara är en vånning högre än Paramount+ men att de alltid kommer stanna på den våningen och inte gå till nästa våning.

gstone

Citat från: Tecknad Film skrivet  7 januari 2022 kl. 12:02:27
Är det någon som vet om Samuraj Jack säsong 5 någonsin dubbades till Svenska?

Måste allt dubbas ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Goliat

Citat från: gstone skrivet 21 januari 2022 kl. 17:08:54
Måste allt dubbas ?

Om man har nostalgivärde för svenska 4 säsongerna så vill man se sista på svenska också, så ja.

Samlaren

Är det förtidigt än att ge HBO Max ett botten betyg när det gäller animerade serier?

Inga äldre titlar eller titlar från Tidig 2000tal och av nyare titalar så saknas blandannat Scooby och Shaggy Spanar vidare och Scooby Doo och Mysteriegänget somden sist nämnda ska  vara lättast för dem att fixa.

Vad håller dem på med? På 3månader har de inte laggt till så mkt på animerat fronten.

Scoobydoofan1

Citat från: Samlaren skrivet  7 februari 2022 kl. 14:59:41
Är det förtidigt än att ge HBO Max ett botten betyg när det gäller animerade serier?

Inga äldre titlar eller titlar från Tidig 2000tal och av nyare titalar så saknas blandannat Scooby och Shaggy Spanar vidare och Scooby Doo och Mysteriegänget somden sist nämnda ska  vara lättast för dem att fixa.

Vad håller dem på med? På 3månader har de inte laggt till så mkt på animerat fronten.
Är dom så långsamma? Är inte förvånad med hur dom har hanterat norden.