Josefin

OBS! På grund av missbruk kan gäster inte längre skriva inlägg på forumet. Vi ber dig därför att registrera dig som medlem på forumet - det går på 30 sekunder och är givetvis gratis, och sen kan du fortsätta skriva inlägg som vanligt igen. Tack för visad förståelse.

Författare Ämne: Religion  (läst 1337 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad JRL

• Juniormedlem
  • **
  • Antal inlägg: 74
    • Visa profil
SV: Religion
« Svar #30 skrivet: 22 november 2021 kl. 00:01:17 »
På några andra forum där jag brukar läsa står det i reglerna: Inga kontroversiella politiska, sociala, eller religiösa diskussioner. Det är en bra regel för forum som inte i första hand är ämnat åt såna frågor, men det är givetvis Daniel själv som bestämmer reglerna för det här forumet.

Såna här diskussioner tjänar inte till någonting annat än att skapa osämja. Det är en sak om det är osämja som på något sätt har med dubbning att göra, det tror jag att de flesta av oss kan leva med (inom rimliga gränser), men det här känns bara onödigt.

Det här känns inte som rätt forum för den här typen av diskussioner. Låt det här forumet få vara en fristad för oss som är intresserade av dubbning. De som vill diskutera religion har massor av andra bättre lämpade forum för det.

Utloggad Daniel Hofverberg

• Administratör
  • Antal inlägg: 12 094
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Religion
« Svar #31 skrivet: 22 november 2021 kl. 00:08:29 »
Off-topic-tavlan har jag inget emot diskussioner om religion, för hela vitsen med den tavlan är just att det ska handla om något annat än dubbning, filmer, TV-serier eller populärkultur. Så här får och kan i stort sett vad som helst diskuteras, bara man håller sig på en någorlunda sansad nivå. :)

Men givetvis ska man som alltid undvika personangrepp, personliga påhopp, mobbning och dylikt; liksom allt som är uppenbart olagligt enligt svensk lag.