Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Röster till diverse karaktärer i Disneys filmer och tv-serier

Startat av TonyTonka, 16 juli 2016 kl. 19:53:30

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Vem spelar Piratprinsessan i Jake och Piraterna i Landet Ingenstans?

Disneyfantasten

Citat från: TonyTonka skrivet 16 juli 2016 kl. 21:18:12
Jag har till detta inlägget bifogat
röstprover på de karaktärerna som jag hade möjlighet att fixa röstprover på. Jag skulle bli tacksam om någon som har tillgång till de andra filmerna/tv-serierna lade upp röstprov på de karaktärerna jag efterlyste rösten på. :)

Gammalt svar men jag har just lyssnat om på ljudklippet med Chef Bounce i Skönheten och Odjuret och tycker att rösten låter bekant...

Någon som vet vem det kan vara?

Disneyfantasten

Vilka spelar Spisen, LePlumbe, Tubaloo, Tres, Chaude, Concertina, Bålskål, Frappe och Äggvisp i Belles Magiska Värld? (har fortfarande inte sett filmens svenska dubbning så det är därför jag frågar för jag har varken tillgång till VHS eller DVD-utgåvan)

gstone

Vilka spelat Klarabella Ko , Vesslorna ,Kungen och Präst-Ugglan i omdubbningen av PRINSEN OCH TIGGARPOJKEN ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet  1 december 2021 kl. 12:54:00
Vilka spelat Klarabella Ko , Vesslorna ,Kungen och Präst-Ugglan i omdubbningen av PRINSEN OCH TIGGARPOJKEN ?

Klarabella spelas av Anna Norberg i omdubbningen, alltså samma person som också gjorde rollen i Hos Musse på den tiden!  ;) (likaså spelas också Klasse Häst av Robert Dröse)

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet  1 december 2021 kl. 12:56:18
Klarabella spelas av Anna Norberg i omdubbningen, alltså samma person som också gjorde rollen i Hos Musse på den tiden!  ;) (likaså spelas också Klasse Häst av Robert Dröse)

Sen spelas Präst-Ugglan av Bo Maniette i omdubbningen.

Disneyfantasten

Någon som vet vilka som spelar karaktärerna Heff, Steff och Kessie i KM Studios avsnitt av Nya Äventyr Med Nalle Puh från 1990-talet? (jag har inte sett avsnittet på år och dar så därför vet jag inte)

(för i MediaDubbs version spelas de av Hans Lindgren, Andreas Nilsson och Lena Ericsson och i KM Studios 2000-talsdubbning spelas de av Johan Hedenberg, Niclas Ekholm och Jenny Wåhlander)

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet  3 april 2022 kl. 22:55:13
Någon som vet vilka som spelar karaktärerna Heff, Steff och Kessie i KM Studios avsnitt av Nya Äventyr Med Nalle Puh från 1990-talet? (jag har inte sett avsnittet på år och dar så därför vet jag inte)

(för i MediaDubbs version spelas de av Hans Lindgren, Andreas Nilsson och Lena Ericsson och i KM Studios 2000-talsdubbning spelas de av Johan Hedenberg, Niclas Ekholm och Jenny Wåhlander)

MediaDubbs röster är bättre :D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet  3 april 2022 kl. 22:55:13
Någon som vet vilka som spelar karaktärerna Heff, Steff och Kessie i KM Studios avsnitt av Nya Äventyr Med Nalle Puh från 1990-talet? (jag har inte sett avsnittet på år och dar så därför vet jag inte)

(för i MediaDubbs version spelas de av Hans Lindgren, Andreas Nilsson och Lena Ericsson och i KM Studios 2000-talsdubbning spelas de av Johan Hedenberg, Niclas Ekholm och Jenny Wåhlander)
Jag tror att Kessie bara dyker upp i ett enda avsnitt av de som dubbades av KM Studio på 90-talet. Jag minns tyvärr inte vem som spelade henne men det finns ju en chans att det även här ska det vara Lena Ericsson.

Disneyfantasten

#249
Citat från: Steffan Rudvall skrivet  3 april 2022 kl. 23:05:48
Jag tror att Kessie bara dyker upp i ett enda avsnitt av de som dubbades av KM Studio på 90-talet. Jag minns tyvärr inte vem som spelade henne men det finns ju en chans att det även här ska det vara Lena Ericsson.

Jag vill också minnas att Kessie bara framträdde i ett avsnitt dubbat av KM på 1990-talet...

Nu var det som sagt så längesedan jag såg avsnittet att jag inte minns rösterna i den, men som du säger finns det en möjlighet att Lena Ericssom kanske gjorde rollen igen eftersom hon fortsatte som Anki i DuckTales... (vi kan iallafall utesluta Nalle Puh, Tiger, Nasse och Kanin som vid det här laget garanterat lär ha haft samma röster som i andra avsnitt dubbade på den tiden)

Förresten kanske lite brytande från ämnet, rätta mig gärna om jag har fel, men som jag förstått det när det gäller Farbror Joakim och Knattarna i Jakten På Den Försvunna Lampan, Filmen om Nalle Puh, Nalle Puh Jullovet, Nothing But The Tooth/Gone With The Wind, Vattenankor och Nalle Puh och Jakten På Christoffer Robin så reste skådespelarna till Karlskoga för inspelningen?

Förresten vet någon vilka som spelar Borgmästaren, Kaptenen på skeppet, Fiskarna, Butiksinnehavaren, Mannen med visir, Gamle Skökaptenen, Äggmannen och Cementmannen i Peter och Draken Elliot? (samt vem Gunnar Ernblad spelar i den)

Och jo, jag vet att Gunnar medverkar i filmen för det står nämligen här;

https://www.dubbningshemsidan.se/skadespelarindex/Gunnar_Ernblad/

Synd att Gunnar inte längre är i livet, annars hade man kunnat fråga honom vem han spelar...  :(

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet  4 april 2022 kl. 21:09:40

Förresten kanske lite brytande från ämnet, rätta mig gärna om jag har fel, men som jag förstått det när det gäller Farbror Joakim och Knattarna i Jakten På Den Försvunna Lampan, Filmen om Nalle Puh, Nalle Puh Jullovet, Nothing But The Tooth/Gone With The Wind, Vattenankor och Nalle Puh och Jakten På Christoffer Robin så reste skådespelarna till Köpenhamn för inspelningen?


Varför reste skådespelarna till Köpenhamn för inspelningen ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet  4 april 2022 kl. 21:15:51
Varför reste skådespelarna till Köpenhamn för inspelningen ?

Förlåt, blandade ihop städerna, det skulle stå Karlskoga!  :-[

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet  4 april 2022 kl. 21:54:17

Tänkte väl det ;)

Däremot KAN ensemblena i Anastasia och Taran och Den Magiska Kitteln ha rest till Danmark för inspelningen, såvida inte Stockholms-skådespelarna spelade in hos Eurotroll förstås...

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet  4 april 2022 kl. 22:00:10
Däremot KAN ensemblena i Anastasia och Taran och Den Magiska Kitteln ha rest till Danmark för inspelningen, såvida inte Stockholms-skådespelarna spelade in hos Eurotroll förstås...

Det kan du ha rätt i.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.