Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Mary Poppins Kommer Tillbaka

Startat av Disneyfantasten, 19 augusti 2018 kl. 20:06:48

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

TBT_STR_QR

Står det vem som gör rösten till Mary Poppins?
Dubbningshemsidan DISCORD:
https://discord.gg/TwgqftwGxC

gstone

Citat från: TBT_STR_QR skrivet 26 december 2018 kl. 18:05:43
Står det vem som gör rösten till Mary Poppins?

Annika Helritz

Och Lucas Kruger är Jack.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Jag ÄLSKAR sången "När allt känns lätt"

Melodin påminner om "Let's go fly a kite"
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 26 december 2018 kl. 18:20:28
Annika Helritz

Och Lucas Kruger är Jack.

Är det verkligen sant att Annika Herlitz är Elsa?

Disneyfantasten

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 21 december 2018 kl. 12:46:15
Jag tror inte att Myrra blev underkänd. Hennes röst kanske har förändrats eftersom hon nu är 52 år. Eller så ville hon kanske inte göra rösten igen.


Egentligen stavas det Liv Mjönes men det spelar ingen roll ;)

Jag tvivlar starkt på att Malmbergs röst skulle ha förändrats så mycket, trots allt har hon ju spelat Prinsessan Jasmine i 25 år! Dessutom så ska ju Mary Poppins föreställas att vara äldre än både Lena, Jasmine, Megara och Ariel!

(även Lizette Pålsson, som nu är 51, har fortsatt med Askungen i nästan 20 års tid, likaväl som Sofia Källgren var 22 när hon spelade in Belles repliker 1992 och har fortsatt sedan dess)

Därmed tror jag att hon sannolikt tackade nej...

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 26 december 2018 kl. 20:54:47
Jag tvivlar starkt på att Malmbergs röst skulle ha förändrats så mycket, trots allt har hon ju spelat Prinsessan Jasmine i 25 år! Dessutom så ska ju Mary Poppins föreställas att vara äldre än både Lena, Jasmine, Megara och Ariel!

(även Lizette Pålsson, som nu är 51, har fortsatt med Askungen i nästan 20 års tid, likaväl som Sofia Källgren var 22 när hon spelade in Belles repliker 1992 och har fortsatt sedan dess)

Därmed tror jag att hon sannolikt tackade nej...

Dubbare hon ens längre ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 26 december 2018 kl. 20:56:31


Dubbare hon ens längre ?

Hon var med som Jasmine i inslaget Röjar-Ralf Kraschar Internet som visades på Kalle Anka och Hans Vänner Önskar God Jul!  ;)

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 26 december 2018 kl. 21:04:30
Hon var med som Jasmine i inslaget Röjar-Ralf Kraschar Internet som visades på Kalle Anka och Hans Vänner Önskar God Jul!  ;)

Det tänkt jag inte på men du har rätt.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 21 december 2018 kl. 08:40:54
I vanliga fall är det ju inga som helst problem, då det bör räcka att bara kontakta Disney samma dag som premiären - då medför det ju max någon dags försening med publicering av creditlistor, så inga större nackdelar och fullt överkomligt.

Det är i stort sett bara vid premiärer runt jul som det blir besvärligt och en påtaglig nackdel, då det i värsta fall kan innebära att man får vänta över två veckor och inte får tag i creditlistor förrän 7 - 8 januari... :(

Ursäkta min nyfikenhet; har du sett filmen än? Och isåfall, vad tycker du om den? Hur är dubbningen?

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 31 december 2018 kl. 16:00:01
Ursäkta min nyfikenhet; har du sett filmen än? Och isåfall, vad tycker du om den? Hur är dubbningen?

Jag har sett filmen och jag veta alla röster !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 31 december 2018 kl. 16:37:48
Jag har sett filmen och jag veta alla röster !

Jag menade mer hur Daniel tyckte om dubbningen (ifall han sett den, alltså)

Daniel Hofverberg

Nej, jag har tyvärr inte haft vare sig tid eller möjlighet att se filmen än. Förhoppningsvis kan det bli av under den här veckan...

Tyvärr blev det ingen pressvisning på filmen, då krypteringsnyckeln inte började gälla förrän på julafton; och således ingen chans att hinna se filmen före premiären.

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 31 december 2018 kl. 23:04:58
Nej, jag har tyvärr inte haft vare sig tid eller möjlighet att se filmen än. Förhoppningsvis kan det bli av under den här veckan...

Tyvärr blev det ingen pressvisning på filmen, då krypteringsnyckeln inte började gälla förrän på julafton; och således ingen chans att hinna se filmen före premiären.

Så synd, men förhoppningsvis kanske du hinner se filmen före mig...? (jag har iallafall bestämt mig för att köpa biljetter på nu på lördag för att sedan se filmen på söndag!)

Men förhoppningsvis blir det väl ändå en pressvisning på Röjar-Ralf Kraschar Internet?

Daniel Hofverberg

Citat från: Disneyfantasten skrivet 31 december 2018 kl. 23:14:25
Men förhoppningsvis blir det väl ändå en pressvisning på Röjar-Ralf Kraschar Internet?
Jag hoppas det. :)

Daniel Hofverberg

Citat från: Alexander skrivet 25 december 2018 kl. 08:26:10
Det ska bli intressant ifall familjen heter Banks eller Back i uppföljaren på svenska.
Efternamnet de fick i den äldre svenska dubbningen.

I Saving Mr.Banks blev det familjen Banks och hittills ser jag i beskrivningar till uppföljaren att det står endast familjen Banks också.
Nu har jag precis fått creditlistan av Disney Character Voices, och att döma av den heter familjen Banks tydligen Back i den svenska dubbningen, precis som i dubbningen av originalfilmen.

Jag har inte sett filmen än, men jag förutsätter att creditlistan överensstämmer med verkligheten.

Ett egendomligt och ologiskt namn, men Robert Cronholt (som översatte den nya filmen) hade väl inte så mycket till val än att bibehålla namnet från den gamla dubbningen...

Jag håller på att skriva av den väldigt långa creditlistan nu (vilket tar lite tid, då den innehåller separata sångcredits till alla 14 sånger i filmen), och hoppas kunna publicera listan på sajten inom 1 - 2 dagar. :)