Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Dåliga Disneylåtar

Startat av MOA, 3 december 2021 kl. 21:00:30

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

moviefan

Människa igen och Morgonrapport e dåliga, de andra låtarna från Skönheten och Odjuret samt LK är mycket bra.  

Steffan Rudvall

Citat från: moviefan skrivet 20 mars 2023 kl. 20:10:21Människa igen och Morgonrapport e dåliga, de andra låtarna från Skönheten och Odjuret samt LK är mycket bra. 
Människa igen är dock en originalsång som inte kom med därför är den ändå lite bättre än Morgonrapport som inte hör hemma egentligen.

Elios

Vill poöngtera den är inte en dålig låt tycker jag inte men jag tycker faktiskt att En värld fylld av liv är så överskattad och folk säger ofta den är den bästa Disney låten? Jaha varfan då!? Liksom min absoluta favorit Disney låt någonsin, är också med i samma film, nämligen Lejonkungen och den är ju hästlängder bättre och likaså med Snart är det jag som är kung, Var Beredd, Hakuna Matata etc.
Så varför så överskattad egentligen!? ^^

Lilla My

Citat från: Elios skrivet 25 mars 2023 kl. 13:31:41Vill poöngtera den är inte en dålig låt tycker jag inte men jag tycker faktiskt att En värld fylld av liv är så överskattad och folk säger ofta den är den bästa Disney låten? Jaha varfan då!?
Finns många anledningar till att Circle of Life är en så jävla bra låt. De afrikanska vibe'sen och bara det faktum att intro-sången spelades in en enda gång och satt direkt är så fantastiskt häftigt och jag älskar det! Hela den låten gav mig en kärlek till Afrika redan när jag var liten.


Men jag tycker att ska man verkligen förstå varför Circle of Life är så powerful ska man se musikal-versionen:



Will Siv

Citat från: Lilla My skrivet 25 mars 2023 kl. 14:11:10Finns många anledningar till att Circle of Life är en så jävla bra låt. De afrikanska vibe'sen och bara det faktum att intro-sången spelades in en enda gång och satt direkt är så fantastiskt häftigt och jag älskar det! Hela den låten gav mig en kärlek till Afrika redan när jag var liten.


Men jag tycker att ska man verkligen förstå varför Circle of Life är så powerful ska man se musikal-versionen:

Kan du inte respektera andras åsikter?

Lilla My

Citat från: Will Siv skrivet 25 mars 2023 kl. 14:17:52Kan du inte respektera andras åsikter?
Vem har sagt att jag inte gör det..? Vad i det jag publicerade var respektlöst?

Dubintrested

Jan Åström är inte alls dålig men sången är inte bra

MOA

Citat från: Dubinterested skrivet 27 mars 2023 kl. 23:43:58Jan Åström är inte alls dålig men sången är inte bra
Jan Åström GÖR så att låten blir BRA

Dubintrested

Citat från: Dubinterested skrivet 27 mars 2023 kl. 23:43:58Jan Åström är inte alls dålig men sången är inte bra
Jag uttryckte mig klumpigt Jan Åström sjunger sången bra men sången i sig är inte bra alltså låten