Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

SkyShowtime

Startat av Samlaren, 6 maj 2022 kl. 17:17:15

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Ja, det är absolut en hel del från Paramount+ och Peacock i USA som saknas på SkyShowtime i Sverige - förhoppningsvis blir det bättre framöver.

Däremot är det mycket glädjande att SkyShowtime nu har tagit över några av de nordiska HBO-serier som försvann från HBO Max helt utan förvarning i maj ifjol och som sedan dess har lyst med sin frånvaro (och aldrig heller släppts på fysiska medier eller som VoD). Närmare bestämt finns nu svenska Lust och Björnstad samt norska Beforeigners, och under juni släpps även norska Kamikaze. :)
(Fortfarande saknas HBOs första nordiska serie, Lukas Moodysons Gösta från 2019, som också försvann från HBO Max ifjol somras - den har väl visserligen många redan hunnit se innan den försvann, men jag hoppas att även den kan dyka upp på SkyShowtime framöver; den är väl värd att se)

Tyvärr släpps dock bara ett avsnitt i veckan, så det kommer dröja innan alla avsnitt av serierna finns, men bara att någon har tagit över HBO Max-serierna som togs bort och gick upp i rök helt utan förvarning är väldigt positivt. Jag hade själv precis påbörjat säsong 2 av Beforeigners och hade precis tänkt påbörja Lust när båda två försvann, och Lust hann ju till råga på allt bara finnas i ett par månader på HBO Max innan den försvann.

Den spanska HBO-serien One Way or Another (Por H o por B), som också försvann från HBO Max samtidigt ifjol, släpptes förra månaden på SkyShowtime.

Så det är mycket glädjande att de försvunna serierna från HBO Max äntligen dyker upp någon annanstans, och det kan nog SkyShowtime vinna en del abonnenter på. Inte minst är det nog många som velat se Lust, som vann pris för bästa komediserie på Kristallen-galan i höstas men som vid det laget redan hade försvunnit från HBO Max och inte gick att se någonstans alls...

gstone

Vad jag önskar att dom hade nya Monsters High ! :'(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Samlaren

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 31 maj 2023 kl. 20:52:34Ja, det är absolut en hel del från Paramount+ och Peacock i USA som saknas på SkyShowtime i Sverige - förhoppningsvis blir det bättre framöver.

Däremot är det mycket glädjande att SkyShowtime nu har tagit över några av de nordiska HBO-serier som försvann från HBO Max helt utan förvarning i maj ifjol och som sedan dess har lyst med sin frånvaro (och aldrig heller släppts på fysiska medier eller som VoD). Närmare bestämt finns nu svenska Lust och Björnstad samt norska Beforeigners, och under juni släpps även norska Kamikaze. :)
(Fortfarande saknas HBOs första nordiska serie, Lukas Moodysons Gösta från 2019, som också försvann från HBO Max ifjol somras - den har väl visserligen många redan hunnit se innan den försvann, men jag hoppas att även den kan dyka upp på SkyShowtime framöver; den är väl värd att se)

Tyvärr släpps dock bara ett avsnitt i veckan, så det kommer dröja innan alla avsnitt av serierna finns, men bara att någon har tagit över HBO Max-serierna som togs bort och gick upp i rök helt utan förvarning är väldigt positivt. Jag hade själv precis påbörjat säsong 2 av Beforeigners och hade precis tänkt påbörja Lust när båda två försvann, och Lust hann ju till råga på allt bara finnas i ett par månader på HBO Max innan den försvann.

Den spanska HBO-serien One Way or Another (Por H o por B), som också försvann från HBO Max samtidigt ifjol, släpptes förra månaden på SkyShowtime.

Så det är mycket glädjande att de försvunna serierna från HBO Max äntligen dyker upp någon annanstans, och det kan nog SkyShowtime vinna en del abonnenter på. Inte minst är det nog många som velat se Lust, som vann pris för bästa komediserie på Kristallen-galan i höstas men som vid det laget redan hade försvunnit från HBO Max och inte gick att se någonstans alls...
Håller med dig att det är bra att någon tjänst plockar upp dem. Men angående utbudet så undrar jag om de har en plan eller bara använder marknaden utanför USA som en marknadsförings plats. Kan också vara svårare inom EU att få till avtal. Men en sak undrar jag om Paramount i USA äger SkyShowtime eller om SkyShowtime är ett mellan företag mellan ViaCom och de som äger Peacock. då måste mellan företagen köpa in rättigheter från huvudföretagen och på det sättet är det svårare och kräver mer premunanter. Jag tänker som en mellan hand som egentligen inte har en koppling till de båda företagen men som funkar som en länk mellan dem. Men som måste betala för leveransen i det här fallet rättigheterna till serierna och filmerna (Därför så finns inte SpyKids filmerna dubbade där som ett exempel) (och som ett annat exempel så har vi visa serier som kräver säsongs rättigheter så därför saknar de säsonger och i deras egna mun så heter det att de inte har planer att ta in flera säsonger) 

gstone

Det är något väldigt kontigt som pågår med SkyShowtime ???

Jag behöver svar !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 14 juli 2023 kl. 12:46:49Det är något väldigt kontigt som pågår med SkyShowtime ???

Jag behöver svar !
Vad är det som pågår då?

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 14 juli 2023 kl. 12:51:33Vad är det som pågår då?
Vilken film som jag än går in på står det att deb har svenskt tal !?

Till och vuxen filmer som Top Gun Mavrick och Nope !

Vad är det egentligen som på går ? ???
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: gstone skrivet 14 juli 2023 kl. 12:54:59Vilken film som jag än går in på står det att deb har svenskt tal !?

Till och vuxen filmer som Top Gun Mavrick och Nope !

Vad är det egentligen som på går ? ???
Nu hat löst det !

Det svenska talet dom skrev om var syntolkning för blinda  ;D ;D >:(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 14 juli 2023 kl. 18:58:42Nu hat löst det !

Det svenska talet dom skrev om var syntolkning för blinda  ;D ;D >:(
Svensk syltolkning på allt? Det är ju riktigt bra i såna fall.

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 14 juli 2023 kl. 19:05:57Svensk syltolkning på allt? Det är ju riktigt bra i såna fall.
Allt som jag undersökt.

Utom Jakten på den försvunna skaten.


Men den kanske är på Disney Plus.

Det inte helt lätt att veta med sätt TVn funkar på  ;) 
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Mathilda Gustafsson

Deras säsongsordningar på till exempel iCarly är helt obegripliga. Det finns ingen säsong 2 alls och det som sägs vara säsong 3 är säsong 4. Det som sägs vara säsong 4 är säsong 5 och det som säg svara säsong 5 är säsong 6. Ingen logik i det hela och Vad hände med de faktiska säsong 2 och 3?

Mathilda Gustafsson

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 29 december 2023 kl. 22:07:04Deras säsongsordningar på till exempel iCarly är helt obegripliga. Det finns ingen säsong 2 alls och det som sägs vara säsong 3 är säsong 4. Det som sägs vara säsong 4 är säsong 5 och det som säg svara säsong 5 är säsong 6. Ingen logik i det hela och Vad hände med de faktiska säsong 2 och 3?
Det blev ännu värre, halloweenspecialens svenska ljudspår är inte ens svenska och det norska ljudet spåret är också det polska.

Scoobydoofan1

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 30 december 2023 kl. 01:39:06Det blev ännu värre, halloweenspecialens svenska ljudspår är inte ens svenska och det norska ljudet spåret är också det polska.
På tal om det vad händer med dom andra serierna? från den perioden? har dom svensk dubbning?

Daniel Hofverberg

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 24 mars 2024 kl. 09:16:11På tal om det vad händer med dom andra serierna? från den perioden? har dom svensk dubbning?
Vilka serier syftar du på? De Nickelodeon-serier jag kollat på har haft svensk dubbning, men jag har av förståeliga skäl inte provat spela upp varenda avsnitt av varenda serie som finns...

Scoobydoofan1

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 24 mars 2024 kl. 10:38:32Vilka serier syftar du på? De Nickelodeon-serier jag kollat på har haft svensk dubbning, men jag har av förståeliga skäl inte provat spela upp varenda avsnitt av varenda serie som finns...
Serierna som var populära i början och när Nickelodeon visades i Sverige då, Drake & Josh, All That, dom serierna som visades på Nickelodeon i repris.