Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Serie om Basketspelande kängurur?

Startat av Gäst, 4 maj 2016 kl. 08:54:44

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Gäst

Jag kommer ihåg en serie rån min barndom om ett gäng Basketspelande kängurur, mer eller mindre en Turtles-klon med sporttema om jag minns den rätt. Jag undrar om någon känner till om denna serie sänts i Sverige? Jag såg den i Norge nån gång i början av 00-talet och några svenska kompisar verkar ha känt igen den, men jag har aldrig sett den på svensk tv. Jag lyckades hitta ett Norskt avsnitt på Youtube:
https://www.youtube.com/watch?v=08MlPMM9qfs


Den information jag lyckats få fram om den är att det är en fransk serie som sändes mellan 1995 och 2000, och dess originaltiten var tydligen "Kangoo" känner någon mer än mig igen serien?

Daniel Hofverberg

Jag kommer ihåg Kangoo, och minns att jag sett ett fåtal avsnitt av serien. Var och när kan jag dock inte svära på...

I slutet av 1990-talet och början av 2000-talet hade jag tillgång till de flesta norska TV-kanaler, så därför är det mycket möjligt att det faktiskt var på TV2 Norge jag såg den. Då jag tycker att det norska introt låter bekant skulle jag rentav tro att det var på TV2 Norge hellre än på någon svensk kanal...

Elios

Dubbades inte denna alls?
För jag känner med igen det lite faktiskt. 
Med dessa kängurur som spelar basket.