Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Frågor om dubbningar

Startat av Disneyfantasten, 29 april 2023 kl. 21:50:05

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  8 mars 2024 kl. 08:55:07Den stora skillnaden är att Nickelodeon hade svensk text vid program som inte var dubbade (och i undantagsfall fortfarande). När Cartoon Network hade odubbade program, så var dessa på engelska utan text; d.v.s. varken dubbning eller textning.
Man kan göra många teorier om varför detta var fallet,
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

MOA

Är det en coincidens att Andreas Nilsson spelade Rosa Pantern i CD-Rom spelen efter att han medverkade i Rosa Pantern På Språng Igen?

gstone

Vem brukar spela den här hönan från Ture Tupp kortfilmerna på svenska ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet  9 mars 2024 kl. 18:09:25Vem brukar spela den här hönan från Ture Tupp kortfilmerna på svenska ?
Det minns jag tyvärr inte, var längesedan jag senast såg något avsnitt av Looney Tunes, men jag har ett minne av att Olli Markenros spelar ledarhunden (en bulldog) i ett hund-gäng som är på Snurre i en kortfilm, han spelar även en noshörning i början av ett avsnitt som utspelar sig på ett zoo samt en räv i en annan kortfilm, Mikael Roupé spelar en tiger i samma avsnitt som noshörningen och zoot.

Lillefot

Citat från: gstone skrivet  9 mars 2024 kl. 18:09:25Vem brukar spela den här hönan från Ture Tupp kortfilmerna på svenska ?
Det beror på vilken dubbningstudio det rör sig om.

Om du menar Sun Studio så är min första gissning att det bör vara Gizela Rasch eller Lena Ericsson.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

gstone

Citat från: Lillefot skrivet  9 mars 2024 kl. 18:21:52Om du menar Sun Studio så är min första gissning att det bör vara Gizela Rasch eller Lena Ericsson.
Det var Sun jag meanrde,

Och detta var min gissing med ;)
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

MOA

Om Johan Hedenberg återvände som Heffer i Fasta Rutiner, varför spelade han inte Mrs Bighead där?

Disneyfantasten

Nu när det gått ett ganska bra tag sedan sist;

@Oscar Isaksson , hur långt har du kommit?  :)

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 12 mars 2024 kl. 21:35:47Vem är röst åt Mr. Magoo på svenska ?
Var då? Har Mr. Magoo verkligen dubbats till svenska i något sammanhang...?

De gamla klassiska kortfilmerna var i alla fall i textad originalversion när de sändes på TV3 på 1990-talet.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 12 mars 2024 kl. 21:45:49Var då? Har Mr. Magoo verkligen dubbats till svenska i något sammanhang...?

De gamla klassiska kortfilmerna var i alla fall i textad originalversion när de sändes på TV3 på 1990-talet.
Det fanns vhs av The Famous Adventures of Mr. Magoo  som ska ha svenskt tal ;)
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: gstone skrivet 12 mars 2024 kl. 22:30:50Det fanns vhs av The Famous Adventures of Mr. Magoo  som ska ha svenskt tal ;)
Dom har nog bara textade förresten.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

MOA

Dubbade Gunnar Ernblad något 2019?

Lillefot

Citat från: MOA skrivet 12 mars 2024 kl. 23:31:20Dubbade Gunnar Ernblad något 2019?
Tja, han spelade sultanen i nyinspelningen av Aladdin.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

MOA

Citat från: Lillefot skrivet 13 mars 2024 kl. 00:35:01Tja, han spelade sultanen i nyinspelningen av Aladdin.
Tråkigt att han inte återvände som Mr Bighead i Static Cling men Göran Berlander är en bra ersättare

gstone

Vad är det för konstig dubbning Scooby-Doo och Ghoulskolan har där man läser upp högt vilka som är med i credits i början ? ;D

Var detta Ted Turnes påhitt ? ::)
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.