Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Dataspel

Startat av TonyTonka, 24 maj 2009 kl. 20:35:11

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

TonyTonka

Citat från: Richardo skrivet 29 oktober 2018 kl. 14:09:09
Någon som har creditlistan för Harry Potter-spelen

Det enda jag vet är några röster i Harry Potter och hemligheternas kammare, som jag identifierat via Psykakutens Gejmtajm-avsnitt med spelet.

Lucas Krüger - Ron Weasley och Draco Malfoy
Torsten Wahlund - Gyllenroy Lockman
Maria Rydberg - Missnöjda Myrtle
Adam Fietz - Hagrid
Ole Ornered - Professor Filtwick (har jag för mig)

Sedan har jag sett att IMDB nämnt några av de svenska rösterna (dock endast skådespelaren och inte karaktären) på IMDB-sidan för första Harry Potter-spelet. ^^
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

TonyTonka

I helgen köpte jag Atlantis: Eldprovet på ett Second Hand, baserat på Disneys film. De rösterna jag minns från manualen (ska ta mig en närmare titt när jag kommer hem från jobbet) är:

Sven-Bertil Taube
Sara Sommerfeld
Mikael Persbrandt
Anders Öjebo
Anki Albertsson

Jag minns tydligt att Linus Wahlgren inte stod med i manualen, så Milo måste ha en annan röst i spelet. Jag har dock tyvärr inte möjlighet att spela det just nu, då min cd-enhet inte fungerar längre. :(
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Disneyfantasten

Citat från: TonyTonka skrivet  6 december 2018 kl. 10:01:33
I helgen köpte jag Atlantis: Eldprovet på ett Second Hand, baserat på Disneys film. De rösterna jag minns från manualen (ska ta mig en närmare titt när jag kommer hem från jobbet) är:

Sven-Bertil Taube
Sara Sommerfeld
Mikael Persbrandt
Anders Öjebo
Anki Albertsson

Jag minns tydligt att Linus Wahlgren inte stod med i manualen, så Milo måste ha en annan röst i spelet. Jag har dock tyvärr inte möjlighet att spela det just nu, då min cd-enhet inte fungerar längre. :(

Har Milo bytt röst i spelet!? Nu blir det väl ändå för mycket... Atlantis är ju knappast någon av de populäraste filmerna hos Disney och hör inte heller till mina favoriter (inte för att jag tycker illa om den, men faktum kvarstår att den inte alls kommer upp i samma klass som de flesta andra filmer från Disney & Pixar, men överlag tycker jag ändå att det är en hyfsad film) så att en karaktär därifrån ska byta röst känns för mycket från min sida, jag undrar om Mrs Packard också hade en annan röst i Hos Musse... (även om jag inte gillar Atlantis 2 så var det ändå bra att rösterna från första filmen återkom, samma sak tycker jag med Pocahontas 2, som är den näst sämsta Disney-uppföljaren efter den förstnämnda, men det är ändå bra att rösterna från första filmen återkom)

Nåväl, till saken; Jag har älskat Magnus och Myggan sedan jag var liten och jag har saknat det så mycket, jag tycker att spelen Den Stora Skattjakten, Herr Skurkssons Hämnd och Herr Skurkssons Skugga är de mest spännande av alla spelen... (jag hade aldrig den sistnämnda, men jag vill minnas att jag sett det uppladdat på YouTube på både engelska och danska, plus att jag spelade det i 30 gratis minuter, jag har länge letat efter Skurkssons Skugga i Second Hand affärer men har inte lyckats hitta än)

I vilket fall, här är iallafall Den Stora Skattjakten som någon person laddade upp för (åtminstone i skrivande stund) 3 månader sedan; www.youtube.com/watch?v=OJrBl59udMg
(personen som laddade upp det skrev i beskrivningen att spel 3 & 4 (alltså Skurkssons Hämnd och Skurkssons Skugga) så småningom kommer att hamna där och Den Stora Skattjakten var spel 2)

De svenska rösterna i dessa spel görs av Andreas Nilsson och Annica Smedius! (vill även minnas att Irene Lindh var berättare i Skurkssons Hämnd)

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet  6 december 2018 kl. 10:48:23
Har Milo bytt röst i spelet!? Nu blir det väl ändå för mycket... Atlantis är ju knappast någon av de populäraste filmerna hos Disney och hör inte heller till mina favoriter (inte för att jag tycker illa om den, men faktum kvarstår att den inte alls kommer upp i samma klass som de flesta andra filmer från Disney & Pixar, men överlag tycker jag ändå att det är en hyfsad film) så att en karaktär därifrån ska byta röst känns för mycket från min sida, jag undrar om Mrs Packard också hade en annan röst i Hos Musse... (även om jag inte gillar Atlantis 2 så var det ändå bra att rösterna från första filmen återkom, samma sak tycker jag med Pocahontas 2, som är den näst sämsta Disney-uppföljaren efter den förstnämnda, men det är ändå bra att rösterna från första filmen återkom)

Nåväl, till saken; Jag har älskat Magnus och Myggan sedan jag var liten och jag har saknat det så mycket, jag tycker att spelen Den Stora Skattjakten, Herr Skurkssons Hämnd och Herr Skurkssons Skugga är de mest spännande av alla spelen... (jag hade aldrig den sistnämnda, men jag vill minnas att jag sett det uppladdat på YouTube på både engelska och danska, plus att jag spelade det i 30 gratis minuter, jag har länge letat efter Skurkssons Skugga i Second Hand affärer men har inte lyckats hitta än)

I vilket fall, här är iallafall Den Stora Skattjakten som någon person laddade upp för (åtminstone i skrivande stund) 3 månader sedan; www.youtube.com/watch?v=OJrBl59udMg
(personen som laddade upp det skrev i beskrivningen att spel 3 & 4 (alltså Skurkssons Hämnd och Skurkssons Skugga) så småningom kommer att hamna där och Den Stora Skattjakten var spel 2)

De svenska rösterna i dessa spel görs av Andreas Nilsson och Annica Smedius! (vill även minnas att Irene Lindh var berättare i Skurkssons Hämnd)

Jag kom på en sak att tillägga; jag har fortfarande kvar mina Magnus och Myggan spel, men har tyvärr för tillfället ingen PC-spelare och kan därför inte spela dataspel...

Jag har för mig att jag en gång hade en bärbar dator, samt en liten PC-spelare som man kan sätta i via en sladd, men nu vet jag tyvärr inte var den kan vara någonstans...

TonyTonka

Okej, de rösterna från Atlantis: Eldprovet som jag inte kom ihåg på rak arm är:

Eddie Oliva
Gunvor Pontén
Lizette Pålsson
Stefan Ljungkvist
Stefan Berglund
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

E

#95
Kapsyljakt med Anki och Pytte:

Samma som i serien

Monsters Inc: Skrämmarön:

Samma som i filmen

Action Man - Raid on Island X:

Action Man: Andreas Nilsson
Speaker: Kristian Ståhlgren

E

Daniel: Jag tycker detta ämne borde vara i Dubbningar och Röster eftersom man diskuterar röster här ;)

TonyTonka

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 18 december 2018 kl. 21:06:56

Aku Aku: Gunnar Ernblad
Coco: Emelie Clausen
Crunch: Christian Fex
Dr Neo Cortex: Magnus Rongedal
Uka Uka: Per Sandborgh
Nina: Annika Rynger
Dr N-Gin: Andreas Rothlin Svensson
Tiny Tiger: Dick Eriksson

Vem är rösten till Crash?  ???
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

E

Citat från: TonyTonka skrivet  3 januari 2019 kl. 20:14:00
Vem är rösten till Crash?  ???
Han pratar aldrig. Inte i dom andra Crash-spelen heller

E

#99
Jag fick spelet Spyro: Reignited Trilogy på Julafton. Och det är svenskdubbat

Kim Sulocki gör rösten till Spyro

Här är övriga röster:

Dick Eriksson
Mattias Knave
Per Sandborgh
Emelie Clausen
Göran Berlander
Göran Gillinger
Daniel Sjöberg
Christian Fex
Johan Hedenberg
Annica Smedius

E

#100
Om GTA 5 hade dubbats så hade dessa röster passat:

Michael: Göran Engman
Franklin: Swingfly
Trevor: Ole Ornered
Jimmy: Jesper Adefeldt

Kom inte på fler

Olof Mellgren

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 25 januari 2019 kl. 23:38:35
Om GTA 5 hade dubbats så hade dessa röster passat:


Michael: Peter Haber
Franklin: Dogge Doggelito
Trevor: Ole Ornered
Jimmy: Jesper Adefeldt

Kom inte på fler

Nä, Jag tycker att Daniel Sjöberg gör bättre som Trevor.

TonyTonka

Citat från: Erik Dahlberg skrivet  3 februari 2019 kl. 12:30:59
Vilka gör rösterna i dessa spel:

Kapten Sabeltand
Lilla TV-Huset
Jag älskar katter
Stallets Hemlighet
Agartha
Kristallnyckeln
Kalle Anka - Quack Attack
Onsalakorv
Här kommer Pippi Långstrump
Pippi (1995)
Gustaf 2
Tomten och hans vänner
Robinson
Gladiatorerna
Lek o Lär - Minsting

Några av dem har jag lagt upp på min dubbningswiki, men på rak arm kommer jag ihåg följande:


Kalle Anka: Quack Attack

Kalle Anka - Andreas Nilsson
Kajsa Anka - Marie Kühler-Flack
Alexander Lukas - Roger Storm
Oppfinnar-Jocke - Gunnar Uddén
Magica De Hex - Birgitta Fernström
Merlock - Ulf Källvik
Knatte - Monica Forsberg
Björnbuse - Anders Öjebo


Pippi (1996):

Berättaren - Görel Crona
Pippi Långstrump - Emma Järnblad
Annika - Sally Kahn
Tommy - Johan Halldén
Tjuvarna - Jan Sjödin och Ulf Eklund

Här kommer Pippi Långstrump:

Pippi Långstrump - Chanette Rindahl
Annika - Mia Norgren
Tommy - Erik Lundqvist

Onsalakorv:

Inte helt säker, men tror att Korvar spelades av Janne Åström.

Aghartha:

Uppläsare - Thomas Hellberg och Sture Ström


Lek och Lär: Minsting:

Vill minnas att Pelle Carlberg sjunger sångerna.


Robinson:

Bo Maniette gör de flesta rösterna i spelet, liksom många andra spel från Young Genius.

Lilla TV-Huset:

Jag har inte alla medverkande i huvudet, men jag vet att Johanna Westman och Jörgen Lantz medverkar i spelet.

Övriga spel känner jag inte till rösterna i.

https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

E

Citat från: TonyTonka skrivet  3 februari 2019 kl. 17:37:43
Några av dem har jag lagt upp på min dubbningswiki, men på rak arm kommer jag ihåg följande:


Kalle Anka: Quack Attack

Kalle Anka - Andreas Nilsson
Kajsa Anka - Marie Kühler-Flack
Alexander Lukas - Roger Storm
Oppfinnar-Jocke - Gunnar Uddén
Magica De Hex - Birgitta Fernström
Merlock - Ulf Källvik
Knatte - Monica Forsberg
Björnbuse - Anders Öjebo


Pippi (1996):

Berättaren - Görel Crona
Pippi Långstrump - Emma Järnblad
Annika - Sally Kahn
Tommy - Johan Halldén
Tjuvarna - Jan Sjödin och Ulf Eklund

Här kommer Pippi Långstrump:

Pippi Långstrump - Chanette Rindahl
Annika - Mia Norgren
Tommy - Erik Lundqvist

Onsalakorv:

Inte helt säker, men tror att Korvar spelades av Janne Åström.

Aghartha:

Uppläsare - Thomas Hellberg och Sture Ström


Lek och Lär: Minsting:

Vill minnas att Pelle Carlberg sjunger sångerna.


Robinson:

Bo Maniette gör de flesta rösterna i spelet, liksom många andra spel från Young Genius.

Lilla TV-Huset:

Jag har inte alla medverkande i huvudet, men jag vet att Johanna Westman och Jörgen Lantz medverkar i spelet.

Övriga spel känner jag inte till rösterna i.
Tack så mycket :) Undrar om Emma Järnblad är släkt med Bengt Järnblad ???

TonyTonka

Citat från: Erik Dahlberg skrivet  3 februari 2019 kl. 17:42:58
Tack så mycket :) Undrar om Emma Järnblad är släkt med Bengt Järnblad ???

Jag har för mig att det är hans dotter, jag är inte 100% säker dock. ^^
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D