Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Djur som inte talar

Startat av Elios, 4 juli 2019 kl. 05:17:52

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Elios

Hej. Jag tänker mig lite grann att vissa djur talar ju inte i vissa filmer fastän andra gör det och skulle vilja kolla med er vilka ni hade valt skulle göra rösterna till dessa djurkaraktärer som inte talar.

Ta som exempel:

Sabor
Pegasus
Spirit
Dumbo
Bulls-Eye
Abu
Cri-Kee
Meeko
Sven

Ja. Listan kan göras lång. Jag förmodar med att ni känner till dessa karaktärer och varifrån dom kommer ifrån samt vilken film.
Om ni inte vet så får ni väl la fråga.

Jag undrar med lite varför dem inte talar.
Visst säkert inte så hög budget men känns lite konstigt när ett djur kan tala men inte nåt annat!?^^  ???

Anders M Olsson

Citat från: Elios skrivet  4 juli 2019 kl. 05:17:52Jag undrar med lite varför dem inte talar.
Visst säkert inte så hög budget men känns lite konstigt när ett djur kan tala men inte nåt annat!?^^  ???

Det är väl i första hand ett konstnärligt val från fall till fall och inget som man speciellt behöver ligga vaken och grubbla över. Jag tror knappast att budgeten spelar någon roll.

Annars finns en oskriven huvudregel: Djur pratar med andra djur, men inte med människor, såvida det inte finns någon speciell (magisk?) förklaring till att den gränsen överskrids. Det är såklart inget som är hugget i sten, och det finns säkert undantag.

Lämpliga personer att göra röster till djur som inte talar skulle kanske kunna vara Marcel Marceau eller Teller? :)