Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Frågor om dubbningar

Startat av Disneyfantasten, 29 april 2023 kl. 21:50:05

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Vet någon vem som spelar vem i Olivia en annorlunda ren ?
Dom svenska rösterna står på baksidan av fodralet ;)

Men vem spelar vem tror ni.

Det verkar som att dubbningen är gjord i Köpenhamn.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Har den nyare Fantastiska Fyran serien även dubbats till svenska ?

Den som ser ut som en anime ;)
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

Erika

Citat från: gstone skrivet 27 november 2023 kl. 22:50:32Har den nyare Fantastiska Fyran serien även dubbats till svenska ?

Den som ser ut som en anime ;)
Ja, det har den. Sändes för ca 15 år sedan på Cartoon Network. :)

gstone

Citat från: Erika skrivet 28 november 2023 kl. 05:13:49Ja, det har den. Sändes för ca 15 år sedan på Cartoon Network. :)
Intressant 

Vet vi något om dubbningen?
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

Erika

Citat från: gstone skrivet 28 november 2023 kl. 09:33:02Intressant

Vet vi något om dubbningen?
Tyvärr fick jag bara sett ytterst lite av dubbningen (hade inte tillgång till Cartoon Network, utan fick titta hos bekanta), men vill minnas bl. a. Figge Norling och Fredrik Hiller var med. Minns även att dubbningen var bra, även om det var skumt att Thing hette Besten som ju är Beasts gamla svenska namn.

gstone

Citat från: Erika skrivet 28 november 2023 kl. 16:19:06ven om det var skumt att Thing hette Besten som ju är Beasts gamla svenska namn.
Kankse ett misstag
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

A

Har The New Scooby Doo Mysteries dubbats till svenska?

Steffan Rudvall

Citat från: A skrivet 28 november 2023 kl. 22:50:06Har The New Scooby Doo Mysteries dubbats till svenska?
Ja, den visades på TV3 på mitten av 1990-talet.

Warner verkar har köpt loss dubbningen även fast den inte visats på Cartoon Network dock finns några få avsnitt utgivna på Scooby-Doo samlings DVD-utgåvor.

A

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 28 november 2023 kl. 23:03:11Warner verkar har köpt loss dubbningen även fast den inte visats på Cartoon Network 
Varför köpte de den då? Var det någon deal de gjorde med TV3 där de fick även sånt de inte ville ha?

gstone

Citat från: Erika skrivet 28 november 2023 kl. 16:19:06Tyvärr fick jag bara sett ytterst lite av dubbningen (hade inte tillgång till Cartoon Network, utan fick titta hos bekanta), men vill minnas bl. a. Figge Norling och Fredrik Hiller var med. Minns även att dubbningen var bra, även om det var skumt att Thing hette Besten som ju är Beasts gamla svenska namn.
Kan det vara den Fantastic Four serien jag såg på TV som barn 🤔
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

gstone

Citat från: Erika skrivet 28 november 2023 kl. 16:19:06Tyvärr fick jag bara sett ytterst lite av dubbningen (hade inte tillgång till Cartoon Network, utan fick titta hos bekanta), men vill minnas bl. a. Figge Norling och Fredrik Hiller var med. Minns även att dubbningen var bra, även om det var skumt att Thing hette Besten som ju är Beasts gamla svenska namn.
He he Båds Kronk och Kuzco  ;D

Kan det varit KM som gjord dubbningen 🤨
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

Erika

Citat från: gstone skrivet 28 november 2023 kl. 17:13:28Kankse ett misstag
Nja, nu minns inte jag allt från tv-serien, men ett typiskt återkommande tema med Thing (oavsett version) är folk oftast är rädda för honom samt ses som omänsklig... Då kan man köpa resonemanget här, men visst är det ändå konstigt för det är ju ett gammalt svenskt namn på en annan Marvel-figur.

Citat från: gstone skrivet 29 november 2023 kl. 00:40:03Kan det vara den Fantastic Four serien jag såg på TV som barn 🤔
Inte helt omöjligt, tror ingen av de andra tv-serierna har sänds (på svensk tv) efter 1990-talet.

Citat från: gstone skrivet 29 november 2023 kl. 00:41:17He he Båds Kronk och Kuzco  ;D

Kan det varit KM som gjord dubbningen 🤨
Ska dock tilläggas att jag kan minnas fel angående rösterna, det är ju ett tag sedan. :)

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 28 november 2023 kl. 23:03:11Ja, den visades på TV3 på mitten av 1990-talet.

Warner verkar har köpt loss dubbningen även fast den inte visats på Cartoon Network dock finns några få avsnitt utgivna på Scooby-Doo samlings DVD-utgåvor.
Andra säsongen av The New Scooby Doo Mysteries sändes på Cartoon Network under tidigt 2000-tal.

Daniel Hofverberg

Citat från: Erika skrivet 29 november 2023 kl. 13:04:18Andra säsongen av The New Scooby Doo Mysteries sändes på Cartoon Network under tidigt 2000-tal.
Jaså, det var mer än jag visste... Sände de alla avsnitt då?

För det är ju tyvärr bara några avsnitt som har släppts på DVD, som diverse lösryckta solovolymer.

Steffan Rudvall

Citat från: Erika skrivet 29 november 2023 kl. 13:04:18Andra säsongen av The New Scooby Doo Mysteries sändes på Cartoon Network under tidigt 2000-tal.
Andra säsongen? Det finns väl bara en säsong? 

Eller menar du att The New Scooby Doo Mysteries är säsong 2 av The New Scooby and Scrappy-Doo Show?

Erika

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 29 november 2023 kl. 13:07:13Jaså, det var mer än jag visste... Sände de alla avsnitt då?

För det är ju tyvärr bara några avsnitt som har släppts på DVD, som diverse lösryckta solovolymer.

Oj, det minns jag inte. Kommer dock ihåg ha sett bl. a. "Happy Birthday, Scooby-Doo" och "The Nutcracker Scoob".

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 29 november 2023 kl. 13:09:03Andra säsongen? Det finns väl bara en säsong?

Eller menar du att The New Scooby Doo Mysteries är säsong 2 av The New Scooby and Scrappy-Doo Show?
Kom på att det lät konstigt, men precis så är det - säsong 2 av The New Scooby and Scrappy-Doo Show, som heter The New Scooby Doo Mysteries.