Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Disneyfantastens egna "Vem är bäst?" recensioner

Startat av Disneyfantasten, 21 januari 2019 kl. 23:00:54

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 22 september 2021 kl. 14:38:48
Jag kom på en som jag tror hade kunnat passa som Felicia Pigg i eventuell dubbning; Malin Berghagen Nilsson!  :)
Svårt att säga om jag håller med dig eller inte eftersom att karaktärern aldrig har pratat så har man har liksom ingenting att gå på.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 22 september 2021 kl. 14:53:47
Svårt att säga om jag håller med dig eller inte eftersom att karaktärern aldrig har pratat så har man har liksom ingenting att gå på.

Jag har dock i denna tråd redan nämnt flera Ankeborg-karaktärer som aldrig haft svenska röster, det kan väl aldrig skada att fantisera i vilka röster som passat karaktären i eventuell dubbning, eller vad säger du?

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 22 september 2021 kl. 14:55:10
Jag har dock i denna tråd redan nämnt flera Ankeborg-karaktärer som aldrig haft svenska röster, det kan väl aldrig skada att fantisera i vilka röster som passat karaktären i eventuell dubbning, eller vad säger du?
Jo, men den här karaktären vet ju inget om förutom att hon Musse Piggs syster och att hon är mamma.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 22 september 2021 kl. 14:57:33
Jo, men den här karaktären vet ju inget om förutom att hon Musse Piggs syster och att hon är mamma.

Då kan man också gå på utseende och personlighet!

Mathilda Gustafsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 22 september 2021 kl. 15:02:09
Då kan man också gå på utseende och personlighet!
Det är det du inte fattar, det finns ingen personlighet karaktären är bara Musse Pigg syster som råkade ha två barn!

Disneyfantasten

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 22 september 2021 kl. 15:10:52
Det är det du inte fattar, det finns ingen personlighet karaktären är bara Musse Pigg syster som råkade ha två barn!

Nu ska du inte vara oförskämd mot mig, jag är en person med mycket fantasier och tankar!

Mathilda Gustafsson

#321
Citat från: Disneyfantasten skrivet 22 september 2021 kl. 15:12:05
Nu ska du inte vara oförskämd mot mig, jag är en person med mycket fantasier och tankar!
Då kan du väl förklara vad det är du går på och varför du tycker att Malin skulle passa, för karaktären har bara dykt upp några gånger och de enda karaktärsdragen är att hon är syster till Musse Pigg och att hon ibland blir arg på sina barn. Det finns inget att gå på.

Disneyfantasten

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 22 september 2021 kl. 15:16:07
Då kan du väl förklara vad det är du går på och varför du tycker att Malin skulle passa, för karaktären har bara dykt upp några gånger och de enda karaktärsdragen är att hon är syster till Musse Pigg och att hon ibland blir arg på sina barn. Det finns inget att gå på.

Jag tänkte på hennes insats som Nakoma i Pocahontas!

Vem hade ni föreslagit?

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 22 september 2021 kl. 15:28:19
Jag tänkte på hennes insats som Nakoma i Pocahontas!

Vem hade ni föreslagit?
Det måste ju vara någon som både kan låta snäll och moderlig men samtidigt kunna låta arg.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 22 september 2021 kl. 15:30:30
Det måste ju vara någon som både kan låta snäll och moderlig men samtidigt kunna låta arg.

Kanske då Annica Smedius eller Maria Rydberg?

Steffan Rudvall

Citat från: Adam skrivet 29 mars 2021 kl. 20:12:09
Hej,
nu vet jag inte om det är någon som redan postat ett liknande svar (jag orkade inte läsa igenom alla kommentarer och svar), men Jan Koldenius gjorde Petters röst i en nedklippt version av Pluto Åker Tåg (som också fanns på YouTube för många år sedan). Denna kan ha ingått i kortfilmsserien Ett Gott Skratt.
Det stämmer inte, dessa klippningar gjordes för sent för att Jan skulle medverka i någon dubbning och förresten crediteras Benke Skogholt för den nedklippta versionen som finns på Ett Gott Skratt.

Gustav Jonsson

Citat från: Adam skrivet 29 mars 2021 kl. 20:12:09
Hej,
nu vet jag inte om det är någon som redan postat ett liknande svar (jag orkade inte läsa igenom alla kommentarer och svar), men Jan Koldenius gjorde Petters röst i en nedklippt version av Pluto Åker Tåg (som också fanns på YouTube för många år sedan). Denna kan ha ingått i kortfilmsserien Ett Gott Skratt.
Steffan har rätt, Varför skriver och sprider du lögner?

Adam

#327
Citat från: Gustav Jonsson skrivet 22 september 2021 kl. 18:40:00
Steffan har rätt, Varför skriver och sprider du lögner?

Jag trodde väl fel, men det var inte meningen att "sprida lögner". Jag gillar inte heller att du uttryckte dig så. Om jag får vara ärlig så var det ett lite oförskämt sätt av dig.
Glöm inte att tänka smart och kritiskt.
✌🤘

Gustav Jonsson

Citat från: Adam skrivet 22 september 2021 kl. 18:52:45
Jag trodde väl fel, men det var inte meningen att "sprida lögner". Jag gillar inte heller att du uttryckte dig så. Om jag får vara ärlig så var det ett lite oförskämt sätt av dig.
Men jag ogillar verkligen när man sprider rykten som inte stämmer!

Adam

Citat från: Gustav Jonsson skrivet 22 september 2021 kl. 19:13:35
Men jag ogillar verkligen när man sprider rykten som inte stämmer!

Ja, men återigen, det var inte meningen. Jag trodde fel. Inget att ta åt sig för.
Nu tar vi det lugnt.
Glöm inte att tänka smart och kritiskt.
✌🤘