Några av filmerna har i alla fall visats på bio i Sverige. Om de även har funnits att hyra på 16mm vet jag inte, men det kan inte helt uteslutas.
Jag hittar inga spår av några svenska video- eller DVD-utgåvor. SMDB tar upp en del TV-visningar på Filmnet och TV1000, men med vissa undantag handlar det då om de norska versionerna.
Jag hittar heller inga tecken på att vare sig danska eller norska
Olsenbanden skulle ha släppts på VHS eller DVD i Sverige överhuvudtaget, tyvärr.

Någon enstaka av de danska filmerna och flertalet av de norska filmerna har som sagt visats på TV (främst under 1990-talet), men förutom det verkar det väldigt ont om releaser i Sverige. Det är väl mycket möjligt att i alla fall vissa av filmerna funnits på 16 mm-film en gång i tiden, men förutom det verkar de flesta filmer i serien helt ha lyst med sin frånvaro med svensk text efter biovisningarna.
Tråkigt, då jag gärna hade velat se danska
Olsenbanden med svensk text. Nu klarar man sig väl kanske hyfsat med dansk text, men jag brukar ändå ha vissa svårigheter att förstå en del ord och uttryck vid danska filmer/serier även med dansk text (och utan dansk text är jag helt chanslös)...