Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Ovanliga dubbningar på archive.org

Startat av Steffan Rudvall, 23 februari 2022 kl. 19:51:43

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 5 gäster tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: Goliat skrivet 10 december 2022 kl. 10:12:47Hade du de andra "Fabulous Fleischer Folio"?
Jag har två av de andra volymerna av The Fabulous Fleischer Folio - närmare bestämt Fartfyllda drömmar (volym 1) och Åsnan Spunky (volym 2). Jag har inte hunnit digitalisera den förstnämnda än, då jag köpte den från Boavideo så sent som ett par veckor sedan, men jag har för mig att jag kan ha digitaliserat den sistnämnda - om inte kan jag göra det snarast. :)

Den återstående volymen, Orkestern (volym 3) saknar jag tyvärr - men jag hoppas att @Ovanliga dubbningar kanske har den...? Den volymen ser ut så här:


Alla volymerna verkar vara dubbade av Gothenburg Sound i Göteborg med Urmas Plunt i spetsen, och har märkligt nog upplästa dubbcredits under eftertexterna (men ingenting skriftligt och rösterna bara i grupp).

Zebastian


A

Citat från: Goliat skrivet 27 augusti 2022 kl. 18:44:38Jag har frågat Ovanliga dubbningar och hon vet en person som spelat in en del på tv1000, så det kan hända men inga förhoppningar.  ;) Vi får se vad hon svarar.
Vad hände med detta?

Goliat


Ovanliga dubbningar

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 10 december 2022 kl. 11:28:22Den återstående volymen, Orkestern (volym 3) saknar jag tyvärr - men jag hoppas att @Ovanliga dubbningar kanske har den...? Den volymen ser ut så här:

Jag har en risig VHS-digitalisering av Orkestern, men jag har inte själva VHS-kassetten utan det är en bekant till mig som har digitaliserat - så bilden är halvdan och ljudet hyfsat, men bör funka hjälpligt för synkning i brist på annat.

Goliat

Citat från: Ovanliga dubbningar skrivet 10 december 2022 kl. 20:51:24Jag har en risig VHS-digitalisering av Orkestern, men jag har inte själva VHS-kassetten utan det är en bekant till mig som har digitaliserat - så bilden är halvdan och ljudet hyfsat, men bör funka hjälpligt för synkning i brist på annat.
Tar gärna del av den så blir synkningen komplett av den utgåvan (med Daniels när han fått sina)

TonyTonka


Kanske lite off-topic, men hoppas att elräkningen inte blir för saftig. Har hänt mig med, dock inte med hela datorn utan endast diverse externa hårddiskar. 
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

A

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 17 oktober 2022 kl. 11:03:41Jag har letat i bokhyllorna hemma, och vad gäller Sing-Along Songs hittar jag åt följande i min samling:
IMG_20220926_145200.jpg
Det borde alltså innebära att jag har alla volymer som släppts i Sverige...?

Jag är lite osäker på om min "bildförbättrare" (Macrovision-eliminator) fortfarande fungerar, då ju i stort sett alla Disneys VHS-filmer brukar vara kopieringsskyddade - men om den gör det, så kan jag försöka digitalisera dessa fyra och lägga upp någorlunda snart. :)
Hur gick det med detta? Det skulle vara intressant att se jag har precis hört talas om dom.

Ovanliga dubbningar

Citat från: TonyTonka skrivet 11 december 2022 kl. 00:06:52Kanske lite off-topic, men hoppas att elräkningen inte blir för saftig. Har hänt mig med, dock inte med hela datorn utan endast diverse externa hårddiskar.
Det är inte alls ett försumbart problem, men vad gör en inte för att glädja er alla...? ;)

A

Eurotrolls dubbningar av Snobben är ju inte ovanliga men Gothenburg Sound AB/Din Video dubbning är det. Kanske något att ladda upp?

Daniel Hofverberg

Citat från: A skrivet 15 december 2022 kl. 16:48:55Eurotrolls dubbningar av Snobben är ju inte ovanliga men Gothenburg Sound AB/Din Video dubbning är det. Kanske något att ladda upp?
Jag har volym 1, 3, 4, 5, 6, 7, 8 och 9 av Din Videos Snobben-VHS:er. Jag har försökt att digitalisera volym 1, men tyvärr upptäckte jag att någon har spelat över delar av videon med TV-program... :'(
 (Just de här VHS-utgåvorna hade nämligen inte raderskyddsfliken borttagen, som annars brukade vara brukligt med hyr- och köp-VHS:er)

Så där måste jag försöka hitta åt ett nytt exemplar av volym 1, vilket nog lär bli lättare sagt än gjort...

Övriga volymer har jag inte kollat än, men jag har absolut för avsikt att digitalisera och lägga upp alla dessa. :)

Oscar Isaksson

Vet att den här filmen förfrågas ibland med sitt svenska tal. Det susar i säven ( Wind In The Willows) producerad av Rankin/Bass, väldigt ovanlig dubbning har jag hört. ;) 

Tack till Goliat som utfört den strålande restaureringen! Ge hen en stor applåd.

https://archive.org/details/det-susar-i-saven-wind-in-the-willows-1987-med-svenskt-tal

Goliat

Citat från: Oscar Isaksson skrivet 16 december 2022 kl. 13:00:33Vet att den här filmen förfrågas ibland med sitt svenska tal. Det susar i säven ( Wind In The Willows) producerad av Rankin/Bass, väldigt ovanlig dubbning har jag hört. ;)

Tack till Goliat som utfört den strålande restaureringen! Ge hen en stor applåd.

https://archive.org/details/det-susar-i-saven-wind-in-the-willows-1987-med-svenskt-tal
🐸

salle

#1183
Citat från: Oscar Isaksson skrivet 16 december 2022 kl. 13:00:33Vet att den här filmen förfrågas ibland med sitt svenska tal. Det susar i säven ( Wind In The Willows) producerad av Rankin/Bass, väldigt ovanlig dubbning har jag hört. ;)

Tack till Goliat som utfört den strålande restaureringen! Ge hen en stor applåd.

https://archive.org/details/det-susar-i-saven-wind-in-the-willows-1987-med-svenskt-tal
Stort tack för denna till er båda :). Jag har letat länge efter den åt min svägerskan vägnar.

A

Är Riddare Rost ovanlig nog för att laddas upp??