Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Samla Scooby Doo

Startat av gstone, 17 januari 2022 kl. 12:39:21

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Tror du jag kan samla alla  Kanal 10 och  Musicservices  Scooby Doo VHS ?


Är dom dyra ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

#1
Jag införskaffade nyligen de amerikanska Blu-Ray utgåvorna av Scooby-Doo möter bröderna Bu, Scooby-Doo och Ghoulskolan och Scooby-Doo och den motvillige varulven.

Utgåvorna är hyfsat nysläppta och är första gången dessa filmer är tillgängliga på Blu-Ray. Bildkvaliteten är mycket bra när det kommer till Scooby-Doo möter bröderna Bu och Scooby-Doo och Ghoulskolan då man har gått tillbaks till original negativen och scannat in dessa på nytt.

Scooby-Doo och den motvillige varulven ser dock värre ut den är tydligen gjord i någon slags primitiv digitalteknik där slutresultatet hamnade direkt på ett videoband. Så den är alltså uppskalad till högre kvalitet och det syns väldigt tydligt och är lite störande på vissa ställen.

Som kompensation för bildkvaliteten finns Scooby-Doo i Hollywood med som bonusmaterial på den skivan och den är i ypperlig kvalitet även där en ny master från original negativen.

Överlag är jag riktigt nöjd, det är dock synd att dessa inte lär släppas i Sverige så ingen svensk dubbning...Scooby Doo och den motvillige varulven varningstext amerikansk Blu-ray.jpg

Will Siv

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 24 februari 2024 kl. 11:04:34Jag införskaffade nyligen de amerikanska Blu-Ray utgåvorna av Scooby-Doo möter bröderna Bu, Scooby-Doo och Ghoulskolan och Scooby-Doo och den motvillige varulven.

Utgåvorna är hyfsat nysläppta och är första gången dessa filmer är tillgängliga på Blu-Ray. Bildkvaliteten är mycket bra när det kommer till Scooby-Doo möter bröderna Bu och Scooby-Doo och Ghoulskolan då man har gått tillbaks till original negativen och scannat in dessa på nytt.

Scooby-Doo och den motvillige varulven ser dock värre ut den är tydligen gjord i någon slags primitiv digitalteknik där slutresultatet hamnade direkt på ett videoband. Så den är alltså uppskalad till högre kvalitet och det syns väldigt tydligt och är lite störande på vissa ställen.

Som kompensation för bildkvaliteten finns Scooby-Doo i Hollywood med som bonusmaterial på den skivan och den är i ypperlig kvalitet även där en ny master från original negativen.

Överlag är jag riktigt nöjd, det är dock synd att dessa inte lär släppas i Sverige så ingen svensk dubbning...Scooby Doo och den motvillige varulven varningstext amerikansk Blu-ray.jpg
Går väl att synka?

Steffan Rudvall

Citat från: Will Siv skrivet 24 februari 2024 kl. 11:38:00Går väl att synka?
Jo, men min dators Blu-ray burner fungerar inte riktigt som den ska längre.

Jonas9881

Citat från: Will Siv skrivet 24 februari 2024 kl. 11:38:00Går väl att synka?
Är väl inte lätt att göra om en DVD/bluray som att ändra tal?

Isåfall får man ju plocka ur avsnittet för sig från dvd:en och sedan synka, om det var så du menade?
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"
Förkortat citat från en annan användare

Steffan Rudvall

Citat från: Jonas9881 skrivet 24 februari 2024 kl. 11:57:48Är väl inte lätt att göra om en DVD/bluray som att ändra tal?

Isåfall får man ju plocka ur avsnittet för sig från dvd:en och sedan synka, om det var så du menade?
Byta ut filer är svårt men att lägga till ett ljudspår i en iso-fil går att göra.

Jonas9881

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 24 februari 2024 kl. 12:22:13Byta ut filer är svårt men att lägga till ett ljudspår i en iso-fil går att göra.
Det klarar inte jag av från min kunskap iallafall. 

Lägger du bara till ljudet i samma mapp eller vadå?
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"
Förkortat citat från en annan användare

Mathilda Gustafsson

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 24 februari 2024 kl. 11:04:34Scooby-Doo och den motvillige varulven ser dock värre ut den är tydligen gjord i någon slags primitiv digitalteknik där slutresultatet hamnade direkt på ett videoband. Så den är alltså uppskalad till högre kvalitet och det syns väldigt tydligt och är lite störande på vissa ställen.
Hur dåligt ser det ut?

Steffan Rudvall


MOA