Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Svenska röstskådespelare som låter likadant som engelska

Startat av Zebastian, 8 april 2022 kl. 23:02:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Zebastian

Här kan vi ta upp svenska röstskådespelare som låter likadant som engelska?

Steffan Rudvall

Citat från: Zebastian skrivet  8 april 2022 kl. 23:02:47
Här kan vi ta upp svenska röstskådespelare som låter likadant som engelska?
Svenska röstskådespelare som låter som engelska? Meningen med dubb är ju att karaktärerna ska låta så likt originalet som möjligt, Så vad är det vi äntligen ska ta upp här?

Zebastian

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  8 april 2022 kl. 23:04:44
Svenska röstskådespelare som låter som engelska? Meningen med dubb är ju att karaktärerna ska låta så likt originalet som möjligt, Så vad är det vi äntligen ska ta upp här?
Ja men jag menade mer i allmänhet inte bara såna som faktiskt har dubbat en karaktärer som den engelska har spelat. Jag menar alltså en svensk röstskådespelare som låter onaturligt likt en engelsk.

Steffan Rudvall

Citat från: Zebastian skrivet  8 april 2022 kl. 23:10:38
Jag menar alltså en svensk röstskådespelare som låter onaturligt likt en engelsk.
Okej, Fredrik Hiller kan låta väldigt lik Patrick Warburton och det är självklart därför Fredrik spelar Kronk.

E

Roger Storm och Tom Hanks låter väldigt lika även om Tom inte dubbat så mycket. Roger dubbade honom i Polarexpressen

Steffan Rudvall

Citat från: E skrivet  9 april 2022 kl. 14:44:13
Roger Storm och Tom Hanks låter väldigt lika även om Tom inte dubbat så mycket. Roger dubbade honom i Polarexpressen
Inte bara, också i Simpsons filmen...