Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Bästa Sims-spelet

Startat av E, 13 juli 2019 kl. 14:13:40

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

The Sims (2000)
1 (8.3%)
The Sims 2 (2004)
4 (33.3%)
The Sims 3 (2009)
4 (33.3%)
The Sims 4 (2014)
3 (25%)

Antal personer som röstat: 12

E

2:an är min favorit

sickstew

Kan egentligen inte uttrycka mig om 3an och 4an. Jag hade spelat mig less på denna spelserien under sims1 och 2, 3an lockade inte

Lilla My

Sims 2, heeeeelt klart, tätt följd av Sims 1 och 3 på samma plats.

Sims 1 är kul, men daterat och trots alla expansioner kan man bara göra visst antal saker innan spelet blir långtråkigt. Sims 3 är snyggare och öppnare, roligt som fan det också. Tar lång tid att spela och massor av funktioner och varianter på familjer och sysslor och expansionerna gav mycket.

Sims 4 är dock riktigt, riktigt, riktigt fult... Inte kul över huvud taget. De körde rätt in i kaklet med det spelet och jag går bara och önskar och hoppas på att det kommer ett Sims 5 som återgår till rötterna och fixar spel-serien.

Sims 2 kommer alltid vara min favorit. Snygg grafik fortfarande (numera även väldigt nostalgisk med hur kantigt det är <3 ), man kan göra mycket, det är kul att fixa costum-designer och göra challenges, DNA'n är kul att leka med och såklart så ligger det massor av nostalgi bakom det.

Någon som minns TheSims.nu ??  ;D

Elios

Jag säger Sims 2 för det är det ändå jag har spelat. Har kanske testat något annat. Men ska erkänna det att jag är inget större fan av Sims.  :-*
Även om jag gillar själva skapandet är kul!  8) :P :P

MOA

Har ni försökt starta Sims 4 & märkt att de kraschat?De e för att de fel på uppdateringen & de e ingen idé att installera om spelet,de funkar int

Lilla My

Citat från: MOA skrivet  1 december 2020 kl. 19:53:07
Har ni försökt starta Sims 4 & märkt att de kraschat?De e för att de fel på uppdateringen & de e ingen idé att installera om spelet,de funkar int

För att Sims 4 suger röv.

MOA

Citat från: Lilla My skrivet  1 december 2020 kl. 20:00:25
För att Sims 4 suger röv.
NEJ! >:( Jag gillar de & mina spel körs int upp i Pastejköket!

Elios

Har ni testat göra er själva på Sims?^^


MOA

Minns ni Sims 2: Skeppsbruten & Sims 2: Djurliv?
Glömde bort att dom spelen existerade

Elios

Är denna tråd i rätt avdelning? 

MOA


Daniel Hofverberg

Citat från: MOA skrivet 30 mars 2023 kl. 21:38:39En omröstning,så nej
Det beror på. Vi har ju sagt att när fokus ligger på omröstningen i sig, utan mycket till diskussioner kring det hela, ska tråden ligga i Omröstningstavlan - detta just för att inte få en massa trådar utan substans på övriga tavlor, där folk inte argumenterar eller diskuterar. Men så ska inte ske om omröstningen inte är huvudfokus, utan att det huvudsakliga är diskussioner eller argumentationer kring ämnet.

Så det är väl ett gränsfall om det är tillräckligt mycket diskussioner här för att undvika omröstningstavlan eller inte... Men vi behåller nog tråden här så länge, så får vi se vartåt det barkar. :)

Elios

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 31 mars 2023 kl. 00:59:58Det beror på. Vi har ju sagt att när fokus ligger på omröstningen i sig, utan mycket till diskussioner kring det hela, ska tråden ligga i Omröstningstavlan - detta just för att inte få en massa trådar utan substans på övriga tavlor, där folk inte argumenterar eller diskuterar. Men så ska inte ske om omröstningen inte är huvudfokus, utan att det huvudsakliga är diskussioner eller argumentationer kring ämnet.

Så det är väl ett gränsfall om det är tillräckligt mycket diskussioner här för att undvika omröstningstavlan eller inte... Men vi behåller nog tråden här så länge, så får vi se vartåt det barkar. :)
Vad betyder barkar? 

MOA

Citat från: Elios skrivet 31 mars 2023 kl. 22:22:15Vad betyder barkar?
Bark på engelska betyder skälla men jag tror int att de rätt ord som nämns här