Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Gnälltråden

Startat av Erika, 28 april 2020 kl. 14:21:29

Föregående ämne - Nästa ämne

Fred och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jabberjaw

Citat från: Adam skrivet  4 oktober 2021 kl. 22:09:48
Jag får väl gnälla också i nuläget, på plattformarna Facebook, Instagram och framförallt Whatsapp. De funkar inte alls just nu, och dessvärre har detta problem drabbat hela världen. Återställandet kan ta mer än ett dygn förresten, och vi vet inte om vi har det här problemet att skylla på Ryssland eller Kina, som det spekuleras om.

Man klarar sig utan dom skitapparna ett tag. Instagram är helt okej dock när man vill scrolla fram något kul bilbygge, animalplanet video eller allmänt bara se något oväntat.

Då vill jag passa på att gnälla på alla computergame "cheaters". Individer som sitter och fuskar på onlinespel oavsett vilken form. Att fuska till sig pengar på ett spel som GTA kan jag förstå, då man inte orkar spela ihop flera miljarder dollar och sammtidigt se sitt liv passera. Men personer som köper fusk, startar public-fusk eller i någon form ägnar sig åt den sortens aktiviteter är extremt långt ner i mina ögon.  >:(

Ser jag någon i min närhet sitta och öppet fuska mot andra människor i ett onlinespel så kommer jag med största sannolikhet ta spelet och slänga ut det genom fönstret.  ;D

Adam

Citat från: Jabberjaw skrivet  4 oktober 2021 kl. 23:56:13
Man klarar sig utan dom skitapparna ett tag. Instagram är helt okej dock när man vill scrolla fram något kul bilbygge, animalplanet video eller allmänt bara se något oväntat.

Då vill jag passa på att gnälla på alla computergame "cheaters". Individer som sitter och fuskar på onlinespel oavsett vilken form. Att fuska till sig pengar på ett spel som GTA kan jag förstå, då man inte orkar spela ihop flera miljarder dollar och sammtidigt se sitt liv passera. Men personer som köper fusk, startar public-fusk eller i någon form ägnar sig åt den sortens aktiviteter är extremt långt ner i mina ögon.  >:(

Ser jag någon i min närhet sitta och öppet fuska mot andra människor i ett onlinespel så kommer jag med största sannolikhet ta spelet och slänga ut det genom fönstret.  ;D
Whatsapp är dock ingen skitapp (även om man kanske klarar sig ett litet tag utan den), då jag har ett syskon som nu bokstavligen bor på andra sidan jordklotet (och som jag inte ens träffat på över ett år), och Whatsapp är enda sättet att få kontakt med honom i nuläget.
Nyss så har de apparna börjat fungera som de ska igen, tack och lov. 🙏
Glöm inte att tänka smart och kritiskt.
✌🤘

Adam

Nu känner jag återigen för att gnälla.

...Även den här gången gäller det en sociala-medierrelaterad plattform, nämligen YouTube. (Som i och för sig har blivit en riktig skitsida/skitapp på senare tid)
Nu senast har YouTube bestämt sig för att ta bort dislikes helt från videos i överlag på sin hemsida.
Av alla förändringar som YouTube har gjort så känner och tycker jag att den här förändringen är den absolut sämsta de hittills har gjort.
På det här viset kommer YouTube inte att kunna hjälpa eller guida mindre innehållsskapare (som exempelvis mig själv) till att bli bättre och växa. (Visserligen har inte jag lagt upp något på ett tag, men en förändring som den här gör ju inte det hela bättre)
Skulle inte förvåna mig om denna förändring var som deras "hämnd" till att vi inte tyckte om deras, ärligt talat, urkassa två senaste Rewind-videos. 🤦
Glöm inte att tänka smart och kritiskt.
✌🤘

Sabelöga

Citat från: Adam skrivet 26 november 2021 kl. 16:41:55
Nu känner jag återigen för att gnälla.

...Även den här gången gäller det en sociala-medierrelaterad plattform, nämligen YouTube. (Som i och för sig har blivit en riktig skitsida/skitapp på senare tid)
Nu senast har YouTube bestämt sig för att ta bort dislikes helt från videos i överlag på sin hemsida.
Av alla förändringar som YouTube har gjort så känner och tycker jag att den här förändringen är den absolut sämsta de hittills har gjort.
På det här viset kommer YouTube inte att kunna hjälpa eller guida mindre innehållsskapare (som exempelvis mig själv) till att bli bättre och växa. (Visserligen har inte jag lagt upp något på ett tag, men en förändring som den här gör ju inte det hela bättre)
Skulle inte förvåna mig om denna förändring var som deras "hämnd" till att vi inte tyckte om deras, ärligt talat, urkassa två senaste Rewind-videos. 🤦
Hur menar du nu? Är ogilla-knappen helt bort för dej då på alla videor eller? För mej är den nämligen kvar, men detta kanske är en ändring som håller på att rullas ut?
Houba !

Lilla My

Citat från: Adam skrivet 26 november 2021 kl. 16:41:55
Nu senast har YouTube bestämt sig för att ta bort dislikes helt från videos i överlag på sin hemsida.

Grejen är att den kommer garanterat tillbaka. Min knapp blev meningslös ett tag, men nu fungerar den som den ska igen (jag ser alla dislikes och likes) på två av mina Youtube-kanaler.

Backlashen blev för enorm.

Adam

Citat från: Sabelöga / Raltseye skrivet 26 november 2021 kl. 16:52:21
Hur menar du nu? Är ogilla-knappen helt bort för dej då på alla videor eller? För mej är den nämligen kvar, men detta kanske är en ändring som håller på att rullas ut?
Citat från: Lilla My skrivet 26 november 2021 kl. 16:54:55
Grejen är att den kommer garanterat tillbaka. Min knapp blev meningslös ett tag, men nu fungerar den som den ska igen (jag ser alla dislikes och likes) på två av mina Youtube-kanaler.

Backlashen blev för enorm.

Undrar om de kan ha använt själva den nyheten på samma sätt som deras COPPA/Barnmarkeringsnyhet som lanserades för nästan 2 år sedan? (När den sistnämnda lanserades så påstod YouTube att de tänkte "stämma varenda internationell kanal på 42 000 amerikanska dollar om man inte markerade sina videos under rätt kategori eller markerade alla sina videos som barnvänliga". Detta har också visat sig vara överdrivet nonsens, för att uppenbarligen skrämma/hota innehållsskapare, såsom jag uppfattat det.)

Ledsen om jag går lite off-topic.
Glöm inte att tänka smart och kritiskt.
✌🤘

MOA

Citat från: Adam skrivet 26 november 2021 kl. 16:41:55
Nu känner jag återigen för att gnälla.

...Även den här gången gäller det en sociala-medierrelaterad plattform, nämligen YouTube. (Som i och för sig har blivit en riktig skitsida/skitapp på senare tid)
Nu senast har YouTube bestämt sig för att ta bort dislikes helt från videos i överlag på sin hemsida.
Av alla förändringar som YouTube har gjort så känner och tycker jag att den här förändringen är den absolut sämsta de hittills har gjort.
På det här viset kommer YouTube inte att kunna hjälpa eller guida mindre innehållsskapare (som exempelvis mig själv) till att bli bättre och växa. (Visserligen har inte jag lagt upp något på ett tag, men en förändring som den här gör ju inte det hela bättre)
Skulle inte förvåna mig om denna förändring var som deras "hämnd" till att vi inte tyckte om deras, ärligt talat, urkassa två senaste Rewind-videos. 🤦
De som jag irriterar mig på är att gamla filmer & program hamnat på barnavdelningen.Sjukt tragiskt då detta betyder att man inte kan kommentera dom videorna.Ser ingen anledning till de beslutet & Youtube Kids förstör Youtube.De e bara en skitapp som int borde existera.Jag blir sjukt ledsen & irriterad när jag ser detta på både nya & gamla videor.
När ni anpassar innehållet på era videor,undvik Youtube Kids,de e bara en massa skit.

gstone

Jag tycker det är trist att jag måste vänta länge på att se Rumble och Röd  :(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 26 november 2021 kl. 18:49:17
Jag tycker det är trist att jag måste vänta länge på att se Rumble och Röd  :(

Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge...

gstone

 Jag vill gnälla över ayy jag inte kan få credits till filmen  Minioner: Berättelsen om Gru >:(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 26 november 2021 kl. 19:51:39
Jag vill gnälla över ayy jag inte kan få credits till filmen  Minioner: Berättelsen om Gru >:(

Tålamod, den har inte haft premiär ännu!  ;) (den kommer i sommar)

Lilla My

Citat från: MOA skrivet 26 november 2021 kl. 17:45:48
Ser ingen anledning till de beslutet

Finns många bra anledningar med Youtube kids. Tycker det är en av de bättre grejerna Youtube gjort på flera år.

Scoobydoofan1

Citat från: Adam skrivet 26 november 2021 kl. 16:41:55
Nu känner jag återigen för att gnälla.

...Även den här gången gäller det en sociala-medierrelaterad plattform, nämligen YouTube. (Som i och för sig har blivit en riktig skitsida/skitapp på senare tid)
Nu senast har YouTube bestämt sig för att ta bort dislikes helt från videos i överlag på sin hemsida.
Av alla förändringar som YouTube har gjort så känner och tycker jag att den här förändringen är den absolut sämsta de hittills har gjort.
På det här viset kommer YouTube inte att kunna hjälpa eller guida mindre innehållsskapare (som exempelvis mig själv) till att bli bättre och växa. (Visserligen har inte jag lagt upp något på ett tag, men en förändring som den här gör ju inte det hela bättre)
Skulle inte förvåna mig om denna förändring var som deras "hämnd" till att vi inte tyckte om deras, ärligt talat, urkassa två senaste Rewind-videos. 🤦
Glöm inte bort reklamen, dom ökar bara det på youtube video hela tiden.

MOA

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 27 november 2021 kl. 09:18:17
Glöm inte bort reklamen, dom ökar bara det på youtube video hela tiden.
Så sjukt irriterande

Scoobydoofan1

Citat från: MOA skrivet 27 november 2021 kl. 11:27:15
Så sjukt irriterande
Det är väldigt irriterande och dom finns överallt på youtube vilket är jobbigt. Finns ett par reklamer där man måste vänta 5 sekunder för att skippa eller så kan man inte skippa dom 30 sekunder reklamer.